Güncelleme Tarihi:
Ekmen, ekonomiyi soğutma çalışmalarının mobilya sektörüne olumlu yansıyacağını düşündüklerini söyledi.
Bankaların sunduğu çok cazip kredi koşullarının, insanları uzun vadeli borçlanmaya ittiğini, borçlanan tüketicinin de çoğu zaman diğer ihtiyaçlarını ikinci plana atabildiğini ifade eden Ekmen, “Ekonomiyi soğutma çalışmaları, insanlarımızı bir süreliğine de olsa uzun vadeli borç yükü altına girmekten alıkoyacaktır. Bu durum ise tüketicileri daha uygun bütçeli ve kısa vadeli alışverişlere yöneltecektir. Dolayısıyla, erteledikleri mobilya alışverişlerini daha rahat gerçekleştirebileceklerdir” dedi.
Ekmen, Evgör mobilya olarak, tüketicilere 36 aya kadar vadeli ve ödemeye 3 ay sonra başlayabilecekleri cazip ödeme koşulları da sunduklarını, kendileri gibi sektördeki pek çok markanın tüketicilere yönelik benzer ödeme koşulları sağladığını kaydetti.
EVLERİN KÜÇÜLMESİ MOBİLYA ALIŞKANLIKLARINI DEĞİŞTİRDİ
Mobilya sektörünü de değerlendiren Ekmen, pek çok sektörde olduğu gibi mobilya sektöründe de artık sezonun kalmadığını, yılın 12 ayında istikrarlı bir satış grafiğinin söz konusu olduğunu, düğünlerin arttığı yaz aylarında satışların da buna paralel olarak bir yükseliş gösterdiğini kaydetti.
Yeni evliler için Evgör Mobilya olarak “Emanet Sistem”leri de bulunduğunu anlatan Ekmen, “Bu sistemde, örneğin önümüzdeki sene evlenecek çiftimiz şimdiden gelip kampanyada olan bir ürünümüzü satın alabiliyor. Biz, çiftin satın aldığı bu ürünü, kendi depolarımızda onlar için saklıyoruz” dedi.
Evgör olarak yaptıkları anket çalışmasına göre Türk tüketicisinin mobilyada klasik modern karışımı tasarımları öncelikle tercih ettiğini, mobilya tercihinde tek söz sahibinin kadınlar olduğunu vurgulayan Ekmen, “Konut tipleri değiştikçe, tüketicilerin mobilya tercihleri de değişiyor. Evlerin giderek küçültülmesi, mobilya alışkanlıklarımızı da değiştiriyor. İnsanların yaşam alanlarını küçültmeye çalışması ile birlikte eskiden olduğu gibi yemek takımlarını, mutfak gereçlerini sergiledikleri gümüşlük, konsol takımları ve yemek odaları terk edilerek yerini bunların hepsini bir arada sunabilen yeni yaşam ünitelerine bırakıyor. Oturma grupları ise yerini daha fonksiyonel olan köşe takımlarına bırakmış durumda” diye konuştu.
SEKTÖRDE İNTERNETTEN SATIŞLAR, TOPLAM SATIŞLARIN YÜZDE 1-2'Sİ CİVARINDA
Mobilya sektöründe internetten satışların da giderek arttığına işaret eden Ekmen, sektörün toplam satışlarının yüzde 1-2'sini internetten satışların oluşturduğunu, internetten satışların Evgör'ün de toplam cirosunun yüzde 5'i civarında olduğunu kaydetti.
Ahmet Ekmen, “Evgör Mobilya olarak, 2004 yılından bu tarafa 100'ün üzerinde tedarikçimizin yeni, kaliteli ve özgün tasarımlarını İstanbul'un her iki yakasındaki mağazalarımız ile Türkiye'nin en büyük online mobilya sitesi olan www.evgor.com.tr adresi üzerinden tüketicilerimizin beğenisine sunuyoruz. Evgor.com.tr üzerinden yıllık ortalamama 3.500 takım satışı gerçekleştiriyoruz. Yıllara göre artış oranımız ise ortalama yüzde 20-30” dedi.
Ekmen, insanların mobilya alırken dikkat etmeleri gereken hususları ise şöyle sıraladı:
“Yaşam alanlarımızı daraltan büyük mobilyalar ile evimizdeki hareket alanlarımızı kısıtlamak yerine evimizin, odamızın durumuna göre fonksiyonel, kullanışlı mobilyalar almaya özen göstermeliyiz. Dikkat edilmesi gereken diğer hususlar ise; evinizin ölçüsünü doğru alın, kirişlere dikkat edin, camların ve kapıların açılmasına ve yönlerini göz ardı etmeyin. Bunların dışında; mobilya alırken tasarım gerçekten çok önemli ama bunun yanında, ürünün fiyat ve kalite dengesine dikkat edilmeli.”