Güncelleme Tarihi:
BERLİN’de 12 Şubat’ta yaklaşık 2.5 milyon seçmen yeniden sandığa gidecek. Berlin Anayasa Mahkemesi’nin seçimlerin tekrarlanması yönündeki kararından sonra, partiler zaman kaybetmeden seçim kampanyasına başladı. Şehrin birçok yeri partilerin ve adayların seçim afişleriyle dolup taştı. Ancak Sosyal Demokrat Parti (SPD) Kreuzberg teşkilatının dönerli reklam afişleri dikkat çekti. Rusya-Ukrayna savaşının ardından patlak veren enerji krizine bağlı enflasyon artışıyla artan döner fiyatları uzun süre tartışma konusu olmuştu. SPD Kreuzberg teşkilatı, Almanya’nın en sevilen fast food’u olan döneri ve fiyat artışını seçim kampanyasında kullandı. Artan döner fiyatlarına gönderme yapılan afişte ‘Döner fiyat artışına fren’ yazısı yer aldı. SPD seçim kampanyası yöneticisi Vincent Wolff, Bild’e afişlerin SPD’ye ait olduğunu doğrularken, “Gündemdeki konuları insanlara ulaştırmak istiyoruz. Bunun için de dikkat çekmemiz gerekiyor” dedi.