Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE 2011 yılında daha nitelikli ve döviz bırakan turist hedefliyor. Bu amaçla, "Destination Turkey Tour Operator- İstikamet Türkiye Turizm Acenteleri" (DTO) Derneği öncülüğünde, İsviçre’nin Zürih kentinde geniş katılımlı bir toplantı yapıldı. Toplantı sonucunda, İsviçre’den daha nitelikli turist çekme hedefi belirlenirken, Almanya’da kitle turizmine devam kararı çıktı.
İSVİÇRELİ DAHA FAZLA HARCIYOR
İsviçreli turistin para harcayan, kültür, spor ağırlıklı bir tatil yapmak istediği ve Türkiye’ye daha çok döviz bıraktığı vurgulanan toplantıda, geçen yıl İsviçre’den gelen turist sayısında yüzde 60'lık bir artış sağlandığı ama bunun yeterli olmadığı bildirildi. Zürih Kültür ve Turizm Ataşesi Pınar Bilgen, İsviçreli ortalama bir turistin, bir Alman turistten 4- 5 kat daha fazla harcama yaptığı vurgulayarak, “İsviçre’de bu yıl nitelikli turiste daha fazla ağırlık vererek bir kampanya planlıyoruz. İsviçreli çok para bırakıyor ama kitle turizmini de sevmiyor. Daha spor, kültür ağırlık programlar istiyor” dedi
THY SEFER ARTIRIYOR
İsviçre’den gelen turist sayısını artırmak ve İsviçre’den daha fazla nitelikli turisti çekme kararı alınan toplantıda, İsviçre için ayrılan reklam bütçesinin de artırılması kararı alındı. Ayrıca 2011 yazından itibaren Türk Hava Yolları, yaz döneminde Zürih’ten haftanın her günü 2 olan sefer sayısını, haftanın 3 gününde 3’er diğer günler 2 olmak suretiyle artıracak.
HEDEF 500 BİN İSVİÇDELİ
Hürriyet'e açıklama yapan, DTO Başkanı Kadir Uğur, Türkiye’nin İsviçreli turiste diğer ülkelerden daha fazla hitap edecek alt yapısı olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi:
“İsviçre nüfusu az ama çok zengin bir ülke. Her yıl sadece İspanya’ya 1,5 milyon, Yunanistan’a 700 bin İsviçreli tatil için gidiyor. Türkiye’ye ise büyük gayretlerle ancak geçen yıl 283 bin İsviçreli gönderebildik. Bu yıl ki hedefimiz bu sayıyı en az yüzde 35 artırmak. Normal olarak Türkiye İsviçre’den en az 500 bin turist çekmelidir. Hedefimiz bu sayıyı 500-700 bin arasına oturtmak” dedi.
İKNA ETMEK LAZIM
Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Özgür Özarslan ise, toplantıda yaptığı konuşmada İsviçreli nitelikli turist hedefi için, turizm acentelerine büyük iş düştüğünü bildirerek, “Bu iş sadece reklamla veya uçak sefer sayılarını artırmakla değil, bire bir turisti Türkiye’de tatile ikna ile olur” dedi.
2011 turizm hedeflerinin belirlendiği toplantıya, Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Özgür Özarslan, Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Yazar, Zürih Turizm Ataşesi Pınar Bilgen, Türk Hava Yolları Zürih Müdürü Levent Selvili ve DTO Başkanı Kadir Uğur ile dernek yöneticileri katıldı.