Güncelleme Tarihi:
NASA'nın Teksas eyaleti Houston kentindeki ana kumanda merkezinden yapılan a?ıklamaya göre, mühendisler, 1 Şubat 2003'te Yer'e dönüşte par?alanarak yok olan Columbia mekiğinin ge?irdiği büyük kazanın tekrarlanmaması i?in var gü?leriyle ?alıştılar.
Mekiğin kuyruk dümeninden kopan 30 santimetreye 45 santimetre büyüklüğündeki kare par?a, "elastik minik dikdörtgen karelerden oluşan, aracı bilhassa atmosfere girişte koruyan sıcaklık kalkanının ü? ana kavrama plakasından biri.
Şubat 2003'te Yer'e dönüşte 63 km yükseltide 7 astronotla par?alanan Columbia, kalkışta mekiği koruyan sıcaklık tecrit köpük maddesinden ?anta büyüklüğünde par?anın kopması ve karoları zedelesi yüzünden 2000 dereceyi aşan sıcaklığın ara? aksamını par?alamasıyla düşmüştü.
Discovery mekiğinin 31 Mayıs'ta Florida-Cape Canaveral'dan fırlatılması sırasında, Satürn roketleriyle 1960-70'lerde Ay'a gönderilen Apollo ara?larının da fırlatıldığı rampada 5 bin 300 "kü?ük tuğla" havaya u?ması "normal" sayılıyor. Fırlatma sırasında 2 bin ton (100 tanker kamyonu) sıvı hidrojen-oksijen yakılıyor.
1981'de yürürlüğe giren uzay mekikleri tarihinde Columbia'dan önce ilk kaza, 1986'da fırlatılıştan 72 saniye sonra yakıt tankı per?in hatasından düşen, Columbia gibi 7 astronotun öldüğü Challenger mekiğinde meydana gelen kazaydı.
NASA, Discovery'nin Cumartesi TSİ 18:15'te Florida Cape Canaveral ?ssü'ne ineceğini a?ıkladı. Discovery, UUİ'ye son seferinde Japon yapımı otobüs büyüklüğünde "Kibo (?mit)" laboratuvarını yerleştirdi.