Güncelleme Tarihi:
MARKA hakkıyla ilgili gelişmeyi ‘Döner Haus’ büfesi yayımlandığı bir basın açıklamasıyla duyurdu. Açıklamada, Mindgeek’in, dönerciyi, Pornhub’un ticari marka haklarını ihlal etmekle suçladığı kaydedildi. Mindgeek, ihtarnamesinde, ‘Döner Haus’un kullandığı logonun renk şemasının, özellikle siyah arka planlı sosyal medya versiyonunda Pornhub logosunu anımsattığını belirtti. Konuyu gündeme taşıyan ABD’li haber sitesi ‘Chelsea News’, Mindgeek avukatı Christine Sabbagh imzalı uyarı mektubuna yer verdi. Mektupta, “Döner Haus’un sosyal medya hesaplarında ‘Pornhub’ markalarıyla aynı görünüme sahip bir marka kimliği sergilediği ve kullandığına dikkat çekildi. Tüketicilerin bu nedenle ‘Döner Haus’un Mindgeek’e bağlı olduğunu ya da döner büfesini desteklediğini ya da herhangi bir şekilde Mindgeek tarafından onaylandığını düşünebilecekleri belirtildi. ‘Döner Haus’un Mindgeek’in ihtarname taleplerine yanıt vermemesi halinde, yasal işlem başlatılacağı belirtildi. ‘Chelsea News’in haberine göre, mektupta belirtilen son tarih 7 Ağustos. Ancak hukuksal girişimin başlatılıp başlatılmadığı bilinmiyor.
‘DÖNER HAUS’ ÇALIŞANI DALGA GEÇTİ
İhtarnameyle ilgili Chelsea News’e demeç veren ‘Döner Haus’ çalışanı, “Muhtemelen Pornhub’da ‘hardcore seks videoları’ izlemek isteyen insanlar logomuzdan kafaları karışacak ve bunun yerine dükkânımızdan bir sandviç alacaklar” diyerek dalga geçti. ‘Döner Haus’un yalnızca yiyecek sunduğunu belirten çalışan, dükkânın porno endüstrisiyle hiçbir ilgisi olmadığını söyledi. Ayrıca, logoların metin ve renklerinin aynı olmadığını söyleyerek, “Kafa karışıklığı olası değil” dedi. Ancak ‘Döner Haus’ açıldıktan sonra büfeden alışveriş yapan bazı müşteriler, sosyal medyada iki logo arasındaki benzerliğe dikkati çekti. Öte yandan ‘Döner Haus’un kullandığı pazarlama dilinde de pornografik bazı sloganları andıran kavramlar kullandığı gözlendi. Dönerin sunulduğu servis kâğıtlarında veya paketlerde “Beni ısır”, “Beni iyi ye”, “Boyut önemlidir” ve bunlara benzer pornografik çağrışım yapan sloganlar kullanması dikkati çekti. New York’ta yeni hizmet vermeye başlayan ‘Döner Haus’un bunu planlı bir reklam çalışması olarak yapıp yapmadığı da tartışılmaya başlandı. Büfenin, döneri orijinal Alman döneri olarak müşteriye sunması da dikkati çekti.