Rekabeti teknoloji belirliyor

Güncelleme Tarihi:

Rekabeti teknoloji belirliyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2009 00:00

Sabancı Holding'e ait ve dünyanın önde gelen kordbezi üreticisi KordsaGlobal firmasının Almanya tesisinin genel müdürü Bülent Araslı, "Teknolojik bir üründe küresel oyuncu olup rekabet edebilmeniz için sadece ucuz mal üretmek yetmez. Artık kullandığınız teknoloji de çok önemli hale geldi. Biz onun için küresel pazarda da başa güreşiyoruz" dedi.

Haberin Devamı


Birkaç yıl İstanbul Eminönü'nde Yeni Camii'nin önünden geçiyordum.
Gözüme bir seyyar satıcının elindeki rengarenk tespihler ilişti.
"Tatillerini Türkiye'de geçiren bir Alman arkadaşıma ilginç bir hediye olabilir" diye bir tespih satın aldım. Alırken satıcıya sordum. "Tespihler güzel de bunun ipi de sağlam mı ? Bunu hediye götürüyorum. Koparsa tespih dağılır, mahçup olurum" dedim.
Hazırcevap seyyar satıcı " Abi, bu ip imkanı yok kopmaz. Bunun fabrikası İzmit'te. Çok sağlam. Tespih toptancısı garanti veriyor" dedi.

Daha sonra Almanya'ya dönünce tespihi hediye ettiğim arkadaş otomotiv branşında çalışıyor. Tespihi eline alır almaz bastı kahkahayı. "Bunun ipi lastiklerde kullanılan sağlam kord ipi" diyor.
Ben de çok merak ediyorum. Uzman arkadaşım ekliyor; "Siz Türkler bu pazarda küresel oyuncusunuz. Kord bezinin ana kullanım alanı otomobi lastiği ama bir miktar kord bezi de balık ağı, halat üreticilerine ve onların telef malları da daha alt segmentlere satıliyor, muhtemelen bu yolla tespih imalatçılarının eline de geçmiştir" diyerek açıklık getiriyor.

* * *

Tespihçinin ismini bilmediği ama bahsettiği İzmit'teki firma Sabancı Holding'e ait Kordsa Global, bir dünya lideri. Naylon ve endüstriyel iplik, başta araç lastiği için olmak üzere, endüstriyel her türlü takviye bezi, tek kord ürünler ve ayrıca ağ ve halatlarda kullanılan kord esaslı ürünler üretiyor.

9 ülkede 11 fabrikası 5 bin çalışanıyla küresel bir şirket.
Almanya'da da bir şirketi var. İnterkordsa adlı şirket Almanya'nın doğusunda Thüringen Eyaleti'nde Muhlhausen kentinde faaliyet gösteriyor.

Şirketin genel müdürü Bülent Araslı ile görüştüm. Hemen tespihçiyi anlattım. O da çok güldü. "Halit Bey, o tespihçiyi ben de duydum. Bir efsane gibi" dedi.

Bülent Araslı 50 yaşında. Orta Doğu Teknik Üniversitesi İşletme Bölümü Mezunu. Boğaziçi Üniversitesi"nde master çalışması yapmis. İşi dolayısıyla 100"ü aşkın ülkeyi dolaşmış. Çeşitli ülkelerde görev yaptıktan sonra Almanya'daki tesisin başına getirilmiş. Dört yıl bu görev isürdüren Araslı, Nisan'da İstanbul'da şirketin Global Satış Organizasyonu'na dönecek.
* * *
"Şirketiniz Türk ve Alman kamuoyunda pek tanınmıyor" diyorum. Bülent Araslı, "Merkezi İstanbul'da olan Kordsa Global, küresel bir şirket. Örneğin Özellikle lastik üretimi ve pek cok diger kaucuk ürünleri için gerekli 190 bin ton iplik ve kord bezi üretiyor. 1 milyar dolara yaklasan bir satis cirosu var. Biz Almanya'da Kordsa Global'ın bir parçasıyız. Tek kord diye adlandirdigimiz, sektörde nis olarak tanimlanabilecek bir yüksek teknoloji ürününü üretiyoruz.

Oto lastiğinin gövdesi, lastiğe esnekliğini, dayanıklığını ve diğer pek çok özelliğini sağlayan çeşitli takviye malzemelerinden oluşur ve bunların içinde en önde geleni kord bezidir. Naylon, polyester, rayon veya aramid iplikler kord bezi yapımında kullanılır. Bu iplikler bükülüp dokunur. Kimyasal banyolardan geçirilip kord bezi yapılır. Almanya’daki tesisimizde bükülen iplikler ise bez haline getirilmeden lastik üretiminde kullanılmak üzere sektörün önde gelen lastik şirketlerine sevkediliyor.

Almanya'daki Türk girişimciler ağırlıklı olarak hizmet veya gıda sektöründe olduğu için tüketicilerle doğrudan ilişki içindeler. Biz ise lastik üretimi için teknolojik bir madde üretiyoruz. Almanya’da kendi sektörümüzde tanınmış bir şirketiz. Bölgenin en büyük işverenlerindeniz. 112 çalışanımız var. Düzenli olarak 6-7 kisi civarında stajyer istihdam edip meslek eğitimi de veriyoruz" diyor.
* * *
Bülent Araslı'ya " ABD'den başlayan krizde bankalar, sigorta şirketleri batmanın sınırına geliyor. Bunların diğer sektörlere etkilerini endişe içinde takip ediyoruz. Bu ortamda şirketiniz de etkilenebilir mi" diyorum.

"Otomotiv ve lastik firmaları kriz dolayısıyla üretimlerini kısiyorlar, biz de kapasitelerimizi, üretim programlarımızı buna göre ayarlıyoruz. Müşterilerimizle rakiplerimizden çok daha yakın çalışarak pazardaki en kaliteli ve hızlı hizmeti sunarak, gelişmeleri çok yakından takip ederek ve tabii risk yönetimini ön planda tutarak daha önce benzer durumlarda oldugu gibi bu kriz ortamından da daha güçlü bir şekilde çıkmayı hedefliyoruz.

Anaşirketimiz Kordsa Global istikrarli bir büyümeyi uzun yıllardır sürdürüyor. Kordsa Global, krizin daralttığı pazarda müşterilerinin öncelikli çözüm ortağı olarak üstün teknolojisiyle lider pozisyonunu koruyacaktir.

Teknolojik bir üründe küresel oyuncu olup rekabet edebilmeniz için sadece büyük ölçekli, ucuz mal üretimi yeterli olmuyor. Kullandığınız teknoloji, kaliteli ve etkin küresel hizmet ve müşteriye yakınlık da çok önemli. Biz onun için küresel pazarda her zamanki gibi başa güreşmeye devam edeceğiz" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!