Güncelleme Tarihi:
DÜNYADA yaşanan ekonomik kriz Almanya'da da etkisini göstermeye başladı. Özellikle, otomobil endüstrisi banka krizleriyle ortaya çıkan ekonomik buhran nedeniyle kan kaybediyor. Son aylarda akaryakıta üst üste gelen rekor zamlar sonucu müşteri kaybeden otomotiv sektörü, şimdi de global krizin etkisine girdi. Opel, üretimini geçici olarak durdurduğunu açıkladı. Ford ise işçi çıkarıyor. BMW ve Mercedes tatil sürelerini uzatıyor. VW, ortakları Skoda ve Seat'ın üretimini kısıtladığını bildirdi.
OPEL'İ DİÐERLERİ Mİ İZLEYECEK
Krizin olumsuz etkisi, önceki gün Opel'in Bochum'daki tesislerinde üretimi geçici olarak durdurduğunu açıklamasıyla ortaya çıktı. Opel, Eisenach'daki işletmesinde de üretimi bir kaç haftalığına durduracağını duyurdu.
Ford ise Köln'deki tesislerinde üretime planlandığı gibi devam edileceğini ancak, Saarlouis tesislerinde çalışan sınırlı sözlemşeli 200 personelin işine son verileceğini açıkladı.
BMW ekim sonunda Leipzig'te üretimini dört gün için durduracağını bildirdi. Mercedes üreticisi Daimler yönetiminden yapılan açıklamada da, Sindelfingen'de Noel tatilinin öne çekilerek, izin süresinin uzatılacağı vurgulanırken, önümüzdeki aylarda "Mümkün olduğunca az otomobil üretileceği" de kaydedildi. VW ise, ortakları Seat ve Skoda'nın üretimlerini azaltması yönünde karar aldığını açıkladı. Bu gelişmelere karşın Audi ve Porsche üretim kısıtlamalarıyla ilgili henüz bir açıklama yapmadılar.
DÜNYADA DA SIKINTI BÜYÜK
Almanya'da otomobil sektöründe yaşanan olumsuz gelişmeler diğer Avrupa ülkeleri ve ABD'de de kendini hissettiriyor. ABD'de bir çok otomobil üreticisi, kazanç düşüşünü telafi edebilmek için devletten kredi imkanlarını genişletmesini istedi. İsveç'de Volvo fabrikası talep yetersizliği nedeniyle üç bin çalışanının işine son vereceğini duyurdu. İsveç'teki tesislerde çalışan 2000 işçi ile 700 idari personel, ülke dışındaki tesislerde ise 600 kişi işten çıkarılacak.
Gelsenkirchen Üniversitesi'nden Otomotiv Ekonomisi Uzmanı Prof. Dr. Ferdinand Dudenhöffer, otomobil sektörünün büyük bir krizin eşiğinde olduğunu söyledi. Dudenhöffer, dünyadaki otomobil üreticilerini çetin geçecek üç yılın beklediğini kaydederek, Almanya'da da gelecek 10 yılda halen 750 bin kişinin istihdam edildiği sektörde 100 bin kişinin işinden olacağını ileri sürdü.
FORD'DA GERGİN BEKLEYİŞ SÜRÜYOR
Köln'deki Ford firmasında motor üretim bölümünün Romanya'ya kaydırılmak istenmesiyle ortaya çıkan krizin giderilmemesi işçilerdeki tedirginliği tırmandırıyor. Ford'un üç silindirli ekonomik motorları Romanya'da üretmesi halinde 900 kişinin işyerini kaybetme endişesi hala devam ediyor. Ford Sözcüsü Bernd F. Meyer, motor üretim bölümünün Köln'de kalıp kalmayacağı veya bir bölümünün Romanya'ya kaydırılacağı konusundaki kararın yıl sonundan önce verilmesinin zor olduğunu söyledi. Sözcü Meyer, talep azalmasından kaynaklanan sıkıntılar olduğunu da belirterek, Cumartesiden itibaren piyasaya çıkacak yeni model Ford Fiesta'ların kendilerine umut verdiğini söyledi. Meyer, Fiesta ve Fusion modellerinin günde bin 830 adet üretildiğini açıkladı.