Güncelleme Tarihi:
Hava Kazaları Araştırma Şubesi (AAIB) konuyla ilgili yayınladığı raporda Şubat ayında Flybe Havayolları’nın Birmingham-Belfast uçuşunu gerçekleştiren pilotun inişe geçmek için otopilotu etkisiz hale getirdiği sırada protez kolunun yerinden çıktığını açıkladı.
Pilotun kısa süreliğine uçağın kontrolünü kaybettikten sonra yardımcı pilota uçağın kontrolünü teslim etmeye vakti olmadığına karar vererek tek kolu ile uçağı indirdiği, yaşananlar sırasından ne uçağın ne de uçaktaki 47 yolcunun hiç bir zarar görmediği belirtildi.
AAIB pilotun kendilerine “Gelecekte protezini kontrol ederken daha dikkatli olacağını” söylediğini belirtti ve bundan böyle tek kollu kaptan pilot ile birlikte uçan yardımcı pilotların “uçağın kontrolünü üstlerine almak için her an hazır bekleyeceklerini” açıkladı.
Flybe Havayolları Uçuş Güvenliği Yöneticisi Ian Baston konu ile ilgili yaptığı basın açıklamasında “Biz herkese eşit fırsatlar sunmaya özen gösteren bir işveren olmaktan gurur duyuyoruz. Bir çok havayolu gibi biz Sivil Havacılık Otoritesi’nin standartlarına uygun bir şekilde çalışabildikleri sürece fiziksel özürleri olan kişileri işe alıyoruz. Bu durum işe aldığımız pilotlar için de geçerli. Bu rapora konu olan kaptan pilot Flaybe’nin en güvenilen ve deneyimli pilotları arasında yer alıyor. Yaşananlar sırasında ne yolcuların ne de mürettebatın güvenliği hiç bir zaman tehlikeye girmedi ve zaten uçak da herhangi bir zarar görmedi” dedi.
Baston olayın ardından Flybe’nin kapsamlı bir iç soruşturma yürüttüğünü ve böyle bir olayın bir kez daha yaşanmaması için gerekli tüm önlemleri aldığını da belirtti.