Güncelleme Tarihi:
Almanya'nın Opel işletmelerinin kurtarılması için devlet yardımı konusunda içten ve dıştan gelen baskılara boyun eğmeyeceği açıklandı. Federal Ekonomi Bakanı Kral-Theodor zu Guttenberg, dün öğleden önce Berlin'de ödeme güçlüğü çeken Amerikan anaşirket General Motors'un Avrupa Temsilcisi Carl-Peter Forster, Opel İşletmeleri Yönetim kurulu Başkanı Hans Demant ve İşyeri İşçi Temsilcisi Klaus Franz ile biraraya geldi. GM ve Opel temsilcileri, Bakan Guttenberg'e Opel işletmelerinin geleceğiyle ilgili olarak bir rapor sundu.
Acele etmeyeceğiz
Bakan Guttenberg, kendilerini sunulan raporu titiz bir şekilde inceleyip değerlendireceklerini söyledi. “Opel'i kurtarma raporu”nu inceledikten sonra “mantıklı bir karar” vereceklerini belirten Bakan Guttenberg, “Bu konuda içten ve dıştan gelen baskılara boyun eğmeyeceğiz” dedi.
Federal Ekonomi Bakanı, mart ayı ortalarında ABD'ye yapacağı resmi ziyaret sırasında hem Amerikalı politikacılar hem de GM yöneticileriyle Opel işletmelerinin geleceğini detaylı bir şekilde ele alacaklarını da söyledi.
Farklı yaklaşım
Hıristiyan Demokrat Birlik Partili (CDU) Baden-Württemberg Eyalet Başbakanı Günther Oettinger, Opel'i kurtarmak için devletin şirkete ortak olmasına karşı çıktı. Bu yöndeki önerileri doğru bulmadığını belirten Oettinger, “Opel de diğer işletmeler gibi ticari bir şirkettir. O da diğer işletmeler gibi değerlendirilmelidir” dedi.
Sosyal Demokrat Partili (SPD) Rheinland-Pfalz Eyalet Başbakanı Kurt Beck ise geçici olarak devletin Opel'e ortak olabileceği şeklindeki görüşünü yineledi.
CDU'lu Kuzey Ren Vestfalya Eyalet Başbakanı Jürgen Rüttgers ise anaşirket GM'e paraların aktarılmaması koşuluyla devletin Opel'e yardım etmesi gerektiğini savundu.
Kurtarma planı neyi öngörüyor
Mali darboğaza giren Opel yönetiminin, Alman hükümetine sunduğu kurtarma planı, Opel ve Vauxhall markalarının Amerikan anaşirket General Motors'tan ayrılıp kendi başlarına bir Avrupa şirketi olarak yeniden yapılanmasını öngörüyor. GM'un bu yeni şirket yapılanmasında ortak olabileceğine işaret edilen plana göre, Opel'in kurtarılması için 7 milyar Euro'yu aşkın kaynağa ihtiyaç var. Alman hükümetinden, 3,3 milyar Euro yardım bekleyen Opel, anaşirket GM'den de 3 milyar Euro mali destek bekliyor. Opel ayrıca, bir dizi önlemlerle 1,2 milyar Euro tasarruf etmeyi hedefliyor.
Verheugen: Para basamam
Avrupa Birliği (AB) Sanayi Komiseri Günter Verheugen, Almanya Başbakanı Angela Merkel'in “AB genelinde otomotiv sanayine yardım edilsin” önerisine sıcak bakmadı. Verheugen, Almanya'da radyo yayını yapan “Südwestfunk”a verdiği demecinde, “Ben para basamam. AB bütçesinde otomotiv sanayine yardım için tek Euro bile öngörülmüyor. Bu yardımı ancak Avrupa Yatırım Bankası (EIB) yapabilir. Bu banka da AB Komisyonu'na bağlı değildir” dedi.
Porsche'de düşüş
Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Porsche'nin satışlarında da düşüş olduğu açıklandı. Porsche Yönetim Kurulu Başkanı Wendelin Wiedeking, geçen yıl ağustos ayı ile bu yıl ocak ayı arasındaki dönemde satışların bir yıl öncesine nazaran yüzde 26.7 azaldığını açıkladı. Bunun bu süre içinde 43 bin 266 otomobil daha az satıldığı anlamına geldiğine dikkat çeken Wiedeking, cirolarının da yüzde 12.8 oranında azalıp 3 milyar 400 bine düştüğünü de belirtti. Ancak önümüzdeki dönemlerde alacakları 12.5 milyar Euro krediyle Volkswagen (VW) işletmelerindeki hisselerin oranını yüzde 50'den yüzde 75'e yükselteceklerini de ilan etti.