Güncelleme Tarihi:
ALMANYA'da 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren başlayacak olan Elektronik Kart Sistemi'ne (ELStAM) geçiş sırasında 30 milyon vergi mükellefinden yaklaşık 600 bininin bilgilerinin yanlış kaydedildiği ortaya çıktı. Problemin program hatasından kaynaklandığı belirlendi.
Uzmanlar bunun yanlış vergi kesintilerine yol açtığını belirterek, çalışanlara gönderilen bilgilerin dikkatlice gözden geçirilmesi uyarısında bulundular. Federal Maliye Bakanlığı ise ortaya çıkan hatadan ötürü 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren uygulamaya sokulacak sistemin yıl ortasına kadar uzatılacağını açıkladı.
www.hurriyet.de Ekibi elektronik vergilendirme konusunda akla takılan soruları araştırdı:
Nelere dikkat etmem lazım?
- Gelen bilgileri dikkatlice okuyup, bilgilerinizin düzgün olup olmadığını kontrol edin. Tam olmayan veya yanlış yazılan bilgileri hemen bağlı olduğunuz vergi dairesine bildirip değişiklikleri kaydettirin. Örneğin; Vergi sınıfı, Çocuk sayısına bağlı vergi muafiyet, Hangi dine ait olunduğu gibi bilgileri kontrol edin. Bunları eski vergi kartınızdaki bilgilerle karşılaştırarak yapabilirsiniz. Dikkat: Bu konuda bağlı olduğunuz vergi dairesi sizin için sorumlu olup yapacağınız değişiklikleri telefon, faks veya mektupla da yapabilirsiniz.
Hataları düzeltmezsem ne olur?
- Değişiklik gerçekleşmez ise vergi hesaplamaları yanlış yapılır. Örneğin yanlış vergi sınıflandırması farklı sonuçlar doğurabilir. Örneğin kişi 2012'de işsiz kalırsa, o zaman hesaplamalar 1.1.2012'deki bilgiler dikkate alınarak yapılır.
Fazla vergi ödemelerimi nasıl geri alabilirim?
- Bunu vergi denkleştirme işlemlerini yaptıktan sonra alabilirsiniz.
2012 yılı için artık vergi kartı gönderilmeyecek mi?
- Hayır. 2010 yılındaki vergi kartı sistemi artık yok. Şu anda geçici olarak, elektronik vergi kartına geçene kadar 2010 yılında dağıtılan vergi kartları üzerindeki tüm bilgiler hala geçerliliğini koruyor.
Vergi kartı yoksa 2012'den sonra iş yerime ne vermem gerekiyor?
- Yeni işe başlıyorsanız iş yerinize doğum tarihiniz ile vergi numaranızı (Identifikationsnummer) verdikten sonra, yaptığınız işi yan iş olarak mı yoksa esas iş olarak mı yaptığınızı bildirmeniz gerekiyor.
Vergi numaramı bilmiyorsam ne yapmam gerekir?
- Vergi numarası Federal Vergi Merkez Dairesi tarafından her vergi mükellefine yazılı olarak gönderilir. Ayrıca 2010 yılı vergi kartları üzerinde de veya 2011 yılı için geçici vergi belgesi üzerinde yazılıdır. Ancak bu numarayı kaybeden kişiler, aşağıdaki adresten posta yoluyla tekrar talep edebilirler. Adres şöyle: Bundeszentralamt für Steuer, An der Küppe 1, 53225 Bonn.
Elektronik vergi sisteminin ileri tarihe kaydırılması benim için bir şey ifade ediyor mu?
- Bu sadece içerideki idari bürokratik işlemleri kapsar, vergi mükellefi olan kişileri etkilemez. Burada önemli olan size ait bilgilerin elektronik verilere doğru olarak kayıt edilmesidir.
Bu konuda daha fazla nereden bilgi alabilirim?
- Elektronik vergi sistemi (ELStAM) konusunda 0185 /235055 numaralı ücrete tabi telefondan bilgi alınabilir. (Normal hattan 14 Cent/Dakikası, Cep Telefonu ise 42 Cent/Dakikası) Alternatif olarak e-posta adresi: elstam-hotline@elster.de
Ayrıca genel bilgiler https://www.elster.de/ adresinden alınabilir.