Otomobilde hijyen ve koruma sektör yarattı

Güncelleme Tarihi:

Otomobilde hijyen ve koruma sektör yarattı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 26, 2008 08:31

Türkiye'de son dönemde yaygınlaşmaya başlayan ara? koruma (car care) uygulamaları, özellikle gen? kullanıcıların ilgisini ?ekiyor.

Haberin Devamı

Otomotiv sektöründe "oto koruma" sistemleri alanında faaliyet gösteren firmalar ve bazı otomotiv markalarının satış sonrası servis hizmetleri i?inde bulunan "ara? korumu sistemleri" bölümleri, otomobillerine özen gösteren kullanıcılar i?in detaylı i? ve dış temizlik, boya ve motor koruma, pas önleme ve ses yalıtım sistemleri ile renkli cam filmi uygulamaları gibi hizmetleri bir arada sunuyor.

Otomotiv sanayinin gelişimine paralel Türkiye'deki ara? parkı da her ge?en gün zenginleşirken, otomotiv firmaları yeni modellerini ardı ardına pazara sunmaya devam ediyor.

Otomobil meraklıları da, sahip oldukları ara?lara ilk günden itibaren gerekli özeni göstererek, aracın zamana ve doğal şartlara bağlı olarak yıpranmasını en aza indirmek i?in periyodik bakımlarının yanı sıra oto koruma sistemlerine de başvuruyor.

?zellikle tabiat şartları, hava kirliliği, asit yağmurları, kuş pisliği ve ağa? re?ineleri gibi nedenlerden kaynaklanan olumsuzluklar, otomobil sahiplerinin başlıca sorunu olurken, bu aşamada devreye ara? koruma sistemleri giriyor.
Çevre faktörünün yanı sıra kullanıcılar bu tür uygulamalara, özellikle ikinci el ara? alımlarında da hijyen nedeniyle başvuruyorlar.

Genellikle gen?lerden ilgi gören oto koruma sistemlerinin maliyeti ise yapılan uygulamaya göre değişmekle birlikte 100 YTL'den başlayarak 2 bin YTL'ye kadar ?ıkıyor.

Otomobil sahipleri nano teknoloji ile jant koruma uygulamasını KDV hari? 75 YTL'ye yaptırırken, sıfır ara?lara uygulanan koltuk ve döşeme koruma gibi uygulamaların fiyatı da 100-150 YTL arasında değişiyor.

Kullanıcıların en ?ok tercih ettiği uygulamaların başında gelen boya korumanın fiyatı ise 200 YTL'den başlayarak 400 YTL'ye kadar ?ıkabiliyor.

?zellikle ikinci el ara?lar i?in uygulanan anti bakteriyel komple i? ve dış temizlik paketleri ise 500 YTL'ye kadar ?ıkarken, ses yalıtımı ve cam filmi uygulamaları da yine yaklaşık aynı fiyatlara mal oluyor.

Müşterilerin birden fazla uygulamayı bir arada alması önemli maliyet avantajı sunarken, birka? uygulamanın bir arada bulunduğu paketlerin fiyatı da yaklaşık 2 bin YTL'ye yaklaşıyor.

ZIEBART YENİ BAYİLİKLER VERMEYİ PLANLIYOR

Otomobillerde oluşan paslanmayı görerek araştırmalara başlayan Kurt Ziebart tarafından 1959 yılında kurulan Ziebart'ın Türkiye Ana Lisansörü Pro-Tek Oto Koruma ve Geliştirme Sanayi ve Ticaret Ltd. Şirketi Genel Müdür Yardımcı Hakan Alptekin, 1990 yılında Ziebart'ın Türkiye ana lisansörlüğünü alarak ilk uygulama istasyonunu a?tıklarını, otomobillerin kaporta, boya ve i? mekanının korunması, temizliği ve renkli cam filmleri, kaput koruyucu filmler ve su itici cam kaplaması gibi aksesuar uygulamalarıyla otomobil severlere hizmet vermeye başladıklarını söyledi.

Türkiye'deki oto koruma sektörünün, daha ?ok otomobillerin temizliğine yönelik hizmet veren, "oto kuaförü" kimliği ile ?alışan yıkama hizmeti ağırlıklı firmalar ve "oto koruma" konseptindeki şirketlerden oluştuğunu anlatan Alptekin, Ziebart'ın ise orta sınıfın üstü ve üst sınıf ara?lara hizmet veren bir kuruluş olduğunu söyledi.

Ara? koruma sistemlerini Türkiye'ye getirip, Türk otomobil sahiplerine tanıttıktan sonra hizmet noktalarını Türkiye'nin büyük yerleşim merkezlerine yaymaya ?alıştıklarını ifade eden Alptekin, İstanbul'da 8, Ankara ve İzmir'de ikişer, Bursa, Adana, İzmit, Çorlu ve Eskişehir'de de birer merkezde olmak üzere toplam 17 istasyonda hizmet verdiklerini, İstanbul'da bulunan 2 istasyonun dışında diğer bütün istasyonların franchise sistemi altında ?alıştığını anlattı.
Alptekin, şu anda Antalya, Gaziantep, Kahramanmaraş, İ?el, Antakya, Erzurum, Konya, Kayseri, Karadeniz Ereğli, Samsun, Trabzon, Balıkesir, Manisa, Aydın, Denizli ve Muğla gibi bölgelerde bayilik vermeyi planladıklarını bildirdi.

"BAYAN M?ŞTERİLERİMİZ ARTTI"

1950 yılında Almanya'da kurulan ve 1994 yılından bu yana Türkiye'de hizmet veren Sonax'ın Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Turgut Yüksekdağ ise otomotiv sektörünün Türkiye'deki gelişimine paralel olarak ara? koruma sistemlerinin de geliştiğini belirterek, tanıtım amacıyla yaptıkları kampanyaların da bilinirliklerini artırdığını ve müşterileri bu tür uygulamalara yaklaştırdığını anlattı.

Ara? sahiplerinde ara?ların korunmasına dair gerekli olan bilincin yavaş yavaş oluşmaya başladığını ifade eden Yüksekdağ, 5 yıl öncesine göre iş hacimlerinin 7-8 kat arttığını söyledi.

Sonax uygulama merkezlerin nano teknolojiyle boya temizleme, parlatma ve koruma, detaylı i? temizlik ve sterilizasyon, motor temizleme ve koruma, jant temizleme ve koruma, koltuk koruma gibi hizmetler verdiğini anlatan Yüksekdağ, uygulamalarına özellikle 30-35 yaş arası erkeklerin ilgi gösterdiğini, son zamanlarda bayan müşteri sayısında da artış olduğunu bildirdi.

Yüksekdağ, sıfır ara?lara yaptıkları korumanın yanı sıra ikinci el ara?lara da gerekli hijyenik ortamın oluşturulması i?in detaylı temizlik uyguladıklarını söyledi.

Yılda yaklaşık 250 bin araca hizmet verdiklerini belirten Yüksekdağ, sektörün büyüklüğünün ise yaklaşık 2 milyar dolar düzeyinde olduğunu kaydetti.

Türkiye'de bugün yaklaşık 6 milyon otomobil bulunduğuna dikkat ?eken Yüksekdağ, şunları söyledi:
"Bu sayı her ge?en gün daha da artıyor. Yıllardır 'oto kuaför', 'oto yıkama' adı altında hizmet vermeye ?alışan bu sektör, Sonax'ın da katkılarıyla büyük bir değişim süreci ge?iriyor. Türk halkının otomobile hayatımız i?inde verdiği değeri, önümüzdeki dönemde otomobilin bakımı ve korumasına verdiği değerle ?ok daha fazla göstermeye başlayacağına inanıyorum."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!