Güncelleme Tarihi:
BAKANLIĞIN, sağlıksız gıdalara yönelik reklam yasağı kapsamı genişletildi. Bakanlık, çocuklara yönelik çikolata, cips ve benzeri ürünlerin reklamlarının yasaklanmasının yanı sıra revize edilen yasa tasarısında, meyveli yoğurtlar da dahil neredeyse tüm süt ürünlerinin reklamlarını yasaklamayı planlıyor. Yağ oranı AB’nin besi endeksine göre belirlenecek. Peynirlere 17 gram sınırı getirileceği kaydedilirken, bu oranın üzerindeki ürünler için belli saatler arasında reklam yasağı uygulanacak. Ancak süt ürünleri üreticileri bu durumdan rahatsız. Bakanlık ise çocukları, özendirici bu tür reklamlardan uzak tutarak korumayı hedefliyor. Tasarıya göre 06.00-23.00 saatleri arasında televizyon ve radyolarda, okulların, kreşlerin ve dinlenme tesislerinin 100 metre yakınına asılan afişlerde, Instagram, TikTok, YouTube gibi sosyal ağlarda kapsamlı bir reklam yasağı uygulanacak. Yasağı delenlere 30 bin Euro’ya kadar para cezası kesilecek. Almanya’da, özellikle 3 ila 17 yaş arasındaki çocukların yüzde 15’inin obezite sorunu yaşadığı belirtildi.
‘TEK KELİMEYLE GÜLÜNÇ’
Çiftçiler Birliği Başkanı Joachim Rukwied, Bild’e yaptığı açıklamada, “Süt, peynir ya da yoğurt, sağlıklı ve dengeli beslenmenin bir parçasıdır. Böylesine değerli gıdaları yasaklarla örtbas etmek tek kelimeyle gülünçtür” diyerek tepkisini gösterdi. Orta Ölçekli İşletmeler Birliği Başkanı Gitta Connemann, “Şimdi sıra tereyağında. Artık peynir ve tereyağı reklamları bile yasaklanacak. Tüketicilere reşit olmayan çocuklar gibi davranılıyor” dedi. Bakanlık sözcüsü ise doğal yoğurt, tereyağı ya da peynir reklamlarına, çocuklara yönelik olmadıkları sürece hâlâ izin verildiğini ifade etti.