Güncelleme Tarihi:
1909 yılından bu yana Türkiye'de faaliyetini sürdüren Nestle Türkiye 100'üncü yılını kutlayacağı 2009 yılında toplam cirosunu 1 milyar YTL'ye ulaştırmayı hedefledi. Nestle, 2007 yılında yüzde 42 büyüyerek 700 milyon YTL ciro ger?ekleştirdi. Nestle, dünyanın önde gelen dondurma markalarından Movenpick'i de bu yıl i?inde Türkiye pazarına sunacak.
Nestle Türkiye CEO'su Dr. Hans-Ulrich Mayer, Nestle'nin, "Türkiye'de 100 yıla 1 kala" başlığı altında düzenlediği basın toplantısında Nestle Türkiye'nin hedefleri ve pazardaki konumu hakkında bilgi verirken, "Kahve kültürü Osmanlı döneminde kahvelerde başladı ve buradan Venedik'e, Portekiz'e ve tüm dünyaya yayıldı. Türkiye'de zamanla sıcak i?ecek kültürü değişti ve kahve yerine ?ay i?ilmeye başlandı. Nestle olarak Türkiye'de kahve i?me alışkanlığını yeniden geliştirmek i?in sürekli ürün geliştiriyoruz. Modern yaşam tarzı geliştik?e Türkiye'de kahve i?me kültürünün de ?ok daha hızlı gelişeceğini öngörüyoruz.Rakiplerin de bu alanda yeni ürünler geliştirmesi ile pazarı birlikte büyütüyoruz" dedi.
"YENİ İŞ FIRSATLARINA S?REKLİ BAKIYORUZ"
Türkiye'de yeni iş fırsatları ve satın almalarla her zaman ilgilendiklerini belirten Mayer " Bizim i?in önemli olan katma değeri yüksek yenilik?i ürünler geliştirip pazarı büyütmek. Yeni ürün ve şirket satın almalarında Nestle'nin ürün ve faaliyet alanı i?in stratejik uygunluk arıyoruz. Yani sadece mali nedenlerle satın alma yapmayız.Karlı ve sürdürülebilir bir büyüme hedefine uygunluk i?inde i? ve dış büyüme fırsatlarını her zaman yakından takip ediyoruz" diye konuştu.
Mayer, 2007 yılında gıda sektörünün YTL bazında yüzde 16 büyürken, Nestle'nin yüzde 42 oranında büyümesinin şirketin Türkiye pazarına duyduğu güvenin ve büyüme konusundaki kararlılığının a?ık bir göstergesi olduğunu belirtti.
"T?RKİYE' DE 40 MARKA VE 400 ?R?N"
Nestle'nin Türkiye'de yatırıma 1927 yılında başladığını ve Türkiye'nin ilk ?ikolata fabrikasını kurduğunu belirten Mayer, Nestle'nin bugün, Türkiye'de toplam altı fabrika ile faaliyet gösterdiğini, iş ortaklarıyla birlikte 5 bin kişiye iş olanağı sağladığını kaydetti.
Türkiye'de 12 kategoride, ulusal ve uluslararası 40`tan fazla marka ve 400 ürün ile Türk tüketicisine ulaştıklarını belirten Mayer, Nestle Türkiye'nin gü?lü markalar ile bulunduğu bir?ok kategoride lider olduğunu söyledi.
Mayer 2006 yılında Erikli'nin Nestle ailesine katılmasıyla birlikte, Nestle'nin dünyanın 8'inci en büyük şişelenmiş su pazarı olan Türkiye'de lider konuma geldiğini belirterek,
Nestle Grubu'nun 2007 yılında Novartis Medikal Beslenme Birimi'ni bünyesine kattığını, Türkiye'de de medikal beslenme alanında gü?lü bir oyuncu olarak faaliyet göstermeye başladıklarını vurguladı.
AR-GE YATIRIMI İÇİN HER YIL 1.5 MİLYAR DOLAR
Nestle'nin dünyada her yıl Ar-Ge ?alışmalarına 1,5 milyar dolar yatırım yaptığını vurgulayan Mayer: "Tüketicilerimize sunduğumuz her ürünü, beslenme alanındaki uluslararası uzmanlığımız ve Ar-Ge gücümüz ile geliştirmekteyiz. Nestle, Ar-Ge merkezinde 3 bin 700 bilim adamı gıda ve beslenme alanında standartları belirleyen araştırmalar yapıyor" dedi.
NESCAFE Y?ZDE 70 PAZAR PAYI İLE LİDER
Mayer, Türkiye'de saniyede 55 fincan Nescafe tüketildiğini, dünyanın en değerli markaları sıralamasında 23'üncü sırada yer alan Nescafe'nin bugün Türkiye`de yüzde 70 pazar payı ile hazır ?özünebilir kahve kategorisinde pazar lideri konumunda olduğunu ifade etti. Mayer'in verdiği bilgiye göre Nescafe ev dışı tüketim kanalında da, günde 1 milyon fincanlık tüketim ile lider durumunda.
3'? 1 ARADA PAZARI 300 MİLYON YTL OLDU
Mayer,Nescafe'nin, tamamen Türk tüketicisinin damak tadı göz önünde bulundurularak 2002 yılında geliştirdiği Nescafe 3'ü 1 arada ile Türkiye'de bugün 300 milyon YTL değerinde yeni bir kategorinin doğuşunu sağladığını kaydetti. Mayer'in verdiği bilgiye göre, ?ikolatalı toz i?ecekler kategorisinde yüzde 95 pazar payı ile lider konumda bulunan Nesquik'in 2007 yılında tüketimi 140 milyon bardak oldu.
T?RKİYE ?R?N GELİŞTİRMEDE İLHAM VERİYOR
Nestle Türkiye'nin geliştirdiği ürünlerin ve ?ikolata markalarının diğer ülkeler i?in de ilham kaynağı olduğunu belirten Mayer, Türkiye'nin ve dünyanın ilk antepfıstıklı ?ikolatası DAMAK'ın 2007 yılında 75. yılını kutladığını ,Türkiye'de 1968'de yaratılan CHOKELLA markasının da bugün Avrupa pazarında da yaygın olarak kullanıldığını söyledi. Mayer, ilk kez Türkiye' geliştirilen "Nestle Sütlü Çıtır" gofretin bugün Çin' de en ?ok tercih edilen ürünler arasında yer aldığına dikkat ?ekerken " Türkiye olarak dünyaya ilham verecek yeni ürünler geliştirmeye devam edeceğiz" diye konuştu.