Mücadele

Güncelleme Tarihi:

Mücadele
Oluşturulma Tarihi: Haziran 26, 2008 00:00

Euro 2008 Futbol Avrupa Kupası oynadığımız maçlar sonucunda futbolda değil, ama gönülleri bizi kazandık

Haberin Devamı

Yaklaşık 40 yıldır Avrupa ülkeleriyle yakın temasta olmama karşın, AvrupalılarınTürkleri bu kadar yakın gördükleri, Türklere karşı bu kadar coşkulu olduklarını ve sempatik gözle baktıklarını hatırlamıyorum. Sokaktaki dondurma satıcısı Alman'dan tutun, diş doktoruna, en tepe sanayici ve bankacıya kadar Türk sözü sosyolojik yeni bir değer, yeni bir tad kazanıyor.



Şampiyonlıuklar gelip geçer, bugün onlar, yarın bizler. Ama gönüllerin Efendisi' olmak için gol atmak, maç kazanmak yetmiyor, yetmez. Gönüllerin o yüksek merdivenlerinde en tepeye, en doruğa çıkmak için 'mücadele' gerekir. Türklere karşı beslenen bu sempatiyi, bu coşku selini, bu takdir ateşinin üzerine tam şimdi bir körükle gitmemiz lazım, bu takdir ateşini söndürmemek ve kimi önyargıları kaldırmak, hatta yeni bir imajın oluşmasını sağlamanın ve hatta Türklerle ilgili yeni "Deyiş"lerin oluşturmanın tam zamanı şimdi.

Haberin Devamı


30 yıldır küresel gelişmeleri, afetleri, savaşları veya spor mücadelelerini kendi dünyamda yorumlarken, daima bilinçaltında turizmle bir bağlantı kurmaya çalışmaktan kendimi alamadım. Dünyamızda olup biten olaylar karşısında Türk olarak nasıl bir riskle karşı karşıya olduğumuzu, nasıl tepki vermemiz gerektiğini, nasıl önlem alacağımızı, neler yapmamız gerektiğini düşünüp, başkalarıyla paylaştım.



Ama şu ara turizmci olarak iyi günlerimizdeyiz.



Türk takımımızın bu büyük başarısını bir kalıcı değer dönüştürmeliyiz:



Avrupalıların gözünde, gönlünde, ruhunda ve sözlüklerinde Türk kimliğine gerçek bir yakıştırma, bir sempatik simgeleştirme getirmeliyiz:



Bu yeni simge: 'Türk gibi Mücadele '



35 yıldır Türkiye'yi tanıtmak ve Türk imajının pazarlamasını yaparken, yıllardır en çok kıskandığım slogan bu olmuştur: "Weck den Italiener in dir" İçindeki İtalyan'ı uyandır.



Bir İskandinav'a, bir Batı Avrupalıya boş ve hoş zamanlarda "İtalyan gibi bir adam" dendiğinde bir iltifat kabul ediliyordu.



Bu deyişten çıkan yakıştırmadan dolayı İtalya, 60'lı 70'li yılların başında, İtalyan gıdalarını, İtalyan mutfağını ve İtalyan müziğini sevdirmeyi bildi ve bugün İtalya, Avrupa'da en çok turist çeken ve sempatik gözle bakılan ülkelerden biri olmakla kalmadı, her türlü yegane ürünleri ile Almanların, hatta Avrupalı'ların evlerine girerek mutfaklarında veya oturma odalarında bir 'İtalyan Köşesi' açılmasını sağladı.

Haberin Devamı




İtalyanlar sevgi çemberi içinde uçarken biz Türkler aynı dönemde Türklerle ilgili, "Er raucht wie ein Türke" Bir Türk gibi sigara içiyor deyişi, yani: kendini boş vermişliğin, kederin, azabın ve kaderciliğin simgeleşmesi ile karşı karşıya kalıyor, savaşıyorduk. Birde yıllardır karşısında mücadele ettiğim; o keder verici, o çirkin söz yokmu: "Getürkt" Sahte mal, taklit, yani "Türkleştirilmiş" anlamına gelen o talihsiz söz Almanların sözlüklerinde halen yer yer alıyor.





Zaman şimdi bize çalışıyor





Bu yılki Euro 08 gelişmeleri, Türkiye açısından tam bir nimettir. Bulunmaz bir fırsattır. Hükümetlerin, siyasetçilerin, diplomatların, PR şirketlerinin, harcanmış milyarlarca Doların ve Avrupa'daki milyonlarca vatandaşımızın yapamadığını, Euro 08 milyara yakın dünya insanının gözü önünde başardı. Görünmeyen, elle tutulamayan ama çok ciddi hissedilen bir gereksiz, şüpheci önyargıyı kırdı, parçaladı, attı.

Haberin Devamı


Bugünlerde Avrupa medyası Euro 08 ile ilgili komuoyunun gönlüne kolay kolay silinmeyecek bir şekilde şu elmas değerinde sözü büyük harfler ile kazıdı:



"Türk Mücadelesi"



Bundan sonrası bize kalıyor. Maç şimdi başlıyor. herkes kendi sahasına çıksın, herkes bildiği topa vursun. Mücadele etsin!



"Türk gibi sigara içmek" yerine "Türk gibi mücadele etmek" deyişini zihinlere yerleştirmeye hazırmıyız.



Milli takımımızı rahat koltuklardan izleyip alkışlamak yetmez Türkiyemize .



Unutmayalım 'mücadele' sözcüğü, diğer tüm kelimelerin üstünde ulu, kutsal ve saygın sahalarda bir taç gibi duruyor en tepe noktalarda, zira



Mücadele hayatın ta kendisidir



Mücadele aşktır



Mücadele dostluktur

Haberin Devamı


Mücadele hayatta, her zaman en iyisini, en güzelini bulur getirir, taşır



"Kämpfen wie ein Türke" ve ya "Er kämpft wie ein Türke" "Türk gibi mücadele (ediyor) deyişi, her şeyi pazarlamamıza yardımcı olacaktır, sadece Türk gıdalarını ve turizm ürünlerimizi değil…





Emin olun ki, bugünden itibaren Almanya'daki döner kebap tüketimi en az 10 milyon Euro'luk bir artış gösterecek, Almanlar çok daha fazla Rakı içecek, daha fazla Türk malı alacak ve çok daha fazla sayıda Alman Türkiye'ye gelecek. Belki en önemlisi Almanlar evlerine Türkiye ile ilgili daha çok malzeme sokacaklar, taşıyacaklar.



Önyargılar, dünya görüşü, dini, siyasi veya herhangi gerekçelerden dolayı "Asla Türkiye'ye gitmem" diyen Almanlar, Türkiye'ye hiç değilse denemek için, bu "mücadeleci" insanların ülkesine gelecek.

Haberin Devamı




Türkiye'nin bundan sonra ve en yakın zamanda bütün tiçari dış tanıtımlarında bu sloganın kullanması çok anlamlı olur diye düşünüyorum.



"Challenge like a Turk" "Kämpfe wie ein Türke" "Bir Türk gibi mücadele et"



'Şerefe' sözünü marka yapalım. Yemeklerimizi tadını ezberletelim.



Bon appetit yerine 'Afiyet Olsun'



Türk tatlılarını tanımıyanlarını ağlatalıp, onları Türk güneşi ve Anadolu hasreti ile kavurup, haşlayalım.



Ticarette, siyasette, sporda ve turizmde Türkiyesiz rüya görenleri Türk Mücadelesi' ile uyaralım. İş yapalım, iş yaptıralım, ortaklaşalım, paylaşalım.Hep beraber kazanalım.



Ve Unutmayalım ki , turizmde en büyük rakibimiz İspanya II. Dünya savaşı sonrası o fakirliğini, garibanlığını, unutulmuşluğunu önemli derecede futbol ve rengarenk tarım ve gıda ürünlerinin yarattığı ve kazandırdığı ivme ile değiştirmiştir. İspanya'nın küresel pazarlardaki başarısının altında ülkeye ve yaşam tarzına duyulan sempati yatmaktadir.



Dünya size birşeyleri iyi yaptığınızı, iyi yapabileceğinizi yakıştırıyor ise, siz artık o sunuz.



Türkiye başarmıştır ve başaracaktır. Türkiyemizin yolu açık olsun.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!