Opel'den imdat

Güncelleme Tarihi:

Opelden imdat
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2008 10:30

Bochum'da krize giren Opel fabrikasının yeni üreteceği modeller için 420 milyon Euro'luk yatırıma gereksinim duyulduğu açıklandı. IG-Metall Sendikası, Bochum'a yatırımların yapılmaması halinde 6 bini Opel'de olmak üzere NRW'de 25 bin dolayında işyerinin tehlikede olduğunu ileri sürdü.

Haberin Devamı

Alman Otomobil sektöründeki kriz sürerken, Opel şirketinin acil 420 milyon Euro yatırıma ihtiyacı olduğu açıklandı. Para bulunamazsa, binlerce kişinin işyeri tehlikede. Metal Sendikası'nın (IG Metall) Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti (NRW) örgütü, Opel’e kredi kefilliği için Eyalet Hükümetinden acele etmesini istedi. Sadece Bochum’a yatırım için 420 Milyon Euro’ya ihtiyaç olduğunu bildiren sendika, bu yatırımların yapılmaması halinde 6 bini Opel’de olmak üzere NRW’de 25 bin dolayında işyerinin tehlikede olduğunu ileri sürdü. Essen’de yayımlanan Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ) gazetesinin haberine göre, daha önce kararlaştırılan yatırımlar için ana şirket General Motors (GM) kaynak sağlayamazsa, Opel’in kredi alması gerekiyor.

SORUMLULUK NRW HÜKÜMETİNDE

WAZ’a konuşan Metal Sendikası NRW Başkanı Oliver Burkhard, Opel’e yardım için eyalet hükümetinden acele etmesini isteyerek, 'Şimdi sorumluluk NRW Hükümetinde. 420 Milyon Euro tutarındaki yatırımların yapılabilmesi için çabuk ve kararlı adım atmalıyız„ dedi. Opel’in Bochum işletmelerinde 2010 yılından başlayarak Zafira’nın yeni modeli ile Astra Caravan’ın üretilmesi planlanıyor. GM’un Avrupa şefi Carl Peter Forster de, kefillik için zamanın daraldığı bildirerek, kefillik olmadan yeni projeler için kredi alamayacaklarını açıkladı. Opel, Rüsselsheim, Bochum, Kaiserslautern ve Eisenach’daki dört işletmesi için olası kredi ihtiyacı doğması halinde Federal Hükümetten kefillik istemişti. GM’in iflas etmesi halinde Opel’in 1,8 Milyar Euro paraya ihtiyacı olacağı söyleniyor.


26 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR

Opel’in Almanya’daki toplam dört işletmesi Rüsselsheim, Bochum, Kaiserslautern ve Eisenach’da 2 bin kadarı Türk olmak üzere 26 bin dolayında kişi çalışıyor. Opel’in iflası halinde yan sektörlerle birlikte toplam 100 bin dolayında işyerinin tehlikede olduğu ileri sürülüyor.


PORSCHE DE SEKTÖRDEKİ KRİZİ HİSSETTİ

Önceleri krizden etkilenmediğini bildiren Porsche de, sektördeki krizinden etkilendiğini açıkladı. Porsche, bu yılki hedeflerine ulaşmanın gittikçe zorlaştığını bildirirken, bu yılın ilk dört ayında şirketin ciro ve satışında düşüş oldu. Porsche, Volkswagen’i (VW) üstlenme hedefini de gelecek yıla erteledi. Şu anda VW’nin yüzde 42,6 hissesini sahip olan Porsche, bu oranı yıl sonunda yüzde 50’e yükseltmeyi planlıyordu.

AUDİ TASARRUFLU ARABA ÜRETECEK

Lüks ve büyük arabalarıyla bilinen Audi, yüksek akaryakıt fiyatı ve ağır çevre koruma koşulları nedeniyle daha tasarrufla arabalar üreteceğini bildirdi. Audi şefi Rupert Stadler, A8 gibi büyük modellerin de talep olması halinde daha küçük motorlarla üretilebileceğini açıkladı. Stadler, sadece motorlarının değil, arabaların da küçülebileceğini belirtti. Audi şefi, gelecek yıl Q7 cibinin yeni bir modeli olarak daha küçük Q5 modelini üreteceklerini açıkladı.

VOLKSWAGEN’DA UZUN NOEL TATİLİ

Yine krizden fazla etkilenmeyen araba üreticileri arasında yer alan Volkswagen (VW), her yıl olduğundan daha uzun Noel tatili yapacağını açıkladı. VW sözcüsü, Wolfsburg’daki ana işletmede 18 Aralık’tan 11 Ocak’a kadar üretime ara verilmesinin planlandığını bildirdi. Wolfsburg’da üretimin durması halinde tedarikçi işletmeler Salzgitter ile Kassel’da da üretim duracak. Avrupa’nın en büyük araba üreticisi olan VW, önceki yıllarda Noel’de çok kısa süre üretime ara veriyordu. Wolfburg fabrikasının sadece 3 haftalığına kapanacağını bildiren Volkswagen, 150 sezon işçisinin yıl sonunda işten çıkarılacağını da duyurdu.

BMW MÜHENDİSLERİ TATİLE GÖNDERDİ

Krizden en çok etkilenen üreticiler arasında yer alan BMW, işçilerini uzun Noel tatiline gönderdikten sonra, şimdi de mühendisleri ile yönetimde çalışan personelini Noel tatiline gönderdi. BMW, personelinden 15 Aralık’tan 6 Ocak’a kadar tatile çıkmalarını istedi. BMW, bu karşın önemli projeler üzerinde çalışmaların devam edeceğini bildirdi. Daimler de Noel tatilini uzattığını açıklamıştı.

KRİZE KARŞI İNDİRİMLER YETERSİZ

OTOMOBİL sektörü uzmanları, krize karşın araba fiyatlarında indirimlerin yetersiz olduğunu düşünüyorlar. Duisburg Essen Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Ferdinand Dudenhöffer, kasım ayında indirimlerin ortalama yüzde 16,5 olduğunu bildirerek, bunun ekim ayından sadece yarım puan fazla olduğunu söyledi. Prof.Dudenhöffer, geçen şubat ve mayıs aylarında indirimlerin ortalama yüzde 17 olduğunu hatırlattı. Prof. Dudenhöffer, önümüzdeki aylarda indirimlerin artacağını beklediğini söyledi.


ÜLKE GENELİNDE 20 BİN TÜRK

ALMANYA'daki otomobil firmalarında çalışan Türk sayısı 20 bin civarında. Otomobil üreticisi Mercedes'te 5 bin 500, Ford'da 4 bin 700, Volkswagen'de 3 bin 500, BMW'de 3 bin, Opel'de de 2 bin dolayında Türk işçisi çalışıyor. Otombil firmalarına yedek parça üreten fabrikalarda çalışan Türk sayısı ise 1000 civarında tahmin ediliyor. Otomobil sektöründeki kriz nedeniyle çalışanlar arasında tedirginlik devam ediyor. Fabrika çalışanları, her an işlerini kaybetme korkusu ile yaşamak zorunda oldukları için huzursuz olduklarını bildiriyorlar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!