Tekstilde son 2 yılın rekor indirimi

Güncelleme Tarihi:

Tekstilde son 2 yılın rekor indirimi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 05, 2008 09:43

Mevsim sonu indirim sezonunu erken a?an firmalar, yüzde 70'e varan fiyat düşüşüne rağmen satış yapamayınca, ikinci ürüne de indirim ve kart avantajları stokları eritmeye ?alışıyor.

Haberin Devamı

Son bir ka? yıldır tekstil ürünlerinde yaşanan talep azlığını aşmak isteyen mağazalar, ürünlerini satabilmek i?in müşteri memnuniyetini artırıcı kampanyalara yöneliyor.

?nceki yıllarda temmuz ayı sonlarına doğru başlayan yaz indirimlerine haziran başında giren mağazalar, yüzde 70'lere varan indirimlere gidiyor.
İndirimlere rağmen istediği satış rakamlarına ulaşamayan firmalar ise ikinci ürüne ekstra indirim ve kart avantajlarının yanı sıra 100 YTL'den başlayan alışverişler i?in yüzde 5-10 arasında alışveriş ?eki imkanı, "ilave taksit", "iki al bir öde" gibi cazip se?enekleri müşterilerine sunuyor.

İndirimli satışlarla ucuz alışverişin keyfini ?ıkaran müşteriler ise mağazalarda zaman zaman kuyruklar oluşmasına neden oluyor.
YKM Adana Mağaza Müdürü Murat A?ıkgöz, yaklaşık iki yıldır ürünlerin normal sezonlarında satılmadığını, ?oğu mağazanın bu nedenle indirimli sezon tarihlerini erkene ?ektiklerini söyledi.

Tüketicilerin önceki yıllara göre daha temkinli davrandıklarını ve ?ok fazla harcama yapmadıklarını belirten A?ıkgöz, "Piyasanın i?inde bulunduğu durumdan dolayı ciddi sıkıntı var. Her mağaza kendine göre bir indirim politikası belirliyor. Bunu yapmak zorundayız. Eskiden yüksek kar marjları ile ?alışılıyordu, ama 3-4 yıldır aynı marka takım elbiseyi aynı fiyattan hatta daha da ucuza satıyoruz" diye konuştu.

Mağazaların indirim sezonları dışında, satışlarını artırmak amacıyla cazip ödeme se?enekleri ve kampanyaları da tüketicilere sunduğunu anlatan A?ıkgöz, ?oğu mağazanın marka temsilcileri ile ortak hareket ederek büyük indirimlere yöneldiklerini bildirdi.

"S?R?MDEN KAZANMA D?NEMİ DE BİTTİ"

Erkek giyimde yurt dışına a?ılın Türk markalarından Süvari Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun ise son 6 yıldan beri tekstil ürünlerinde artış olmadığını, tüm kampanyalara rağmen arzu edilen satış rakamlarına ulaşılamadığını bildirdi.

Coşkun, markasını oluşturan firmaların, düşen kar marjlarına rağmen kaliteden ödün vermemek i?in maliyetine satışı bile göze aldığını belirterek, "Başlangı?ta kar marjı düşünce, sürümden kazanmayı arzu eden tekstilci umutluydu. Ancak, artık sürümden kazanma dönemi de bitiyor" dedi.
Yüzde 50 ya da 70 indirimlerin yanı sıra ikinci ürüne ekstra indirimlere rağmen satışların düşük seviyede olduğuna işaret eden Coşkun, şu anda yüzde 10 kar marjı ile ?alışanların ?ok mutlu olduğunu bildirdi.

Coşkun, tek ?ıkış yolunun daha fazla yurt dışına a?ılarak ihracat yapmak olduğunu, bu yılın bu şekilde devam edeceğini tahmin etmekle birlikte 2009'da ihracat bağlantılarının sonu? vermesiyle birlikte daha iyi bir yıl beklentisinde olduklarını kaydetti.

"İNDİRİMLER S?RECEK"

Adana Giyim Markaları Derneği (AGİMAD) Başkanı Hasan Ayyıldız ise tekstil sektörünün 2001 krizi sonrası yaşadığı daralmayı halen atlamadığını söyledi.
Türkiye'de üretim yapan firma ile esnaf sayısının ?ok fazla olduğuna dikkati ?eken Ayyıldız, "Firmalar zaten sıkıntılı piyasa şartlarında, pastadan daha fazla pay alabilmek i?in indirim ve kampanyalara yöneliyor" dedi.

Ayyıldız, yüzde 70'lere ulaşan indirimlere en ?ok müşterilerin sevindiğini belirterek, şunları kaydetti:
"Giyim markaları ile mağazalar piyasa analizi yaparak ürünlerini satışa sunuyor. Bu analiz ise ?oğu zaman indirim yapılması zorunluluğu ortaya ?ıkıyor. Son bir ka? yıldır hi? bir üründe fiyat yükselmedi aksine her ge?en yıl fiyatlar daha da düşüyor. Mağazaların kar marjları da önemli oranda düştü. Son yılların en büyük hatta rekoru sayılabilecek indirimler söz konusu. Bunun önümüzdeki süre?te de devam edeceğini düşünüyoruz."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!