Müşteri hizmetleri sorununa Bakan el koydu

Güncelleme Tarihi:

Müşteri hizmetleri sorununa Bakan el koydu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 21, 2010 12:53

Dakikalarca çalan ve bir türlü açılmayan telefonlar… “Şuanda tüm müşteri temsilcilerimiz başka müşterilerimize hizmet vermektedir. Lütfen beklemeye devam edin, hattan ayrılmayın” anonsları altında geçen zaman. İşte Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, vatandaşın aramaya korktuğu çağrı merkezi sorununa el koydu. Çağrı merkezlerini arayan vatandaş en geç 20 saniye içinde gerçek kişiyle konuşmuş olacak.

Haberin Devamı

Bakan Yıldırım, “Çağrı merkezleri ayrı bir kazanç kapısı olmasın” diyerek Bilgi Teknolojileri Kurumuna talimat verdi. Yıldırım, Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nin kapsamına bankalar, sigorta şirketleri gibi çağrı merkezi olan tüm sektörlerin alınması için çalışma yapın” dedi.

Binali Yıldırım düzenlediği basın toplantısında bilişim sektöründeki son gelişmeleri anlattı.

Çağrı merkezlerinin ayrı bir kazanç kapısı olmasını istemediklerini belirten Yıldırım, vatandaşın çarı merkezlerince dakikalarca bekletilmemesi için hazırlanan Yönetmeliğin Eylül ayında çıktığını söyledi. Yıldırım, bu yönetmeliğe bankaların da dahil edilmesi için Bilgi Teknolojileri Kurumu’nun çalışma başlattığını söyledi.

Eylül ayında Resmi Gazete’te yayımlanan Elekronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği, Mart ayında yürürlüğe girecek. Yönetmelik, vatandaşın çağrı merkezi numarasını çevirmesinin ardından 20 saniye içinde gerçek kişiye bağlanması gerektiğine hükmediyor. Ana menü dinleme süresini ise en fazla 45 saniye olarak düzenliyor.

“(NUMARA TAŞIMAYA) SINIRLAMA GETİRİLEBİLİR”

Haberin Devamı

Bir gazetecinin “Operatörlerin, numara taşıma uygulaması nedeniyle bir sıkıntıları olduğu yönünde açıklamaları olmuştu. Numara taşıma uygulaması için bankalar da olduğu gibi bir kara liste oluşturulacak mı?” şeklindeki sorusu üzerine Yıldırım, şunları söyledi:

“Operatörlerden gelen şikayetlerin düzeyi nedir bilemiyorum. Bir öngörüdür, vatandaşı peşin peşin de bir takım numaralar yapıyor gibi bir duruma düşürmeyelim ama kredi kartında yaşanan olaya benzer bir şey yaşanmasın diye tedbir gerekiyorsa bu yapılır. Benim dikkatimi çeken başka ülkelerde bu kadar numara geçişi olmuyor. Biz de niye bu kadar fazla oluyor? Bu doğal bir değişim midir? Yoksa başka öngörmediğimiz şeyler var mıdır? Bunu BTK araştırır, düzenleme gerekirse yaparız. Sınırlama getirilebilir.”

Yıldırım, yasa dışı dinlemelere ilişkin düzenlemenin sorulması üzerine de 5651 sayılı kanun için Adalet Bakanlığı ile birlikte yaptıkları çalışmaların yasa dışı dinlemelere verilecek cezaların caydırıcılığının artırılmasını kapsadığını belirtti.

İNTERNET MEDYASINA KANUNİ DÜZENLEME

Haberin Devamı

İnternet konusundaki hukuki düzenleme ihtiyaçlarının da bu kanuna dahil edilmesini istediğini ifade eden Yıldırım, “İnternet medyasının yasal altyapısının oluşturulması da eğer konulabilirse oraya konulması. Bu da uzun süreden beri seslendirilen bir talepti. Arkadaşlar çalışıyorlar” dedi.

Yıldırım, internet medyasının da yazılı ve görsel basında olduğu gibi bir yasal altyapıya kavuşturulmasını amaçladıklarını söyledi.

Bir gazetecinin “Kılıçdaroğlu'nun konusu da şahsi suçlara girmiyor mu?” hatırlatması üzerine Yıldırım, esprili şekilde “Şimdi o konuya girmeyelim. Elin kılıcıyla işimiz olmaz. Biz kendi işimize bakalım” dedi.

Kripto Yönetmeliği konusunda ilgili kurum yöneticileriyle mutabakata varıldığını belirten Yıldırım, yönetmeliğin hazırlandığını bildirdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!