Güncelleme Tarihi:
Gen?oğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Turhan Gen?oğlu, ge?en yıl ürünlerde yüzde 50 civarında zarara neden olan kuraklığın ardından, bu yıl ilkbahar yağışlarının istenilen düzeyde olmasının kendilerini sevindirdiğini söyledi.
Bu yıl sebze ve meyvede arzu edilen bolluğun ger?ekleşmesini beklediklerini ve iyi bir sezon ge?ireceklerini umduklarını ifade eden Gen?oğlu, tarımdaki girdi maliyetlerinin üreticileri ve sanayicileri zorladığını belirtti.
Yurt i?i ve yurt dışında sattıkları tüm ürünleri sözleşmeli tarımla elde ettiklerine dikkati ?eken Gen?oğlu, "?reticilerimize gerekli destekleri sağlayarak bu sıkıntıları aşmaya ?alışıyoruz. Girdi maliyetlerinin düşürülmesi gerekiyor. Hükümetimiz sanayicilerin sesini biraz daha duyarsa, ihracatımızın ciddi oranda artacağını düşünüyorum" dedi.
Gen?oğlu, Türkiye'nin, tarım a?ısından dünyanın en şanslı ülkelerinden biri olmasına rağmen bunu iyi değerlendiremediğini dile getirerek, özellikle sanayiye yönelik tarımın desteklenmesinin, ülkenin ihracat kapasitesinin artmasının yanı sıra işsizliğin giderilmesinde de önemli faydalar sağlayabileceğini vurguladı.
"Y?ZDE 100 T?RK MALI"
Türk dondurulmuş gıda ve konserve sanayisi olarak yüzde 100 Türk mallarını işleyerek ihra? ettiklerine değinen Gen?oğlu, şöyle devam etti:
"Ekonomide ?ok sıkıntılı günler yaşandığında, zarar etme pahasına olsa bile kalitemizden ödün vermedik. Böyle olunca da bizim market liderliğimiz pekişti. Türkiye, firma olarak bizim de en önemli ürünlerimizden olan 'kornişon' denilen kü?ük salatalık turşusunda, dünyada pazar yapıcı hale geldi. Biz bu ürünü 10-15 sene önce ektirdiğimizde, kimse ne olduğunu bilmiyordu. Penguen olarak ilk kez piyasaya sürdüğümüz közlenmiş biber Avrupa sofralarını da süslüyor. Tarıma dayalı sanayi Türkiye'de ?ok ciddi bir şekilde gelişmeye başladı. Bunun devam edeceğini düşünüyorum. Közlenmiş biberde yakaladığımız dünya liderliğini devam ettirmek istiyoruz."
"İHRACATIMIZI 25 MİLYON AVROYA Y?KSELTMEK İSTİYORUZ"
Turhan Gen?oğlu, közlenmiş biber ve kornişondaki başarılarının ardından bu yıl Penguen marka re?ellerle Avrupa'ya a?ıldıklarına işaret ederek, şöyle konuştu:
"İnşallah ?ok ciddi bir potansiyel var. Penguen marka re?ellerle Avrupa'da ve sonra da dünyada söz sahibi olmak istiyoruz. ABD'de de satışlarımıza başladık. Ge?en sene 18 milyon avro civarında olan ihracatımızı 2008'de 25 milyon avroya yükseltmek istiyoruz. Bu sene komple ihracatta ve i? piyasada yüzde 25'lik bir büyüme bekliyoruz. Ge?en sene yaşanan kuraklıktan ihracatımız da etkilenmişti. Daha şimdiden közlenmiş biber ve kornişonda 15 milyon avroluk ihracat ger?ekleştirdik."
Penguen olarak Ar-Ge ?alışmalarına büyük önem verdiklerini ve bu yıl 3 yeni ürün ?ıkardıklarını anlatan Gen?oğlu, şunları kaydetti:
"Bu yeni ürünlerden özellikle közlenmiş patlıcanı Avrupa'ya tanıtmak istiyoruz, tıpkı közlenmiş biberde olduğu gibi. Yine ?ok ciddi araştırmalardan sonra piyasaya sunduğumuz kavrulmuş ıspanak konservesinde de iddialıyız. Meyve suyuyla ilgili ?ok ciddi ?alışmalarımız sürüyor. ?ncelikle Penguen olarak hem Türkiye'deki hem de dünyadaki hanımlarımıza, evlerinde yaptıkları yemeklerin kalitesini aratmayacak, hatta biraz daha üstünde hazır yemekler sunmak istiyoruz. 10 binin üstünde kayıtlı ?ift?imizin tarlalarından toplanan ürünler 1-2 saat i?inde üretime giriyor. Vitamininden hi?bir şey kaybetmeden en hijyenik şartlarda hazırlanıyor."