Güncelleme Tarihi:
Otokar'dan yapılan yazılı a?ıklamada, alternatif yakıtlarla ?alışan ara?lar üzerindeki ?alışmalar kapsamında, doğal gazlı DORUK 230DG tipi 9 metrelik otobüs geliştirildiği belirtildi.
Asit yağmurlarına neden olan azot oksit (NOx) gazı atılımında yüzde 50, kükürt dioksit (SO2) gazı atılımında ise yüzde 90 oranında azalma sağladığı belirtilen modelin, par?acıklı madde atılım oranının ise dizel yakıt ile ?alışan otobüslere kıyasla yüzde 50 ile 75 oranında daha az olduğu kaydedildi.
Yakıt maliyetinde önemli oranda avantaj sağladığı belirtilen DORUK 230DG modelinin 150 metreküp yakıt kapasitesi bulunduğu, talebe göre araca bağlanan bir bilgisayar yardımıyla yol bilgilerinin toplanarak işlenebildiği bildirildi.
G?VENLİK ?NLEMLERİ
A?ıklamada, DORUK modelinde kaza anında yüksek güvenlik önlemlerinin devreye girdiği, her türlü olasılığa karşı yüksek teknolojiye sahip sistemlerin kullanıldığı kaydedilerek, şu ifadelere yer verildi:
"DORUK 230DG'de kazalarda devreye giren ve aracın tüm gaz beslemesini tüplerden kesen 'crash sensör' sistemi bulunuyor. Aracın yakıt hatlarına hasar veren şiddette bir kaza olması durumunda, bir patlamanın meydana gelmesi, bu sistem tarafından engelleniyor. Ayrıca ara?ta ?ıkacak bir yangında tüplerin patlamaması i?in ekstra güvenlik önlemleri alındı. Tüplerin ucunda bulunan ısıya duyarlı tahliye valfleri sayesinde, gaz dışarı tahliye ediliyor ve patlama riski ortadan kaldırılıyor."