BERLİN / Fotoğraflar: dpa
Oluşturulma Tarihi: Haziran 20, 2022 11:06
Koronavirüs salgını ve ardından Rusya-Ukrayna arasındaki savaşın ekonomiye etkileri her alanda kendisini göstermeye başladı. Enflasyonun yükselmesi ve enerji fiyatlarındaki artışın yanı sıra tedarik zincirindeki aksaklıklar, sadece tarım ve gıdayı değil sanayiyi de etkiliyor. Almanya’nın en güçlü olduğu otomobil sanayisi de ekonomideki olumsuzluklardan payını alıyor.
OTOMOBİL Endüstrisi Birliği (VDA), otomobil satışlarının bu yıl dünya çapında gerileyeceğini açıkladı. VDA, bu yıl için araç satışlarında dünya çapında yüzde 1 artış bekledikleri yönündeki tahmini negatife çevirdi. VDA Başkanı Hildegard Müller, her bölgede satışlarda gerileme olduğunu ifade etti. Welt am Sonntag gazetesine konuşan Müller, “Dünya pazarında yüzde 1’lik bir artış olacağından yola çıkmıştık ancak bunu eksi 1’e indirdik” dedi. Sadece Avrupa pazarında yüzde 3’lük bir artış öngörüsünde bulunan VDA, bunu da geçen yıl gerçekleştirilen satış rakamları seviyesine indirdi. ABD pazarında yüzde 2’lik artış beklenirken, satışlarda bu yıl için yüzde 1’lik bir gerileme öngörüldü. Aynı şekilde Çin pazarında da yüzde 2’lik artış beklentisi yüzde 2’lik düşüş olarak hesaplandı.
‘ÜRETİM BAŞKA YERLERE KAYAR’Müller, piyasanın hâlâ güvensiz ve değişken olduğuna dikkati çekti. Üretimde verimliliği artıracak büyük reformların hâlâ hayata geçirilmemesini eleştiren Müller, “Almanya, en yüksek endüstriyel elektrik fiyatlarından birine, en uzun planlama süreçlerine, hammadde güvenliği eksikliğine ve uluslararası karşılaştırmada yüksek vergi ve harçlara sahipse, üretimin başka yerlere kayma riski var” dedi. Almanya ve Avrupa’nın çok az ticaret anlaşması yaptığı konusunda eleştiride bulunan Müller, “Bu sadece ekonomik bir hata değil, aynı zamanda jeostratejik bir hatadır” diye konuştu. Artık ticaret ve yatırım anlaşmalarının yanı sıra enerji ortaklıklarına da ihtiyaç olduğunu ifade eden Müller, “Dönüm noktası, hepimizin somut bir eylemde bulunmasını gerektiriyor” ifadelerini kullandı.