Şirketler lobicilik faaliyetlerine milyonlar harcıyor

Güncelleme Tarihi:

Şirketler lobicilik faaliyetlerine milyonlar harcıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 14, 2022 11:19

180 gazeteci büyük şirketleri ait 124 bin gizli belgeyi inceledi, tanıtım ve lobicilik faaliyetlerine harcadıkları paraları ortaya çıkardı.

Haberin Devamı

ULUSLARARASI Araştırmacı Gazeteciler Konsorsiyumu (ICIJ) ve British Guardian’ın himayesinde 180 gazeteci tarafından 124 bin gizli belgenin değerlendirildiği ve sınıflandırıldığı kapsamlı uluslararası araştırmaya göre elde edilen bilgiler hayli ilginç. Yapılan araştırmaya göre Uber, düzenli bir taşıma hizmeti olarak sınıflandırılmasını önlemek ve geleneksel taksi şirketlerine karşı pazardaki konumunu güçlendirmek için 2014-2017 yılları arasında Almanya’da lobi faaliyetlerine ayda 150 bin Euro’dan fazla para harcamış. Uber, AB düzeyinde, geçen yıl yaklaşık 700 bin Euro’luk tahmini lobicilik harcamaları açısından daha küçük bir balık olarak kabul ediliyor. Statista araştırma şirketinin Lobbyfacts.eu verilerine dayanan grafiğine göre, büyük teknoloji şirketleri ve bir Alman tarım şirketi, diğerlerinin yanı sıra Brüksel’de lobicilik için en fazla harcamayı yapanlar arasında.

Şirketler lobicilik faaliyetlerine milyonlar harcıyor
APPLE 7 MİLYON EURO HARCADI
Apple taleplerini AB Parlamentosu’nda duyurmak için Ekim 2020 - Eylül 2021 tarihleri arasında 6.5-7 milyon Euro arasında bir harcama yaptı. Google ve Meta da 2021’de 6 milyon Euro’nun üzerinde ödeme yaptı. Google ve Meta’nın daha fazla tekel oluşmasını engelleyen ve haksız olarak görülen iş uygulamalarını yasaklayan Dijital Piyasalar Yasası ve Dijital Hizmetler Yasası ile mücadele için hatırı sayılır bir para harcadıkları düşünülüyor. 4 Temmuz 2022’de Avrupa Parlamentosu iki önlem paketini açık bir çoğunlukla onayladı ve ilgili yasa bu yılın sonbaharında yürürlüğe girecek.
Bayer AG aynı zamanda en yüksek lobicilik harcamalarına sahip sekiz şirket arasında bir Alman şirketi. Leverkusen merkezli şirketin Brüksel’deki çıkarlarını temsil etmek için ayırdığı bütçe yaklaşık 6.5-7 milyon Euro arasında. İlk sırada 10 milyon Euro harcayan Enea, ikinci sırada ise beklenmedik bir temsilci var; Parlamento akreditasyonuna sahip yalnızca iki lobiciye sahip olan, ancak yine de 2021’de ilgili önlemler için 9-10 milyon Euro harcayan Finlandiya’dan GEMA eşdeğeri Teosto. Kendi açıklamalarına göre, Fin lobicilerinin ana görevi, AB’nin Dijital Tek Pazar Stratejisi ışığında telif haklarını temsil etmek.

 

BAKMADAN GEÇME!