Güncelleme Tarihi:
Güney Kore, Yeni Zelanda, İran, İsrail, Libya ve ABD gibi farkı 51 ülkeden ?ok sayıda ziyaret?inin geldiği Safranbolu'da, en fazla konaklayan Japon turistler olunca esnaf da Japonca ürün tanıtımına başladı.
Herhangi mimari plana dayanmaksızın yapılmasına karşın birbirlerinin manzarasını kapatamadan inşa edilmiş evlerin yansıttığı kültür birikimine ilgi gösteren Japonların gönlünü de kazanarak satışlarını arttırmak isteyen esnaf kesimi, ürünlerinin tanımına yönelik Japonca pankartlar hazırlattılar.
2005'ten itibaren 25 bin 387 Japon turistin gezdiği il?ede, baharat ürünleri ve hediyelik eşya satışı yapan iş yerleri sahipleri, rehberler aracılığıyla hazırlattıkları ve ürünlerin fiyatının yanı sıra özelliklerinin yer aldığı pankartları vitrinlerine astılar.
İl?ede baharat ürünleri satışı yapan Mehmet Değerli, turistlerin kendi dillerinde tanıtım yapılan ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini, yabancı dil bilmeyen esnafın böylece büyük kolaylık yaşadığını söyledi.
Hazırlattığı kartonların üzerine rehberlere Japonca'nın yanı sıra bazı Uzak Doğu dillerinde ürün isimleri ve fiyatları ile tanıtımlarına yönelik metinler yazdırdığını anlatan Değerli, şöyle dedi:
"Tuz, pul biber, safran ve kına gibi ?ok sayıda ürünün adlarını Japonca yazdırarak vitrinime astım. Bazı esnaf kesimi de beni örnek alarak aynı uygulamayı hayata ge?irdiler. Turistlerle yabancı dil bilmediğimiz i?in yaşadığımız iletişimsizliği böylece giderdik. ?rünlerin Japonca karşılığını ezberlediğimden turistlerin gösterdiği yazı doğrultusunda siparişini veriyorum. Ayrıca, Japon turistler kullandıkları yazıları vitrinde görmekten mutluluk duyarak alışveriş yapmayı düşünmeseler bile ürün satın alıyorlar. Hazırlattığımız Japonca pankartlar işlerimizin artmasını sağladı."
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü yetkilileri de yabancı turistlerle iletişim zorluğu ?eken esnafa ücretsiz 60 saatlik İngilizce kursu verdiklerini belirttiler.
Safranbolu'yu en ?ok Japonların ziyaret ettiğini belirten yetkililer, Japonca hazırlanan pankartların esnafın turistlere verdikleri değeri gösterdiğini, bunun da satışlarına yansıdığını kaydettiler.