Güncelleme Tarihi:
FOTOGALERİ İÇİN TIKLAYIN
Uçağın parçalarına ulaşabilmek için bugüne kadar üç arama çalışması yapan Fransız Araştırma ve Analiz Bürosu (BEA), 25 Mart'ta dördüncü operasyonu başlattı. Araştırmada uçağın gövdesinden kopan büyük bir parçaya 5 bin metre derinlikte ulaşıldı. Bu gelişme kazanın nedenini ortaya çıkaracak tek şans olan karakutuya ulaşma umudunu arttırdı.
Bu araştırmalarda kara kutunun Brezilya açıklarında 5 kilometre derinlikte sinyallere yanıt verdiği ifade edilirken, akıntı nedeniyle buna ulaşılamamıştı. Fransız Araştırma ve Analiz Bürosu parça ve cesetlerin toplanması için iki hafta içinde yeniden harekete geçecek. Son araştırma için harcanan 9 milyon Euro'yu Airbus ve Air France karşıladı.
Fransa Çevre Bakanı Nathalie Kosciusko-Morizet, Air France uçağının son bulunan parçalarının, motor ve tek parça halindeki yolcu kabininin önemli bir bölümüne ait olduğunu açıkladı. Morizet, çok sayıda kimlikleri belirlenebilir durumda ceset bulunduğunu bildirdi. Fransız Araştırma ve Analiz Bürosu, kazada ?pilot göstergelerinde? meydana gelen arızanın önemli rol oynadığı, uçağın havada değil, denize çarpma anında parçalandığı, ancak bunların kazanın tek nedeni olamayacağı, olumsuz hava koşullarının eklendiğini açıklamıştı.
Düşen Air France'ın yollucuları arısında Türk arp sanaçtısı Fatma Ceren Necipoğlu da yer alıyordu.