Güncelleme Tarihi:
ALMANYA’daki geleceği bilmeceye dönen Amerikan General Motors’a bağlı Opel otomobil fabrikasındaki belirsizlik sürüyor. İşletmenin Almanya’daki üretim planlamasıyla ilgili net bilgileri 28 Haziran’da açıklaması bekleniyor. Satışların istenilenden çok daha az seyretmesi üzerine kırmızı alarm veren General Motors’un tutumu özellikle Opel’in Bochum tesislerinde merak ve endişeyle bekleniyor. Dün Kuzey Ren Vestfalya Eyalet Başbakanı Hannelore Kraft’ın da katılımıyla gerçekleşen İşyeri İşçi Temsilcileri Toplantısında da somut bir karar çıkmadı.
Bu tesis yaşamalı
Başbakan Kraft, General Motors’un çalışanlara kesin bir açıklama yapmamasını eleştirerek, Opel’in Bochum tesislerinin yaşatılması gerektiğini savundu. Opel Yönetim Kurulu Başkanı Karl-Friedrich Stracke ise konuşmasında kesin ifadeler kullanmamaya özen gösterirken, şirketin 28 Haziran’da nihai kararını açıklayacağını söylemekle yetindi. Opel Bochum İşyeri İşçi Temsilcisi Rainer Einenkel ise çalışanların işverene olan güvenlerinin büyük ölçüde sarsıldığını belirtti.
Uzman umutsuz konuştu
Öte yandan otomotiv sektörü uzmanı Ferdinand Dudenhöffer Opel çalışanlarını kara günlerin beklediğini savundu. Özellikle Bochum tesislerinin varlığını sürdürmesini “Bir mucizeye bağlı” olduğunu ileri süren Dudenhöffer tesisin eski ve masraflı olduğunu kaydetti.
Bochum’daki Opel çalışanları ise gelecekten umutsuz. İşçiler yakında üretimin tamamen duracağından endişe ediyorlar. Astra üretiminin 2015’den itibaren İngiltere ve Polonya’ya kaydırılacak olması gözleri Zafira modeline çevirdi. Zafira’nın da Rüsselsheim’a kaydırılması söz konusu olursa Bochum’daki 3 bin 200 çalışan için yapacak iş kalmayacak.
Böylece tesisin tamamen kaldırılması gerekecek. Ancak Opel’in Bochum’dan çekilmesi sadece 3 bin 200 çalışanı ve ailelerini etkilemiyor. Uzmanlar tedarikçi şirketlerle birlikte 20 bin kişinin bu gelişmelerden olumsuz etkileneceğini belirtiyorlar.
Chevrolet’ye talip
Yaşanan olumsuzluklara karşın Opel İşyeri İşçi Temsilciliği Başkanı Rainer Einenkel umudunu yitirmediğini açıkladı. Einenkel, “Daha önce de beş ya da altı kez kapatılması gündeme geldi. Ama her defasında sorunu aştık” diye konuşarak, Avrupa’ya yönelik Chevrolet üretiminin Bochum’a sürdürülmesini önerdi.