Mavi Jeans'ten "Burası İstanbul" reklamı

Güncelleme Tarihi:

Mavi Jeansten Burası İstanbul reklamı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 30, 2009 13:50

Mavi Jeans yeni koleksiyonunu bugünlerde televizyonlarda şu slogan ile tanıtıyor: "Burası İstanbul". Firmanın Almanya ve diğer Avrupa ülkelerindeki satışları ise, Mavi Jeans'ın Avrupa merkezi olan Hessen Eyaleti'ndeki Dietzenbach kentinden yönetiliyor.

Haberin Devamı

İŞLETMENİN Avrupa kolu olan Mavi Europe'un Yönetim Kurulu Üyesi Emin Cezairli, Mavi markasının moda, yüksek kalite ve Akdeniz ruhu anlamına geldiğini açıkladı. Mavi'nin televizyon reklamında, aynanın karşısında çok sayıda aksesuvar takıp takıştıran genç bir kadın görüyoruz. Annesinin, "Kuyumcu dükkanına döndün, yarısını yarına saklasana" itirazına kızından şu yanıt geliyor: "Anne az bile taktım. Burası İstanbul." Mavi, 1991 yılında Türkiye'nin en büyük tekstil üreticilerinden Erak'ın bünyesinde kurulan bir marka. Bugün ise yıllık 120 milyon Euro cirosu ile Mavi Jeans, kendi alanında Türkiye'nin en büyüğü.


Dünya markalarıyla yarışıyor
Emin Cezairli, Mavi Jeans pantololarının, Miss Sixty, G-Star, Diesel ve Replay gibi markaların ürünleri ile eş değerde olduğunu belirtiyor. 49 yaşındaki Cezairli'nin asıl mesleği doktorluk. Birkaç yıl Gießen Kliniği'nde çalıştıktan sonra 1996 yılında Mavi Jeans'in Avrupa işlerini üstlenmiş. Mavi Europe'un Dietzenbach kentindeki merkezinde 44 çalışanı bulunuyor.

Haberin Devamı

Cezairli'ye göre Mavi Jeans'in başarısının en önemli nedenlerinden biri vücuda iyi oturan modellerin geliştirilmesi. Bu konunun şirket tarafından çok önemsendiğini ifade ediyor Emin Cezairli. Kesimlerin ülkeden ülkeye farklılık gösterdiğini kaydeden yönetici, Avrupalı genç kadınların dar ve seksi kot pantolonları tercih ettiklerini, Kuzey Amerika'da daha rahat pantolonların giyildiğini, Türkiye'de ise genel boy ortalaması nedeni ile pantolonların biraz daha kısa olduğunu vurguluyor.


"Erkek arkadaş" revaçta
Cezairli, şu sıralarda ise, rahat, "erkek arkadaş" kesimi denen modellerin çok revaçta olduğunun altını çiziyor. Tüm markaların bu tarz modeller sunduklarını söyleyen Emin Cezairli, Mavi Jeans modellerinin biraz daha seksi olmaları dolayısı ile fark yarattıklarını söyledi. Türk kot firması için Avrupa pazarına girmek hiç de kolay olmadığına işaret eden Cezairli, bir zamanlar tüccarlar arasında "Türkler kot yapamaz" gibi bir düşüncenin yaygın olduğunu, o dönemde kotların yalnızca İtalya, ABD ve Almanya'da üretildiğini belirtiyor. Ancak Mavi'nin ürettiği malların taşlanma, vücuda oturma, kalite ve fiyatlarının sonuçta çok sayıda satıcıyı ve müşteriyi ikna ettiğini dile getiriyor Cezairli.


Avrupa yolunu biz açtık

Haberin Devamı

Mavi Jeans'in ilk başlarda büyük bir reklam bütçesine sahip olmadığını ifade eden Cezairli, ağızdan ağza yayılan propagandadan yararlandıkları günleri hatırlatıyor. Gelinen noktayı ise: "Biz Türk kot üreticilerinin Avrupa yolunu açtık" diyerek özetliyor. Almanya, İsviçre, Avusturya, Çek Cumhuriyeti ve Benelüks ülkelerinde (Belçika, Lüksemburg, Hollanda) Mavi'nin çok güçlü olduğunu anlatan Cezairli, şu anda İtalya, Fransa, Danimarka ve Kuzey Avrupa pazarlarına girme çalışmaları yürüttüklerini söyledi. Türkiye'den her ay 6 tır dolusu, yaklaşık 60.000 parça ürün Dietzenbach'a geliyor. Bu ürünler, Mannheim kentinde Engelhorn & Sturm, Münih'te Ludwig Beck ve Almanya çapında Peek & Cloppenburg gibi mağazaların yanında 600'ye yakın satış noktasında müşteri ile buluşuyor.

Haberin Devamı

Mavi Jeans'in Almanya'da kendine ait, markanın amiral gemisi olarak nitelenen iki tane mağazası bulunuyor. Bunlardan ilki Berlin'in ünlü alışveriş merkezlerinden Hackesche Höfe'de bulunan 300


metrekarelik bir dükkan. Frankfurt kent merkezinde bulunan ikinci mağazanın büyüklüğü ise 160 metrekare. Bu mağazalarda markanın ürettiği tüm ürünleri görmek mümkün. Bunlar arasında her çeşit


giysinin yanı sıra, aksesuar ve takılar bulunuyor. Yakın zamanda bu ürün yelpazesinin içinde iç çamaşırı ve parfümün de yer alması hedefleniyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!