Güncelleme Tarihi:
Türkiye'deki otomotiv sektörünün, son yıllarda gü?lü bir büyüme göstermesi nedeniyle, Proton firması, Türkiye'deki faaliyetlerine ağırlık vermeyi ama?lıyor.
Proton'un, özellikle, Türkiye üzerinden, Avrupa'ya a?ılmayı ve üretim ile satış yelpazesini bu strateji ?er?evesinde geliştireceği belirtiliyor.
Türk otomotiv sektörünün 2007 yılında 1 milyon 130 bin adetlik üretim rakamına ulaşması, 2012 yılında 2 milyon adet üretimi hedeflemesi, dev otomotiv firmalarının ilgisini artırdı.
Türkiye 4 yıl i?inde 6 sıra atlayarak, dünyada en fazla üretim yapan 10'uncu ülke olacak. Bu cazip imkanlar nedeniyle, dev otomotivciler Türk otomotiv sanayi ve pazarını daha yakından takip etmeye başladılar. Otomotivde sınıf atlayan Türkiye'deki yatırım olanaklarını araştırıyorlar.
Uzak Doğulu otomotivciler, Türkiye'yi, ekonomik anlamda büyük bir pazar, coğrafi a?ıdan da Asya ile Avrupa arasında köprü durumunda bulunan stratejik bir ülke olarak görüyorlar.
D?NYANIN EN GENÇ OTOMOTİV ?RETİCİSİ PROTON...
Büyük üreticiler sınıfında dünyanın en gen? otomotiv üreticisi olan Proton'un temelleri 1982 yılında, Malezya Başbakanı Mahathir Muhammed tarafından atıldı.
Proton, 1983 yılında başlayan proje Japon teknolojisi destekli montaj sanayi yaklaşımı ile Malezya devletinin planlı kalkınma döneminde lokomotif olarak kabul edilen yerini almaya başladı.
Proton firmasının yüzde 52'si Malezya devleti ve yüzde 48'i yerel ve uluslararası yatırımcılara ait bulunuyor.
Bugün itibariyle dünya Ticaret ?rgütüne kayıtlı 146 ülkeden sadece 11 tanesi resim üzerindeki taslaktan dünya ?apında kabul gören normlarda otomobil üretebilirken, 2002 yılı başında Malezya 11. olarak bu listede yer aldı.
Bu listede yer alan ülkelerin başlıcaları alfabetik sırayla, "ABD, Almanya, Fransa, G.Kore, İngiltere, İsve?, İtalya, Japonya" şeklinde sıralanıyor.
Proton, 1900'ü Ar-Ge ?alışmalarında yer almak üzere toplam 9500 kişilik bir işgücü ile üretim yapıyor.
Proton i?in yapılmış toplam yurt i?i yatırımı 2 milyar ABD dolarının üzerindeyken, yurtdışı yatırımları da bulunuyor.
Kurulduğu günden bu yana 50'den fazla ülkeye ihracat ger?ekleştiren proton, şu anda başta, İngiltere ve Avustralya olmak üzere 20'den fazlaya ülkeye ihracat yapıyor.
Malezya'da 2 merkezde olmak üzere Çin, Vietnam ve İran'da üretim yapan proton, genişleme planları doğrultusunda önümüzdeki 5 yıl i?inde, yıllık 1 milyon adet otomobile ulaşmayı planlıyor.
Proton'un Türkiye temsilciliğini Ulubaşlar Grubu bünyesindeki Ulu Motor yürütüyor.
1998 yılında Persona, Compact ve Coupe modelleri ile satışa sunulan Proton markası, Türkiye distribütörünün 2000 yılında faaliyetlerini durdurması nedeni ile Türkiye pazarından ?ekilme kararı almıştı.
Asya menşeli otomobillerin Türkiye'ye ithalat sorunu ?özülmesinin ardından, Hintli Mahindra ve İranlı Samand'ın ardından ucuz oto diye bilinen Çinli Chery de Türkiye'ye gelmişti.