Güncelleme Tarihi:
Alman Demiryolları’nın (DB) son olarak ‘Stuttgart 21’ tren istasyonu ve çevre düzenlemesi projesinin maliyetinin planlan rakam 5.5 milyar Euro’dan 6.6 milyar Euro’ya çıkacağını açıklamasının hükümette bardağı taşırdığı iddia edildi.
Projeden desteğini çekeceği konuşulan hükümetin, projenin planlanan tarih 2020 yerine 2024’te bitirilmesinin de etkili olduğu ileri sürülüyor.
Ulaştırma Bakanı Peter Ramsauer, hükümetin projeden çekilme ve alternatif arama dedikodularına Bağdat’tan yanıt verdi.
Stuttgarter Zeitung’da yer alan ‘Hükümet Stuttgart 21’e para musluğunu kapatıyor, alternatif arıyor’ haberini “saçma” olarak niteledi. Almanya- Irak Ekonomi toplantısı için Bağdat’ta bulunan Ramsauer, bir Alman gazeteciye haberlerin gerçek dışı olduğunu söyledi.
NEREDEN NEREYE
Proje ortakları 2007 yılında Stuttgart 21’in maliyetinin yaklaşık 2,8 milyar Euro olacağını düşünerek ilk anlaşmalarını yaptı.
Temmuz 2008’de bilirkişi heyeti, maliyetin 8 milyar Euro’ya kadar çıkabileceğine dair bir rapor sundu. Ağustos 2008’de 3.076 milyar Euro olacağı iddia edilen prejenini maliyeti Kasım 2008’de 4 milyarın üzerine çıktı.
2009’un kasım ayında Alman Demiryolları şefi Rüdiger Grube maliyetin 4.5 milyar Euro’yu bulabileceğini açıkladı. 2009’un aralık ayında bu rakam 4.9 milyar Euro’ya yükseldi. Proje ardından 5.5 milyara şimdi ise 6.8 milyar Euro’ya mal olacağı konuşuluyor.