Reklamın Oscar’ı AY YILDIZ’ın

Güncelleme Tarihi:

Reklamın Oscar’ı AY YILDIZ’ın
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2012 12:10

Mobil iletişim şirketiAy Yıldız’ın Türkgençlerinin Türkçeve Almanca karışıkkonuştukları ‘Sadecefür Dich’ adlıreklam filmi GWAEffie Ödülüne layıkgörüldü. Ödüllüfilmin arkasında iseiki Türk kadını var.

Haberin Devamı

ALMANYA’da reklam filmlerinin Oscar’ı olarak nitelendirilen GWA Effie Awards ödülü mobil iletişim şirketi Ay Yıldız’a verildi.

Türkçe ve Almanca’nın karışık kullanıldığı reklam filmi, ünlü restoranlar zinciri Mc Donald’s reklamından sonra ikinci sıraya yerleşerek gümüş plaketle ödüllendirildi.

Almanya’nın en prestijli TV reklam ödüllerinden sayılan GWA Awards, bu yıl 31’inci kez Frankfurt’ta dağıtıldı. Ülke genelinden 500 civarında reklam spotunun katıldığı yarışmada Ay Yıldız’ın ‘Sadece für Dich’ adlı ürün tanıtım filmi finale kalan 100 eser arasından ikinci olmayı başardı.

ZENGİNLİĞİMİZİ YANSITTIK
Ay Yıldız reklam ve pazarlama müdürü Rahşan Ercan Almanya’daki Türklere yönelik hazırlanan reklam filminde Almanyalı Türk gençliğini orijinal şekilde yansıttıklarını belirterek,

“Gençlerimiz iki dilli ve iki kültürlüler. Bu bir zenginlik. Reklam filminde bunu vurguladık. Biz de aramızda Türkçe ve Almanca’yı karışık konuşuyoruz. Çünkü kendimizi iki dilde de ifade edebiliyoruz. Bu özelliğimizi reklama yansıttık. Reklam büyük ilgi gördü. Sonuçta ülkenin en önemli ödülünü de bize kazandırdı. Çok mutluyuz” dedi.

DOĞALLIĞI BİZİ YANSITTI
Kıdemli Pazarlama Menajeri Gülten Yıldırım ise,

“Türkçe ve Almanca’nın karışık kullanıldığı ilk geniş çaplı TV reklamını hazırladık. Şirketimiz büyük bir bütçe ayırdı. Geniş çaplı bir araştırma yaptık. Çok sayıda uzmanla, tüketiciyle konuşup en mükemmeli yakaladık. Altı ay uğraştık. Film çok doğal oldu, bizi yansıttı. Bu da satışlara, kampanyanın tanıtımına olumlu yansıdı. Doğrusu bu dereceyi beklemiyorduk. Çok büyük markaları geride bıraktık. Demek ki özgünü yakalayınca oluyormuş” diye konuştu.

Ne anlatılıyor
Almanya’nın en büyük mobil iletişim kuruluşlarından E-Plus bünyesinde 7 yıl önce Türk tüketicilere yönelik kurulan Ay Yıldız, etnik mobil pazarında Türk kullanıcılara getirdiği cazip tarifelerle tanınıyor. Reklam filminde de genç kullanıcıların kendi aralarında Türkçe ve Almanca iletişimlerine vurgu yapılıyor.

Karakterler Almanca başladıkları konuşmalarını Türkçe devam ettiriyorlar. ‘Wenn du das verstanden hasst, (Eğer bunu anladıysan) sen de bizdensin’ denilerek, iki dilliler arasındaki bağ vurgulanıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!