Güncelleme Tarihi:
Alman Otomobil sektöründeki kriz sürerken, Opel şirketinin acil 420 milyon Euro yatırıma ihtiyacı olduğu açıklandı. Para bulunamazsa, binlerce kişinin işyeri tehlikede. Metal Sendikası'nın (IG Metall) Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti (NRW) örgütü, Opele kredi kefilliği için Eyalet Hükümetinden acele etmesini istedi. Sadece Bochuma yatırım için 420 Milyon Euroya ihtiyaç olduğunu bildiren sendika, bu yatırımların yapılmaması halinde 6 bini Opelde olmak üzere NRWde 25 bin dolayında işyerinin tehlikede olduğunu ileri sürdü. Essende yayımlanan Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ) gazetesinin haberine göre, daha önce kararlaştırılan yatırımlar için ana şirket General Motors (GM) kaynak sağlayamazsa, Opelin kredi alması gerekiyor.
Sorumluluk NRW hükümetinde
WAZa konuşan Metal Sendikası NRW Başkanı Oliver Burkhard, Opele yardım için eyalet hükümetinden acele etmesini isteyerek, 'Şimdi sorumluluk NRW Hükümetinde. 420 Milyon Euro tutarındaki yatırımların yapılabilmesi için çabuk ve kararlı adım atmalıyız dedi. Opelin Bochum işletmelerinde 2010 yılından başlayarak Zafiranın yeni modeli ile Astra Caravanın üretilmesi planlanıyor. GMun Avrupa şefi Carl Peter Forster de, kefillik için zamanın daraldığı bildirerek, kefillik olmadan yeni projeler için kredi alamayacaklarını açıkladı. Opel, Rüsselsheim, Bochum, Kaiserslautern ve Eisenachdaki dört işletmesi için olası kredi ihtiyacı doğması halinde Federal Hükümetten kefillik istemişti. GMin iflas etmesi halinde Opelin 1,8 Milyar Euro paraya ihtiyacı olacağı söyleniyor.
26 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR
Opelin Almanyadaki toplam dört işletmesi Rüsselsheim, Bochum, Kaiserslautern ve Eisenachda 2 bin kadarı Türk olmak üzere 26 bin dolayında kişi çalışıyor. Opelin iflası halinde yan sektörlerle birlikte toplam 100 bin dolayında işyerinin tehlikede olduğu ileri sürülüyor.
PORSCHE DE SEKTÖRDEKİ KRİZİ HİSSETTİ
Önceleri krizden etkilenmediğini bildiren Porsche de, sektördeki krizinden etkilendiğini açıkladı. Porsche, bu yılki hedeflerine ulaşmanın gittikçe zorlaştığını bildirirken, bu yılın ilk dört ayında şirketin ciro ve satışında düşüş oldu. Porsche, Volkswageni (VW) üstlenme hedefini de gelecek yıla erteledi. Şu anda VWnin yüzde 42,6 hissesini sahip olan Porsche, bu oranı yıl sonunda yüzde 50e yükseltmeyi planlıyordu.
AUDİ TASARRUFLU ARABA ÜRETECEK
Lüks ve büyük arabalarıyla bilinen Audi, yüksek akaryakıt fiyatı ve ağır çevre koruma koşulları nedeniyle daha tasarrufla arabalar üreteceğini bildirdi. Audi şefi Rupert Stadler, A8 gibi büyük modellerin de talep olması halinde daha küçük motorlarla üretilebileceğini açıkladı. Stadler, sadece motorlarının değil, arabaların da küçülebileceğini belirtti. Audi şefi, gelecek yıl Q7 cibinin yeni bir modeli olarak daha küçük Q5 modelini üreteceklerini açıkladı.
VOLKSWAGENDA UZUN NOEL TATİLİ
Yine krizden fazla etkilenmeyen araba üreticileri arasında yer alan Volkswagen (VW), her yıl olduğundan daha uzun Noel tatili yapacağını açıkladı. VW sözcüsü, Wolfsburgdaki ana işletmede 18 Aralıktan 11 Ocaka kadar üretime ara verilmesinin planlandığını bildirdi. Wolfsburgda üretimin durması halinde tedarikçi işletmeler Salzgitter ile Kasselda da üretim duracak. Avrupanın en büyük araba üreticisi olan VW, önceki yıllarda Noelde çok kısa süre üretime ara veriyordu. Wolfburg fabrikasının sadece 3 haftalığına kapanacağını bildiren Volkswagen, 150 sezon işçisinin yıl sonunda işten çıkarılacağını da duyurdu.
BMW MÜHENDİSLERİ TATİLE GÖNDERDİ
Krizden en çok etkilenen üreticiler arasında yer alan BMW, işçilerini uzun Noel tatiline gönderdikten sonra, şimdi de mühendisleri ile yönetimde çalışan personelini Noel tatiline gönderdi. BMW, personelinden 15 Aralıktan 6 Ocaka kadar tatile çıkmalarını istedi. BMW, bu karşın önemli projeler üzerinde çalışmaların devam edeceğini bildirdi. Daimler de Noel tatilini uzattığını açıklamıştı.
Krize karşı indirimler yetersiz
OTOMOBİL sektörü uzmanları, krize karşın araba fiyatlarında indirimlerin yetersiz olduğunu düşünüyorlar. Duisburg Essen Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Ferdinand Dudenhöffer, kasım ayında indirimlerin ortalama yüzde 16,5 olduğunu bildirerek, bunun ekim ayından sadece yarım puan fazla olduğunu söyledi. Prof.Dudenhöffer, geçen şubat ve mayıs aylarında indirimlerin ortalama yüzde 17 olduğunu hatırlattı. Prof. Dudenhöffer, önümüzdeki aylarda indirimlerin artacağını beklediğini söyledi.
Ülke genelinde 20 bin Türk
ALMANYA'daki otomobil firmalarında çalışan Türk sayısı 20 bin civarında. Otomobil üreticisi Mercedes'te 5 bin 500, Ford'da 4 bin 700, Volkswagen'de 3 bin 500, BMW'de 3 bin, Opel'de de 2 bin dolayında Türk işçisi çalışıyor. Otombil firmalarına yedek parça üreten fabrikalarda çalışan Türk sayısı ise 1000 civarında tahmin ediliyor. Otomobil sektöründeki kriz nedeniyle çalışanlar arasında tedirginlik devam ediyor. Fabrika çalışanları, her an işlerini kaybetme korkusu ile yaşamak zorunda oldukları için huzursuz olduklarını bildiriyorlar.