Markalar krizle birlikte yeniden şekilleniyor

Güncelleme Tarihi:

Markalar krizle birlikte yeniden şekilleniyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2008 10:13

Birleşmiş Markalar Birliği (BMD)ve Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, küresel mali krizin yaşandığı ortamda tüketicinin ihtiya?larını ertelememesi i?in markaların iş yapış bi?imlerini yeniden şekillendirdiğini belirtti.

Haberin Devamı

Akyiğit, "Perakende sektörünün geleceği i?in markaların ürün maliyetlerindeki artışları fiyatlara yansıtmadık, sezon başı indirimler ve kampanyalarla sektörü canlı tuttuk. Alışveriş merkezleriyle işbirliği yapmak i?in sürekli görüşme halindeyiz" dedi.

Toplam 350 markayı ?atısı altında bulunduran BMD yönetim kurulu üyeleriyle birlikte, krize bağlı oluşan ekonomik ortamda yeniden şekillenen perakende zincirinin yeni uygulamalarını paylaşmak i?in basın toplantısı düzenledi.

Toplantıda konuşan BMD ve Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, markaların sezonu indirimlerle a?tığını ifade ederken, Türkiye'de hi?bir dönem böyle bir uygulamanın yaşanmadığına dikkat ?ekti ve "Müşteri, bugün ger?ek anlamda kral olmanın tadını ?ıkarmalı" dedi.

"KARLILIĞIMIZI MİNİMİZE ETTİK"

Yeni ekonomik ortamda pazarın daralmasını, suni durgunluğu önlemek i?in marka ve alışveriş merkezi yöneticileriyle sürekli görüştüklerini vurgulayan Akyiğit, konuşmasına şöyle devam etti:

"Gıda dışı perakende sektörünün 2007 yılı cirosu 70 milyar dolar olarak hesaplanıyor. BMD'ye üye firmaların toplamı ise, 17.5 milyar dolarlık ciro ile gıda dışı perakende i?inde yüzde 25'lik büyüklüğe sahip. BMD üyeleri yaklaşık 30 bin satış noktasında, 160 bin kişiyi istihdam ediyor. Müşterileri ?eşitli promosyon ve kredi kartlarının sunduğu avantajlarla oyunun i?inde tutmaya ?alışırken, karlılığımızı minimize ettik."

1 Eylül'de başlayan sezonu yüzde 25 indirimle a?tıklarına dikkat ?eken Akyiğit, 1 Kasım'dan itibaren yüzde 50 indirime ulaştıklarını, ancak bu oranların markadan markaya değişiklik gösterdiğini kaydetti. Organize perakende sektörünün ve ?özüm ortaklarının tüketimin yavaşlamaması adına aldıkları önlemleri anlatan Akyiğit, şöyle dedi:

"Fiyatlarımızda artış yapmadan, ge?en yılın rakamlarıyla sattık, enerji maliyetlerindeki artışı, döviz kuru artışını fiyatlara yansıtmadık, bankalarla yapılan anlaşmalarda tüketicinin faydasına olacak ?alışmaları ön planda tuttuk. Rakiplerle müttefik olara, ortak amaca oynuyoruz."

"AVM'LER MARKALARDAN CİRO KİRASI ALMALI"

Alışveriş merkezleriyle yapılan görüşmelerin tüketicinin ve sektörün geleceği i?in devam ettiğine işaret eden Akyiğit, bu anlamda BMD üyeleri i?inde oluşturulan Akil Adımlar Kurulu ile AVM yöneticilerinin bir araya geldiğini söyledi.

Yeni ekonomik ortamdan dolayı markaların alışveriş merkezlerine ciro kirası ödemesinin adil olacağını düşündüklerini belirten Akyiğit, buna sıcak bakan AVM'lerin olduğunu kaydetti. AVM'ler ile uzlaşma peşinde olduklarını vurgulayan Akyiğit, "AVM'ler arasında uygun koşulların sağlanması ?abasındayız" diye konuştu.

Bazı alışveriş merkezlerinin ödenen kira i?in kuru sabitlediğine değinen Akyiğit, Carousel AVM'nin 1.250 Dolar, Nautilus AVM'nin 1.400 Dolar, Cepa AVM'nin 1.800 Euro'dan kuru sabitlediğini ifade etti. Kur sabitlemenin de ?özüm olmadığını belirten Akyiğit, adil olanın ciro kirası olduğunu söyledi.

"Küresel kriz baş göstermeseydi, 150 alışveriş merkezi daha a?ılacaktı" diyen Akyiğit, bundan sonra her AVM'de yer alma ?abasında olmadıklarını, rekabet koşullarının sunacağaı kurallara uyan AVM'lerde olacaklarını ifade etti.

"K?RESEL KRİZ ORTA GELİRLİ T?KETİCİYE YARADI"

BMD Başkan Yardımcısı Aslı Karadeniz, ge?en yıla oranla tüketicilerin alım oranında yüzde 5-10 arasında düşüş olduğunu belirterek, "Bunu son yaptığımız kampanyalarla aştık. Küresel kriz ortamında kazanan tüketici oldu, yaptığımız kampanyalara gösterdikleri refleksle de bunu gösteriyorlar. Biz orta ve orta altı gelir grubuna hitap ediyoruz. Bu tüketicilerin gelirinde farklılaşma olmadı, ancak satın alacakları ürünlerin fiyatı düştü, Dolayısıyla hayat onlar i?in ucuzladı. Tüketici de bunun farkında ve bu koşulları değerlendirerek, alımına devam ediyor" diye konuştu.

"İŞTEN ÇIKARMA BAŞVURULACAK SON YOL"

BMD Başkan Yardımcısı ve Faik Sönmez Yönetim Kurulu Başkanı Mete Sönmez ise, kriz ortamında işten ?ıkarmaların en on başvurdukları yol olduğunu ifade ederken, kapasite ve istihdamı korumaya ?alıştıklarını söyledi. Çok zor durumda kalındığında mecburen işten ?ıkarmaların yaşanabileceğini vurgulayan Sönmez, bunun en son nokta olacağını, henüz o noktaya gelinmediğini kaydetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!