Güncelleme Tarihi:
Türkiye'ye doğrudan kendi mağazalarını a?arak giren Samsonite, Türkiye pazarında büyümeye devam edeceğini ve gelecek beş yıl i?inde yıllık cirosunu 25 milyon Euro'ya ?ıkarmayı hedeflediğini a?ıkladı. Samsonite'ın uluslar arası mağazacılık kültürünü ve tasarımını tümüyle yansıtan ilk konsept mağazası da 8 Mayıs Perşembe günü İstanbul Astoria Alışveriş Merkezi'nde hizmete girecek.
Samsonite Türkiye Genel Müdürü John Haney, basın mensuplarıyla yaptığı toplantıda, firmanın Türkiye'de 1 Ekim 2007 tarihinden itibaren doğrudan kendi adıyla a?ılan mağazalarla hizmet vermeye başladığını belirterek "Ekim 2007'den Mayıs 2008 başına kadar her şey ?ok iyi gelişme i?inde. Seyahat ?antaları başta olmak üzere tüm ürünlerimizde satışlarımız artarak sürüyor. Türk tüketicisi Samsonite'ı kalitesiyle, tasarımıyla ve iş?iliğiyle zaten iyi biliyordu, şimdi doğrudan kendi mağazalarımızla bizi daha yakından tanıma fırsatı buldu. Samsonite'ı farklı ve üstün kılan tasarım, kalite, iş?ilik ve ustalık tüm ürünlerimizde her zaman en yüksek düzeydedir" dedi.
5 YILDA 15 YENİ MAĞAZA
Türkiye'de geleceğe yönelik yaptıkları planları anlatan Genel Müdür Haney, 2008'de 10 milyon Euro civarında bir ciro hedeflediklerini, gelecek beş yıl i?inde 15'e yakın Samsonite mağazası a?mayı planladıklarını, ancak bu konuda ?ok acele etmediklerini belirterek, "Bizim i?in doğru zaman, doğru yer, doğru metrekare ?ok önemli. Yeni mağaza a?mak, en uygun yerleri bulmak ve bunlarla ilgili pazarlıkları yürütmek hi? kolay değil. Yeni a?acağımız mağazalar sadece İstanbul'da olmayacak, Ankara, İzmir Antalya'da mağaza a?ma düşüncemiz var" diye konuştu. Haney, Black Label ile ?ok daha üst düzeyde bir kitleye ulaşmayı hedeflediklerini, 2'si İstanbul'da biri de Ankara'da olmak üzere 3 Black Label mağazası a?mayı planladıkları kaydetti.
5 YENİ FABRİKA SATIŞ MAĞAZASI
John Haney, Türk tüketicisine daha yaygın bir şekilde ulaşmak i?in gelecek dönem planları i?inde 5'e yakın da fabrika satış mağazası a?ılması bulunduğunu söyledi.
Samsonite markasının altında bir?ok farklı markanın yer aldığını, herkese ve her müşteri türüne göre ürünler bulunduğunu ifade eden John Haney, mağazalarda Samsonite, Samsonite Black Label, Samsonite OutLab ürünlerinin yanı sıra Türkiye'de artık Lambertson Truex, American Tourister, Lacoste ve Timberland markalarının daha ?oklukla görüleceğini kaydetti.
ÇOCUKLARI SIRT ÇANTASI Y?K?NDEN KURTARACAĞIZ
Okul öncesi ve okul ?ağındaki ?ocuklar i?in kaygı duyduklarını ifade eden John Haney, "Okul ?ağındaki ?ocukların bu kadar ağır yükleri uygun olmayan ?antalarla taşıyarak sırtlarında ne kadar ağır bir yük altında olduklarını üzülerek izliyoruz. Bu yıl okullar a?ılmadan ?ocuklara yönelik olarak ?ok hafif ve kaliteli okul ?antaları satışa sunacağız. Bu müjdeyi tüm öğrencilere vermek istiyorum" dedi.
HAFİFLİK VE SAĞLAMLIK ZOR İKİ KELİME
Samsonite'ın sağlamlık, kalite, yüksek iş?ilik, yaratıcı tasarım ile fark yaratan bir marka olduğunu hatırlatan Haney, "Hafiflik ve sağlamlık genelde yan yana kullanılması zor iki kelime. Ama Samsonite ürünleri hem hafif, hem tasarımı ?ok yaratıcı ve kaliteli hem de sağlam. Dolayısıyla Samsonite'da bu iki kelimeyi yan yana ?ok rahatlıkla getirebiliyoruz" diye konuştu.
?M?R BOYU GARANTİ
Samsonite'ın toptan satışlarda DESA ile ortaklıkları başta olmak üzere YKM ve Boyner gibi önde gelen markalarla ?alışmaya ve sinerji yaratmaya devam edeceğini, perakende mağazacılık ile toptan satışları bir bütün olarak değerlendirdiklerini kaydeden John Haney, "Her iki alanda da gü?lü olmayı hedefliyoruz" dedi.
Samsonite ürünlerinin ?ok uzun garanti süreleri olduğunu, bazı ürünlerde bunun ömür boyu garantiye kadar gittiğini belirten Haney, "Garanti süresi ge?miş ürünlere bile teknik destek verebiliyoruz. Hatta dünyanın herhangi bir ülkesinde alınmış olan bir Samsonite ürününe de Türkiye'de teknik destek sağlıyoruz" a?ıklamasını yaptı.
T?RKİYE DE ?RETİMİ D?Ş?NEBİLİRİZ
Toplantıda soruları yanıtlayan Haney, taklit ürünler konusunda "Bizim ürünlerimiz o kadar kaliteli ki bu ürünlerin taklitlerini yapmak i?in gerekli yatırımı yapacak cesarette birileri ?ıkar mı bilmiyorum" dedi. Türkiye'de üretime yönelik bir yatırım düşünüp düşünmedikleri konusunda ise Haney şunları söyledi:
"Şu anda üretim ağırlıkla Asya-Pasifik bölgesinde. Bizim ana hammaddemiz petrol olduğu i?in fiyatlardaki artışlar ürün fiyatlarına da yansıyor. O yüzden yeni ve farklı ürünlere odaklanıyoruz. Daha hafif ve daha kolay taşınabilir ürünler üretmek i?in yeni malzemeler ve yeni teknolojiler üzerinde de duruyoruz. Türkiye'de üretim i?in pazar koşullarını sürekli araştırıyoruz. Türkiye hem Avrupa hem de bölge i?in bir üretim üssü olabilir. Eğer böyle bir karar alırsak tabi ki yatırım konusunda ilk önceliğimiz DESA ile olur."
Y?KSEK SEZONDA İYİ SATIŞ BEKLİYORUZ
Samsonite Türkiye Pazarlama Müdürü Betül Sulamacı ise yeni sezon öncesinde şu değerlendirmeyi yaptı :
"Yılın tümüne ve her sezona yönelik ürünlerimiz olmakla beraber Nisan ve Mayıs'la birlikte bizim i?in yüksek sezon başlamış oluyor. Biz her türlü hazırlığımızı yaptık. Satışlarda ?ok iyi bir tablo bekliyoruz. Bu bizim Samsonite olarak Türkiye'ye doğrudan girdikten sonraki ilk yüksek sezon dönemimiz olacak. Anneler ve Babalar Günleri ?ok önemli. Ardından Haziran'da okullar kapanıyor ve tatiller, seyahatlar başlıyor. Satışlarda önemli bir canlanma bekliyoruz. Kriz koşullarının telaffuz edildiği bir ortamı dikkate alırsak, memnuniyetle söylemek isteriz ki 2008'in ilk döneminde Samsonite olarak olumsuz bir grafik izlemedik. Satışlardaki bu olumlu sürecin 2008 boyunca hızlanan bir tempoda gelişeceğini umuyoruz."