Güncelleme Tarihi:
Bielefeld ve Keele Üniversitesi tarafından ortaklaşa yapılan ve sonuçları bugün Berlin’de açıklanan araştırmaya göre, medyada Müslümanlarla ilgili olarak yayınlanan haberlerin büyük çoğunluğu, diğer dini cemaatlerle ilgili olarak yayınlanan haberlere göre çok daha olumsuz ve ön yargılı.
Araştırmada, Almanya’da kendilerine sorular yöneltilen 268 Müslüman ve gayrimüslim gazeteci ve medya takipçisinden sadece yüzde 15,5’inin, Müslümanlarla ilgili olumlu haberlere rastladığını söylediği belirtildi. Basın toplantısında, araştırmaya katılan kişilerin çoğunun, Müslümanlarla ilgili olumlu haberlerde din unsurunun yer almadığını, olumsuz haberlerde ise hep din unsurunun ön plana çıktığına dikkati çektiği kaydedildi.
Araştırmaya göre, Almanya’da kendilerine soru sorulan Müslümanlardan sadece yüzde 16,5’i, İngiltere’de ise yüzde 28,6’sı, tanınmış medya kuruluşlarının kendi ihtiyaçları ve çıkarları için çaba harcadığına inanıyor. Buna karşılık her iki ülkede de kendilerine soru yöneltilen Müslümanların yaklaşık yüzde 90’ı, medyada kendilerinin doğru bir şekilde tanıtıldığına inanmıyor.