Güncelleme Tarihi:
Microsoft'un önemli satış kalemlerinden Xbox 360 oyun platformu ile kişisel bilgisayar (Personal Computer-PC) oyun gelirleri, yüzde 85 oranında artış gösterdi.
Microsoft Türkiye Eğlence ve Cihazlar Yöneticisi Merthan Kaleli, şirketin oyun sektöründeki ?alışmalarını Eğlence ve Aygıtlar Bölümü'nün (Entertainment and Devices Division - EDD) ?atısı altında ger?ekleştirdiğini belirtti.
Kaleli, şirketin, Xbox 360 video oyunlarının yanı sıra PC oyunları, oyun yazılım ve donanım ürünleri, Zune dijital eğlence ve müzik platformu, Mediaroom (Internet TV Protokol Yazılımı), Windows Mobil yazılım platformu, Windows Gömülü Aygıt İşletim Sistemi ve Windows Otomotiv gibi yazılım ve ürünler ürettiğini söyledi.
EDD'nin gelirlerinin, özellikle Xbox 360 satışlarındaki yükselişe paralel artış gösterdiğini belirten Kaleli, 2008'in ilk ü? ayında Xbox platform ve PC oyun gelirlerinde yüzde 85 oranında artış olduğunu ve bunun şirkete 418 milyon dolar kazandırdığını bildirdi. Kaleli, bu sonucun büyük öl?üde Xbox 360 konsol ve Xbox 360 video oyunları satışları ile Xbox Live gelirlerindeki artıştan kaynaklandığını belirtti.
Piyasaya ?ıktığından bugüne dünyada 19 milyondan fazla Xbox 360 oyunu ve oyun konsolu satıldığına işaret eden Kaleli, EDD'nin gelirleri artarken, bu gelirlerin maliyetlerinin de artış gösterdiğini vurguladı.
"Bu durum, özellikle Ar-Ge ?alışmalarından ve satış-pazarlama faaliyetlerinden kaynaklanıyor" diye konuşan Kaleli, Ar-Ge masraflarının 31 Mart 2008'de sona eren 9 aylık periyotta (toplam ü? ?eyrek) 101 milyon dolar, ilk ü? aylık periyotta ise 77 milyon dolar arttığını bildirdi. Kaleli, "Artık, Xbox 360'ın Microsoft'un rekabet koşullarında doğru konumlandırılmış, kara ge?miş, zarar etmeyen bir ürünü olduğu net bir şekilde görülmektedir" dedi.
Şirket, oyun sektöründe ge?tiğimiz yılın son ?eyreğinde 1,2 milyar dolar operasyon zararı a?ıklamıştı.