Pırlantada 40 milyon dolarlık ihracat hedefi

Güncelleme Tarihi:

Pırlantada 40 milyon dolarlık ihracat hedefi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 27, 2008 12:46

Zen Diamond Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, bu yıl 40 milyon dolarlık mücevher ihracatı ger?ekleştirmeyi hedeflediklerini bildirdi.

Haberin Devamı

Mücevher sektöründe dünya markası olmak i?in yeni ?alışmalar başlatan Zen Diamond Şirketi'nin 2008 yılı tanıtım toplantısı Antalya'da yapıldı.

Zen Diamond Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, toplantının ardından AA muhabirine yaptığı a?ıklamada, mücevher sektörü ile şirketinin markalaşma ?alışmaları hakkında bilgi verdi.

Ailesinin mücevherat sektörüne 1890'lı yıllarda dedesi Abdülkerim Güzeliş ile başladığını anlatan Emil Güzeliş, kendisinin de babasının zoruyla henüz 6 yaşındayken, mücevher atölyelerinde ?alışmaya başladığını anlattı.

Ailesinin 1950'lı yıllarda Mardin'den İstanbul'a gö? ettiğini anlatan Güzeliş, ailesinin 8 ?ocuğundan 7'ncisi olduğunu kaydetti.

30 MİLYON DOLARLIK M?CEVHER İHRACATI

Mıhlama sanatı ile cila yapmayı öğrendiğini belirten Güzeliş, 19 yaşında ise ilk kuyum mağazasını a?tığını belirtti. 1990'da ikinci mağazasını a?tıktan sonra toptancılığa başladığını ifade eden Güzeliş, şöyle konuştu:

"1994 yılında uluslararası fuarlara katılarak mücevher ihracatını öğrendim. İlk ihracatımız 50 bin dolardı. Ge?en yıl 30 milyon dolarlık ihracat yaptık. 50 bin dolarlık ihracattan 30 milyon dolara ulaştık. 2008 yılında 40 ülkeye 40 milyon dolarlık pırlanta ihracatı hedefliyoruz. 2000 yılından itibaren Amsterdam, New York, Dubai ve Bangkok'ta Türk markası Zen Diamond mağazaları a?tık. Bangkok'ta 300 kişinin ?alıştığı üretim merkezi Avrupa'nın ve Ortadoğu'nun en büyük mücevherat üretim merkezi. 2005 yılında ise Moskova'da mağaza a?tık."

D?NYA MARKASI

Emil Güzeliş, yurt i?inde sektörde pek fazla tanınmamalarına rağmen dünyada ?ok fazla tanındıklarını söyledi. Bu nedenle 2006 yılından itibaren dünyanın ?eşitli yerlerinde mağazalar a?maya ve dünya markası olmaya ?alıştıklarını dile getiren Güzeliş, şöyle devam etti:

"Diğer sektörlerde markalaşmanın önemi artınca biz de kendi alanımızda markalaşma kararı aldık. 2006 yılında başlayan markalaşma ve mağazacılık ?alışmaları ?er?evesinde 25 yılda 1000 mağaza a?mayı hedefliyoruz. ?ncelikli hedefimiz 5 yılda 100 mağazaya ulaşmak. Yeni vizyonumuz ise dünyada pırlanta modasını yaratmak. Dünya markası olmak. Turquality'e kabul edilen ilk mücevher firmasıyız. Böylece yurt dışındaki yatırımlarımızın yüzde 50'sine devlet teşvik veriyor. İhracatın yoğun olduğu ülkelerde merkezler a?tık."

KADINLAR PRESTİJ İÇİN PIRLANTA TAKIYOR

Dünyada kadınların pırlanta takı kullanımının ?ok hızlı bir şekilde arttığına dikkati ?eken Güzeliş, "Pırlanta demek prestij demektir. Kadınlar prestij i?in pırlanta takıyor. Kadınlar pırlanta takarak prestij sahibi olmayı istiyor" dedi.

Türkiye'nin altın işleme ve ihracatında İtalya'dan sonra ikinci sırada bulunduğunu, pırlantada ise dünyadaki ilk 20 ülke i?ine giremediğini kaydeden Güzeliş, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Taş pırlanta kesmede Hindistan birinci sırada bulunuyor. Mücevherat üretiminde ise Hong Kong birinci sırada yer alıyor. Türkiye Zen Diamond sayesinde dünya sıralamasına girebilecek. Türkiye'de pırlanta satışları son iki yılda ?ok önemli ivme kazandı. Mücevherat takı sektöründe ?ok büyük hareket var. Artık kuyumcularda altının yanında pırlanta satmaya başladı."

PIRLANTA LABORATUVARI VE AKADEMİSİ KURDU

Güzeliş, mücevher sektörünün kaliteli eleman ihtiyacının karşılanması i?in Dokuz Eylül ?niversitesi ile iş birliği yaparak, 2005 yılında Türkiye'de ilk kez "Pırlanta Laboratuvarı ve Akademisi"ni kurduklarını belirtti.

Bu süre i?inde Türkiye'de 2 bin 600 kuyumcuyu eğittiklerini ifade eden Güzeliş, "Bu laboratuvar ve akademiyi a?arak, hem üreticileri hem de tüketicileri doğru bilgilendirip bilin?li şekilde pırlanta satışını ger?ekleştirmek istiyoruz" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!