Güncelleme Tarihi:
İNGİLTERE'de pek çok havacılık ve denizcilik şirketinin pilot ve kaptanlarından "yavaş seyretmelerini" istediği, tren sürücülerinden yokuş aşağı kontak kapatmaları talebinde bulunulduğu, otobüs şirketlerinin de süratli ve
atak kullanımdan kaynaklanan akaryakıt israfından kurtulmak için sürücülerini özel eğitime tabi tuttuğu bildirildi.
Petrolün varilinin dün 142 dolara kadar çıktığını yazan The Guardian gazetesi, EasyJet ve BMI gibi ucuz uçuş yapan havayolu şirketlerinin, bütün ofislerine birer genelge göndererek pilotlarından yavaş uçuş yapmalarını istediğini duyurdu.
EasyJet sözcüsü durumu doğrularken, uçuş hızını kesmenin yüzde 2ye kadar tasarruf sağlayabileceğine dikkat çekti. EasyJet sözcüsü, durumun otomobillerdekinin aynısı olduğunu, ayağını gaz pedalından çekmenin daha az akaryakıt kullanımını mümkün hale getirdiğini belirtti.
BMI sözcüsü de şirket olarak ortalama uçuş hızını saatte 3 mil kadar düşürdüklerini ve bunu akaryakıt tasarrufu amacıyla yaptıklarını doğruladı.
Demiryolu endüstrisinde de aynı türden önlemlerin geçerli olduğunu yazan The Guardian gazetesi, bunun temelinde de giderek yükselen elektrik ve akaryakıt fiyatlarının etkisi bulunduğunu bildirdi.
FirstGroup adlı sektörün en büyük demiryolu şirketinin de trenlerini kullanan sürücüleri daha yumuşak tren kullanmaları, aniden gaza yüklenip ani fren yaparak boşa akaryakıt harcamamaları için eğittiği açıklandı.
Trenlerdeki havalandırmaların yaydığı soğuk havanın otomatik kapıların açılıp kapanması arasındaki sürenin uzunluğu yüzünden dağılıp gitmemesi için otomatik kapıların süre ayarlarının da yenilendiği belirtilen haberde, Tren İşletmecileri Birliğinin de gelişmeleri doğruladığı ve artan maliyetlerin bilet fiyatlarına yansımaması için bu
önlemlerin desteklendiğini bildirdiği kaydedildi.
Feribot seferlerinin ortalama süresinin de akaryakıt fiyatlarının artmasıyla birlikte artış gösterdiği ve Manş denizinde feribotların ortalama seyahat sürelerinin 20 dakika uzadığı bildirildi.