Ali VARLI, BERLİN - AA / Fotoğraf: dpa
Oluşturulma Tarihi: Eylül 09, 2020 11:49
Otomotiv sektörünün temsilcileri dün gerçekleştirilen ‘otomotiv zirvesi’nden eli boş döndü. Başbakan Angela Merkel, benzinli ve dizel yerine elektrikli ve sürücüsüz otomobilleri sübvanse edeceklerini söyledi.
ALMANYA Başbakan Angela Merkel, eyalet başbakanları ve otomobil sektörünün temsilcilerinin katıldığı bir ‘otomotiv zirvesi’ düzenledi. Video konferans yoluyla gerçekleşen zirvede otomotiv endüstrisinin sorunları ele alındı, çözüm önerileri yapıldı. Zirveden sızan bilgilere göre otomotiv sektörünün temsilcileri Başbakan Merkel’den dizel ve benzinli otomobillerin satışını teşvik etmesini, bunun için de satış primi verilmesini talep etti. Ancak Merkel bu talebi açık şekilde reddetti. Benzin ve dizel motorlu otomobilleri sübvanse etmek yerine elektrikli ve sürücüsüz otomobilleri destekleyeceklerini belirten Merkel, sürücüsüz otomobiller için yolların ve alt yapının daha fazla dijitalleşmesi ile elektrikli otomobiller için de daha fazla şarj istasyonlarına yatırım yapılacağını söyledi. Bu sözleriyle sektör temsilcilerini memnun edemeyen Merkel, Katma Değer Vergisi’ni (KDV) düşürdüklerini, bunun iyi bir destek olduğunu ifade etti.
TAM OTONOM İÇİN KANUN HAZIRLIĞI
Alman Otomobilciler Birliği’nden (VDA) yapılan son açıklamalarda ise, koronavirüs krizinde otomotiv sanayisinde satışların durumunun ‘ciddi’ olduğu ve tüketicilerin halen otomobil almak için çekinceli davrandıkları vurgulanıyor. VDA Başkanı Hildegard Müller, otomotiv sanayisinin değişimi için güçlü bir ekonomik teşvik paketine ihtiyaç olduğunu vurgulayarak, ‘e-hareketlilik’, ‘elektrikli araçlar’, ‘şarj istasyonları’ ve ‘veri paylaşımı’ için daha fazla fona ihtiyaç olduğunu belirtiyor. Gelecek iki yıl içinde, yeni sürüş teknolojilerine 50 milyar
euro ve dijitalleşmeye 25 milyar euro yatırılması gerektiğini belirten Müller, bunun için özel sermayenin harekete geçirilmesine ihtiyaç olduğunu dile getiriyor. VDA, ‘tam otonom sürüşün’ otomotiv sanayisi için kritik bir konu olduğunu belirtirken, Alman hükümeti de konuya ilişkin kanun çalışmaları yapıyor. Ülkede, tam otonom olmasa da bu yönde ilk aracın 2022’de yollarda olması bekleniyor.
Almanya’da otomobil üretiminde yaklaşık 810 bin kişi istihdam ediliyor. Yan sanayi ve otomobille bağlı diğer sektörlerle birlikte çalışan sayısı milyonları buluyor. Koronavirüs krizi nedeniyle zor günler geçiren üreticiler, düşen otomobil satışları nedeniyle büyük endişe taşıyor.