Renault'nun cirosu yüzde 11 geriledi

Güncelleme Tarihi:

Renaultnun cirosu yüzde 11 geriledi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 11, 2010 10:03

Renault Grubunun, 2009 yılı cirosu yüzde 10,8 gerileyerek 33.71 milyar dolar oldu.Yeni

Haberin Devamı

Renault'dan yapılan yazılı açıklamada, zorlu 2009 ortamında, yılın ikinci yarısında sonuçların olumlu gelişimiyle Renault Grubunun eylem planının meyvelerini verdiği belirtildi.

Açıklamada, şunlar kaydedildi:
“Dünya pazar payı (Binek ticari araç) yılın ikinci yarısında belirgin bir iyileşme ile (dünyada 0,2 puan ve Avrupa'da 1,4 puan) yıl sonunda az da olsa (0,1 puan) arttı. Grubun faaliyet neticesi -396 milyon avro ile cironun - yüzde 1,2'sine karşı geldi (yılın ikinci yarısında ise 224 milyon avro ile cironun yüzde
1,3'üne tekabül etti). Faaliyet zararı, 955 milyon avro oldu (9 milyon avrosu ikinci yarıdan). Net zarar 3 milyar 68 milyon avro oldu (356 milyon avrosu ikinci yarıdan) ancak bu rakamın yarısı (1 milyar 561 milyon avro) bağlı şirketlerin neticesinden kaynaklandı. 2 milyar 88 milyon avro nakit fazlası gerçekleştirilmesiyle, otomobil biriminin net finansal borçları, 2 milyar 23 milyon avro azalarak, 5 milyar 921 milyon avroya geriledi. Otomobil biriminin nakit rezervi, 9 milyar 478 milyon avroya çıktı. Bu rakamın 4 milyar 70 milyon avroluk kısmı, çekilmemiş kredi anlaşmalarından ve 5 milyar 408 milyon avrosu, nakit ve benzeri değerlerden oluşuyor.”

“KÜRESEL KRİZE KARŞI KOYMAK”

Açıklamada, Renault'nun, 2009'da nakit fazlası öncelikli hedefinin, “Gelirlerin maksimize edilmesi”, “Maliyetlerin azaltılması (yatırımlar dahil)” ve “İşletme sermayesi ihtiyacının sıkı kontrolü” başlıklarıyla hazırlanan eylem planının uygulanmasıyla gerçekleşebildiği ifade edildi.
2009 yılında altı yeni ürünün lansmanıyla yenilenen ürün gamından güç alan Renault Grubunun, yüzde 4,5 gerileyen bir pazarda, dünya pazar payını (Binek ticari araç) az da olsa 0,1 puan artırarak, yüzde 3,7'ye çıkardığına işaret edilen açıklamada, şöyle denildi:

“Bu artış, ikinci yarıyılda 0,2 puan ile daha belirgin oldu. Grubun pazar payı, satışlarının yüzde 85'ini oluşturan en büyük 15 pazarının 11'inde artış gösterdi.
İşletme sermayesi ihtiyacı, 2009 yılında özellikle stokların yüzde 25 azaltılmasıyla, 2 milyar 923 milyon avro olarak gerçekleşti.”

Sabit maliyetlerin, 2008'e oranla yüzde 17 azaldığı belirtilen açıklamada, bu kapsamda hayata geçirilen uygulamalar şöyle özetlendi:

“Maddi ve gayri maddi yatırımlar doğru yönetilerek, 2008 yılında 3 milyar 385 milyon avro iken 2009'da 2 milyar 302 milyon avro oldu. Öncelikli projelere yoğunlaşma, sürekli etkinlik arayışı ve Nissan ile sinerjilerin optimizasyonu ile bir yandan temel projeler korunarak, araştırma ve geliştirme harcamalarının 2008'e oranla yüzde 26 ve maddi yatırımların da yüzde 30 azaltılması sağlandı. Şirketin bütün kademelerinde yapılan tasarruflar, genel giderlerin 2008'e göre yüzde 8 ve 2007'ye göre yüzde 20 azaltılmasını sağladı.”

Nissan ile ittifak kapsamında üretilen sinerjinin, Renault'nun 2009'da nakit fazlası planının başarılı olmasında önemli bir etken olduğuna değinilen açıklamada, 2009 için sinerji tutarının iki ortak için 1,5 milyar avroya çıkarılmasının amaçlandığı, bu hedefe aralık sonunda, yani Nissan'ın hesap döneminin kapanmasına üç ay kala ulaşıldığı, 2010'da ise iki şirket için ilave 1 milyar avro sinerji hedefleyen yeni bir plan uygulamaya konduğu kaydedildi.

BEKLENTİLER VE ÖNCELİKLİ ÇALIŞMALAR

Bu yıl, 2009'a göre yüzde 10 daralması beklenen toplam Avrupa pazarı ile zorlukların devam edeceği bir ortam öngören Renault'nun, bu koşullarda, nakit fazlası elde ederek borçlarını azaltma hedefini sürdürmeyi amaçladığı ifade edilen açıklamada, Renault'nun, bu hedefi gerçekleştirmek için şu dört temel unsurdan destek alacağı kaydedildi:

“Genişlemeye ve yenilenmeye devam edecek olan ve 2009'un ikinci yarısındaki pazar payı artış dinamiğinin sürdürülmesine olanak vermesi beklenen çekici ürün gamı (2010'da altı yeni ürün). Nissan ile ittifak sinerjilerinin artırılması. Kontrollü maliyet yönetiminin sürdürülmesi ve CAPEX ve Ar-Ge / Ciro rasyosunun yüzde 10'un altında tutulması.İşletme sermayesi ihtiyacının kontrolünü sağlayan eylemlerin kapsamının genişletilmesi.”

Açıklamada, 31 Aralık 2009 itibarıyla grubun konsolide ve Renault SA'nın yasal hesaplarının, yönetim kurulu tarafından 10 Şubatta kapatıldığı, grubun denetçilerinin konsolide hesaplar üzerindeki denetimlerini tamamladığı ve hesapların onaylanmasına ilişkin denetim raporlarının halen hazırlanma aşamasında olduğu bildirildi.

BAŞKAN GHOSN

Renault Başkanı Carlos Ghosn, 2008 Temmuz ayından itibaren krizi atlatmalarını sağlayacak ilk kararları aldıklarını belirterek, şöyle dedi:

“2009 yılında, net şekilde nakit akışımızdaki fazlalığın da gösterdiği gibi, Renault krize karşı koydu. 2010 yılında, yüzde 10 daralması beklenen Avrupa pazarı ile zorlu koşullar devam edecek. Avrupa'da ticari atağın sürdürülmesi, 2011 yılından itibaren sıfır salımlı araçların kitlesel satışının başlaması, pazara giriş gamının genişletilmesi, gelişmekte olan ülkelerdeki varlığımızın güçlendirilmesi, Nissan ile sinerjilerin hızlandırılması ve genişletilmesiyle, kriz sonrasının Renault'sunu oluşturmak amacıyla çalışmaya devam ediyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!