Sürücüler: Mahvolduk

Güncelleme Tarihi:

Sürücüler: Mahvolduk
Oluşturulma Tarihi: Haziran 19, 2012 10:18

İstanbul’da erken kalkan yol alamadı. 3 ay sürecek olan yollardaki bakım ve onarım çalışmalarının ilk günü saatlerce trafikte geçti. Kilometrelerce araç kuyrukları, akmayan trafik, işe geç kalma stresi sinirleri iyice gerdi. Vali Avni Mutlu İstanbullulardan özür diledi ama “Yapacak bir şey yok” diye de ekledi.

Haberin Devamı

KARAYOLLARI Genel Müdürlüğü ekipleri İstanbul’un can damarları Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (FSM) ile Haliç Köprüsü’nde aynı anda başlayan çalışmaları İstanbulluları isyan ettirdi. Köprülerdeki çalışmalar nedeniyle Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Avrupa Anadolu geçişinde 2 şerit dün gece 00.30’da, Mecidiyeköy Topkapı istikametinde ise Haliç Köprüsü’nün yan yolu sabaha karşı 05.30’da kapatıldı.

İşe gitmek için araçlarıyla yola çıkanlar uzun kuyruklar oluşturdu. FSM’de dün gece itibariyle başlayan ve 24 saat çalışma süresiyle 3 ay devam edecek asfaltlama çalışmaları nedeniyle Anadolu Yakası’na geçmek neredeyse imkansız hale geldi. Çalışmalar aralıksız 24 saat 3 vardiya şeklinde sürecek ve ilerleyen günlerde FSM’de 1 şerit daha trafiğe kapatılabilecek.

Haliç’te yan yol 15 gün kapalı Haliç Köprüsü’nde Topkapı istikametinde yan yolun trafiğe kapatılması nedeniyle köprüye giriş Okmeydanı sapağında tıkandı. Haliç Köprüsü’nde 5 aşamalı olarak yapılacak mastik asfalt üst yapı yenileme çalışmalarında, ana köprüde çalışılırken, ilave köprüler ile alternatif yollardan, ilave köprülerde çalışılırken ise ana köprü ile alternatif yollardan trafik akışı sağlanacak. Çalışmalar süresince metrobüs hattı sürekli açık tutulacak. Çalışmaların 15 günde bitirilmesi planlanıyor.

Bunlar yapılacak?
FATİH Sultan Mehmet ve Haliç köprülerinde yapılacak olan çalışmalar, sadece asfalt yenileme çalışmasını içermeyecek. Köprü tabliyesinin korozyondan korunması için asfalt öncesinde birtakım işlemlerden geçmesi gerektiğinden, köprü üzerindeki mevcut bozuk zemin iş makineleriyle temizlenecek, ardından çelik tabliyenin tamiratları ve izolasyonu da hayata geçirilecek. Dolayısıyla, çelik tabliyenin galvanizlenmesi ve izolasyon işlerinin de yapılması nedeniyle çalışma süresince yolun trafiğe kapalı olması gerekecek.

Söz konusu köprüler çelik olduğu için yapılacak izolasyon uygulamalarının nem görmemesi ve sıcak havada yapılması gerekecek. Ayrıca çelik köprülerdeki bakım onarım çalışmaları, uygulanacak mastik asfaltın özellikleri sebebiyle, gündüz saatlerinde yapılmasını zorunlu kılacak. Ayamama Deresi ıslahı ise kazık imalatı yapılarak aç-kapa yöntemiyle otoyolun altına menfez yapılması işi olarak gerçekleşecek. Kazıklar çakıldıktan sonra üzeri kapatılacak ve üst kısımda trafik akışı sürerken altta çalışmalar devam edecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!