Güncelleme Tarihi:
Bir program i?in Konya'ya gelen Şahsuvaroğlu A.Ş'nin Satış Koordinatörü Battal Çolak, AA muhabirine yaptığı a?ıklamada, Türkiye'de 1 milyonun üzerinde traktör bulunduğunu ve bunların yaklaşık 400 binini ekonomik ömrünü tamamlamış olanların oluşturduğunu söyledi.
400 bin traktörün değişmesi gerektiğini, bu yüzden de Türkiye'de büyük bir pazar oluştuğunu vurgulayan Çolak, pazarın bir?ok firmanın dikkatini ?ektiğini ve şu anda ülkede 40'a yakın traktör markasının bulunduğunu bildirdi.
Bu kadar fazla traktör satılmasının ve bulunmasının tek nedeninin tarım alanlarının par?alanması olduğunu belirten Çolak, şunları kaydetti:
"?rneğin bir ?ift?inin 3 oğlu var. Çift?i ölünce miras üzerine tarım alanlarını 3 kardeş paylaşıyor. Evde bir traktör varken 3'e ?ıkıyor. Bu yüzden de satışlar olması gerekenin ?ok üzerinde ger?ekleşiyor. 2005'te 34 bin olan traktör satışları 2006'da 41 bine ulaştı. 2005'te de önceki yıla göre artmıştı. 2004 yılından bu yana traktör satışları hi? normal değil. Anormal yüksek satış oluyor."
Çolak, 2007 yılındaki traktör satışlarının 2006'ya göre düşüş göstererek 34 bine gerilediğini belirterek, arazi toplulaştırmasının istenen düzeyde olmaması nedeniyle satışların halen yüksek olduğunu bildirdi.
Normalde yılda ortalama 20 bin traktör satılması gerektiğini ancak halen 30 binin üzerinde satış olduğunu belirten Çolak, "Bu yıl da yüzde 10'luk azalma olacak. ?nümüzdeki yıllarda arazi toplulaştırması yapıldık?a düzenli olarak traktör satışlarında azalma bekliyoruz. 7-8 yıl sonra satışların normal seviyelere ineceğini düşünüyoruz" dedi.
Çolak, son yıllarda leasing şirketlerinin bankaların alternatifi olarak ?ift?ilere kredi sağladığını ifade ederek, "Leasing şirketleri gelince bankalar kendisine ?eki düzen verdi. Çift?i artık rahatlıkla kredi bulabiliyor. Şirketler ve bankalar arasındaki kredi yarışı, ?ift?inin daha ucuz kredi bulmasına olanak sağlıyor" diye konuştu.