Röportaj - Emniyet Müdürü Erwin Hetger

Güncelleme Tarihi:

Röportaj - Emniyet Müdürü Erwin Hetger
Oluşturulma Tarihi: Aralık 29, 2007 15:49

Almanya İçişleri Bakanları Konferansı'nın önderliğinde Eyalet Polis Teşkilatları'nın ortaklaşa başlattıkları "Şiddete karşı el ele - Çocuklarımızın geleceği için" adıyla kampanyayı yöneten Baden-Württemberg Eyalet Emniyet Müdürü Erwin Hetger, "Şiddetle mücadele, toplumun çekirdiğini oluşturan ailede başlar. Hürriyet, kampanyamızını güçlü ve önemli partneridir" diye konuştu.

Haberin Devamı

SORU: Bu yılın mayıs ayında "Şiddete karşı el ele - Çocuklarımızın geleceği için" isimli bir kampanyaya start verdiniz. Polis teşkilatı, bu kampanya ile şiddetten uzak çocuk eğitimi için mücadele veriyor. Doğan Medya Grubu'nun yanı sıra, Türk sivil toplum kuruluş örgütleri, şirketler ve ünlü kişiler kampanyaya destek veriyor. Kampanya ile ilgili elde ettiğiniz deneyimler neler?



HETGER: Başlattığımız kampanya büyük ilgi görüyor. Bu bizim için önemli bir başarıdır. Toplumdaki şiddet olaylarına karşı etkin bir şekilde mücadele etmek isteyenlerin, işi, toplumun çekirdiğini oluşturan aileden bu işi başlatması gerekiyor. Bu nedenle polis teşkilatı olarak bir mevcut yardım ağlarından yararlandık ve ayrıca cami, kültür dernekleri, yerel yönetim ve veli derneklerinin de desteğini alarak kampanyamızı yürütüyoruz. Kampanyamız çerçevesinde aile şiddet konusunda toplantı dizileri gerçekleştirdik. Toplantılarımızda, daha önce televizyon için çekilen ve Nazan Eckes, Nuri Şahin ve Vural Öger'in rol aldığı reklam spotlarını gösterdiğimizde, büyük alkış topluyoruz. Göçmenlerin bu şekilde tepki vermesi bizi sevindiriyor. "Şiddetten Kurtulma Yolları" adıyla bastırdığımız ve Hürriyet Gazetesi ile dağıttığımız bilgilendirici broşürler çok büyük ilgi gördü. Şimdiye kadar 285 bin adet bastırdığımız katlanabilir broşürleri önümüzdeki yıl yeniden baskıya vereceğiz. Polis teşkilatı olarak, şiddet korunma ve kurtulma yolunda önemli bir görevi yerine getirdiğimize inanıyorum.

Haberin Devamı
SORU: Türk göçmenler, kampanyayı nasıl değerlendiriyorlar?


HETGER: Kampanyamıza destek veren ünlü kişilerin verdikleri mesajlar sayesinde, geniş kitlelere ulaşıp, hedefimizi anlatabiliyoruz. Bu bize olumlu bir geri dönüşüm sağlıyor. Destek veren ünlülerin arasında bulunan Nazan Eckes, Nuri Sahin ve Vural Öger, elde ettikleri başarının, şiddeten arındırılmış bir aile eğitimi ve terbiyesinden kaynaklandığını gösteren canlı örnekleri oluşturuyorlar. Biz meseleyi bir öğretmen edasıyla değil ve "Biz daha iyisini biliriz" havasında yansıtmak istemiyoruz. Bunun yerine kampanyamızı geniş kitlelere duyurmak için Diyanet İşleri Türk İslam Birliği (DİTİB), Almanya Türk Toplumu (TGD) ve Türk Alman Sanayi ve Ticaret Odası'nın (TD-IHK) desteğini kazanarak Türk toplumunun içine girdik. Türk sivil toplum kuruluşkları ile işbirliği şeklinde yapılan kampanya için çok olumlu tepkiler aldık.

Haberin Devamı
SORU: Hürriyet Gazetesi olarak biz de "Aile İçi Şiddete Son!" isimli bir kampanya başlattık. Kampanyamızı nasıl değerlendiriyorsunuz?


HETGER: Aile içi şiddet, sadece aileyi ilgilendiren özel yaşamın bir parçası değil, bu konu polisin, adalet mercilerinin, yönetimin ve her şeyden önce toplumun görev ve sorumluluk alanına giriyor. Aile içi şiddet, bir suçtur. Şiddet mağdurları büyük acı çekiyor ve psikolojik olarak ömür boyu kalıcı izler taşıyorlar. Bu nedenle, bu şiddet türüne karşı var olan tüm imkanlarla mücadele edilmesi gerekiyor. Hedef, şiddet kısır döngüsünü kırmaktır. Çoğu kez çocuklar da, şiddet kurbanı oluyorlar ve daha sonra ileri yaşta kendileri şiddete başvuran kişiler olabiliyor. Bu nedenle, Hürriyet Gazetesi'nin böylesine önemli bir sorunu gündeme getirmesinden memnuniyetle karşılıyorum. Yüksek tirajlı bir Türk gazetesi olan Hürriyet, Türk göçmenlerine çok yakın bir konumda bulunuyor ve bu sayede, aile içi şiddet ve sonuçlarının yanı sıra, yardım kuruluşları konusunda bilgilendirme çalışmaları yürütübiliyor.

Haberin Devamı
SORU: Hürriyet ve Euro D televizyon kanalı, "Şiddete karşı el ele" isimli kampanyanızı destekliyorlar. Bu işbirliği sizin açınızdan ne kadar önemli.


HETGER: Şiddete karşı önleyici çalışmalar ancak, hedef kitleye ulaşılabildiği oranda başarılı olabilir. Bizim vermek istediğimiz ana mesaj şudur: başarılı bir uyumun ve hayatta başarılı olmanının başlıca şartı, şiddeten arındırılmış aile içi terbiye ve eğitimdir. Bu mesajı iletmek için doğru iletişim kanalları gerekli. Doğan Medya Grubu bizim için hem önemli hem de güçlü bir partnerdir. Sadece Hürriyet aracılığıyla 87 bin katlanabilir broşürü göçmenlere ulaştırabildik. Ayrıca konunun gündemde tutulması için Doğan Medya Grubu'nun sahip olduğu medya araçlarında düzenli aralıklarla kampanya ilanlarımıza yer veriliyor. EuroD'de izlenme oranı en yüksek saatlerinde, reklam spotlarımız yayınlanıyor. Bu yolla, kamuoyunun dikkatine bu konuya çekmek için önemli altyapı oluştu.

Haberin Devamı
SORU: Kampanyanız önümüzdeki yıl nasıl devam edecek?


HETGER: Kampanyamızın başarısını önümüzdeki yıl artırmak istiyor. Bu amaçla yeni reklam spotları hazırlanacak. Ayrıca kampanya çalışmalarımız eyalet, bölgesel ve yerel düzeyde devam edecek. Amacımız, kampanyamızın saman alevi gibi hemen sönmesi yerine, bir süreklilik arz etmesini sağlamak. Polis, göçmenlere yönelik başlattığı bu kampanya ile yerel düzeydeki polisiye önlemleri birleştiriyor ve bütünleştiriyor. Buna bir örnek vermek istiyorum: Reutlingen kentinde Şubat 2008 sonuna kadar düzenleyeceğimiz 20 toplantıda eğitim ve şiddetten korunma konularını işleyeceğiz.



Bu da şunu gösteriyor: Biz partnerlerimizle şiddete karşı önlemler alınması ve Türkler'in uyumunun daha iyi bir şekilde gerçekleşmesi için çaba gösteriyoruz. Şiddete karşı mevcut polisiye önlemlerden göçmenlerin yararlanmasını istiyoruz. Kampanyamızla ilgili detaylı çalışmalar hakkında www.polizei-beratung.de isimli internet sayfamızdan bilgi edinilebilir.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!