Güncelleme Tarihi:
ALMANYA'nın Stuttgart kentinde "Stuttgart 21" projesi kapsamında yapını süren ana tren garının yerin altına alınması ile ilgili arabulucu olarak görevlendirilen CDU eski genel sekreteri Heiner Geissler'in "Devam" demesi gözleri yeniden karşıtların eylemlerine yöneltti. Dün tren garı çevresinde toplanan 100 kadar proje karşıtı cumartesi için geniş kapsamlı eylem kararı aldı. Cumartesi günü yapılacak "Stuttgart 21" prejesine hayır gösterisine Almanya çapından on binlerce kişinin katılması bekleniyor. Tübingen Üniversitesi'nde siyaset bilimi dersleri veren Hans-Georg Wehling ise gelişmelerin ardından proje karşıtlarının daha da agresifleşeceği uyarısında bulundu. Wehling, proje karşıtlarının eylemlerini sertleştirmesinden endişe ettiğini söyledi.
RAMSAUER'DEN TEŞEKKÜR
Federal Ulaştırma Bakanı Peter Ramsauer (CSU), arabulucu Heiner Geissler'e göstermiş olduğu çalışmalarından dolayı teşekkür ederek "Taraf ve karşıtları aynı masada buluşturdu. Örnek bir iş başardı" dedi. Bakan Ramsauer, arabulucu Geissler'in verdiği değişiklik önerilerine kaynak yaratmak için hükümetten destek isteyeceğini söyledi. Baden Württemberg Eyaleti Bakşbakanı Stefan Mappus (CDU) ise projeyi destekleyenler ile karşıtların özgürce tartışabileceği bir platform oluşturacaklarını söyledi. Uzman kişilerin de görev yapacağı platformda herkesin görüş bildireceğini söyleyen Başbakan Mappus, "Sayın Geissler'in projeye ek yapılması için yaptığı öneriler bizce büyük maddiyat gerektirmiyor" dedi.
GEİSSLER'E ELEŞTİRİ
SPD Eyalet Teştilatı Başkanı Nils Schmid ise Geissler'i eleştirerek "Tarafsızlık ilkesini ihlal ederek Başbakan Mappus'a destek verdi" dedi. Schmid'e göre Geissler'in önerilerinin projeye 500 milyon ile 1 milyar arası ek maliyet getireceğini iddia etti. Alman Tren İstasyonları şefi Volker Kefer ise projenin 4,526 milyar Euro olarak hesaplandığını söyledi.
AĞAÇLAR KESİLMEYECEK
Geissler'in arabulucu olarak önerdiği değişiklikler şöyle: "Halk oylamasına gerek yok. Projenin getirisi yeniden gözden geçirilsin. Projede öngörüldüğü gibi Stuttgart 21 sonrası garın hizmet kapasitesi gerçekten yüzde 30 artacak mı? Bunun hesaplanması için Alman Devlet Demiryolları 'stresstest' denilen bir simülasyonla bunu test etmeli. Projenin tamamlanması ile açığa çıkacak olar arsaların spekülatörlerin eline geçmemesi için çaba harcanmalı. Gar çevresindeki boş alanlar havalandırma için kullanılsın. Schlossgarten olarak bilinen bölgedeki ağaçlar kesilmeyecek. Gerekirse çevredeki başka yere nakledilecek. Devam edilmesi muhtemel olan protesto gösterilerinde arabuluculuk görevini üstlenecek kişiler tayin edilsin. Projedeki gara giriş-çıkış yollarında bir takım düzenlemelere gidilsin."