Güncelleme Tarihi:
Federal Ekonomi Bakanı Karl-Theodor zu Guttenberg (CSU) açıklığa kavuşturulması gereken sirçok sorun olduğunu vurguladı. Guttenberg, makul bir çözüm bulabilmek için çabalarının devam edeceğini ama bunun hiç de kolay olmayacağını belirtti. Görüşmeler Angele Merkel'in perşembe günü GM (General Motor) Avrupa Temsilcisi Carl-Peter Forster'i aramasıyla başlamıştı
STEİNMEİER'DEN UYARI
Alman Dışışleri Bakanı ve SPD'nin Başbakanı adayı Frank-Walter Steinmeier, Opel konusunda bir an önce çözüm bulunarak şirketin kurtarılmasını isterken, aksi halde Opel'in de 1 Nisan'da GM ile birlikte iflas açıklayabileceği uyarısında bulundu.
SCHAEUBLE'DEN ŞOK AÇIKLAMA
Federal Almanya İçişleri Bakanı Wolfgang Schäuble (CDU) Handelsblatt Gaztesi'ne verdiği demeçte ise Opel'in iflas durumunun da düşünülmesi gerektiğini zira Alman iflas yasasının yok etmeye yönelik değil yeniden yapılanmaya yönelik olduğunu vurguladı. Schauble,"Dünya'yı saran bir finans krizi yaşanırkan iflas yasasının hayata geçirilmesi, devletin Opel'e para aktarmasından daha iyidir." dedi.
SABAH SAATLERİNDE BİRARAYA GELMİŞLERDİ
Hükümet GM'e bir kurtarma paketi konsunda baskı yapmıştı. Başbakanlıkta yapılan zirveye GM ikinci şefi Frederick (Fritz) Henderson, GM Avrupa temsilcisi Carl-Peter Forster ve Hans Demant'ın katıldığı öğrenildi. HüküMet kanadından ise Ekonomi Bakanı Karl-Theodor zu Guttenberg (CSU), Finans Sekreteri Jörg Asmussen, Başbakanlık Dairesi Başkanı Thomas de Maizière (CDU) görüşmede hazır bulundu.
SENDİKADAN 6 MADDELİK TALEP
Sendikadan 6 maddelik talep Opel Sendikası ve işçi temsilcileri bir takım talep ve öneriler içeren 6 maddelik programı Opel Yönetimine sundu. Sendika Yöneticisi Klaus Franz, Avrupa genelinde Opel ve Vauxhall fabrikalarını kontrol edecek “Neuen Adam Opel AG” adlı şirketin kurulmasını önerdi. Opel yönetimine sunulan pakette, GM'nin yeni kurulacak şirkette çok az pay sahibi olması da önerildi. İşçi temsilcileri, yeni kurulacak şirketin GM'nin teknolojisinden sınırsız bir şekilde faydalanmasını da istedi. Öte yandan Opel ve Vauxhall'ın pazar payının kısıtlanmaması talep edilirken, GM Avrupa merkezinin ve motordan sorumlu yan kuruluşu Powertrain'in Torino ve Zürih'te bulunan merkezlerinin Rüsselsheim'a taşınması gerektiği belirtildi. Opel Sendikası Başkanı Klaus Franz, Opel'in bağlı bulunduğu ana şirket olan GM yönetimine de ağır eleştiriler yöneltti. Franz, “Her gün Opel hakkında korku senaryoları üretilirken, GM yönetimi ortadan kayboluyor” dedi.