Güncelleme Tarihi:
Pames Group Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Sağın, 1987 yılında Zeytinburnu'nda 125 metrekarelik bir alanda kurulup, Esenyurt'ta bugün 44 bin metrekarelik fabrikası ile "Avrupa'nın en büyük ayakkabı üretim tesisine sahip" olan firmanın cirosunun 110 milyon dolar olduğunu bildirdi.
Sağın, Pames Group markalarının, Türkiye genelinde 2 bin 500 satış noktasında yer aldığını, Almanya, Yunanistan, Bulgaristan ve İspanya gibi AB üyelerinin yanı sıra, Rusya, Bosna Hersek ve Çin gibi ülkelere ihracat yaptıklarını anlatarak, üretim kapasitelerini ar-ge ?alışmalarına paralel 2008 yılında artırmayı planladıklarını kaydetti.
Yeni hedeflerinin, dünyanın en büyük üretim tesislerini kurup, ardından da ürünlerini kendi ismini taşıyan mağazalarda satarak dünyaya a?ılmak olduğunu belirten Sağın, bugüne kadar yurt i?inde a?tıkları mağazalar ve ürün verdikleri ülkeler i?in uzun soluklu ön araştırma ?alışmaları ger?ekleştirdiklerini, bundan sonraki hedeflerinin ise yurt dışında kendi adlarıyla mağazalar a?mak olduğunu söyledi.
Sağın, "Bu planımıza Avrupa ülkelerinden başlatmak üzere Almanya ve Hollanda'da start verdik. Düşündüğümüz lokasyonun en iyi işletmecilik anlayışına sahip kişileri ile iletişime ge?erek o bölgelerde daha gü?lü ve daha kalıcı girişimlerde bulunmayı hedefliyoruz. Yurt i?ine paralel sürdürdüğümüz yurt dışı mağaza ?alışmalarımız devam ediyor. ?zellikle M.P. markasıyla sadece Türkiye'de değil, dünyanın önde gelen ülkelerinde de geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
ABD VE BREZİLYA DEVİ MARKALARLA ANLAŞMA
Kazım Sağın, Türkiye'nin ?ok gen? bir nüfusa sahip olduğunu, bebek ve ?ocuk ürünleri pazarının gün ge?tik?e ivme kazandığını, ?ocukların yetişkinlerden daha se?ici yaklaşımlar sergilediğini, yaptıkları araştırmalar sonucunda alternatif zevklere hitap edebilecek, kalitesi dünyaca bilinen markaları bünyelerine katmaya karar verdiklerini bildirdi.
Sağın, Warner Bros ile anlaşma imzaladıklarını, Warner Bros markaları Batman, Powerpuff Girls ve Brezilya'nın ünlü markası Klin'le tüketicilerine yeni alternatifler sunmayı ama?ladıklarını, söz konusu markaların ayakkabılarını Türkiye'de satacaklarını kaydetti.
En önemli yatırımlarını ar-ge'ye ayırdıklarını, bazı ülkelerde kendileri i?in araştırmalar yapan, yeni teknolojiler geliştiren, trend belirlemek üzere tasarımlar yapan ekipler oluşturduklarını, bu ekiplerin büyümelerinin ve gelişmelerinin en önemli kaynağı olduğunu vurgulayan Sağın, en büyük yatırımlarını yine ar-ge'ye ayıracaklarını bildirdi.
Sağın, ?alışma temposu nedeniyle insanların ayak sağlığına ve rahatlığına büyük önem verdiğini, Türkiye'de ve dünyada ge?miş yıllara göre ayakkabıda spor tarza yöneliş olduğunu, klasik renklerin zirvedeki yerini korurken daha renkli ve daha resimli casual ve comfort ürünlerin, ayakkabı modasının yükselen trendi olduğunu söyledi.