Güncelleme Tarihi:
2010’ların sonuna doğru yapılan hesaplamada, banliyönün 3.8 milyar Euro’ya mal olacağı ve 2028’e kadar tamamlanması öngörülmüştü. Şimdi ise vergi mükelleflerinin cebinden yaklaşık 5 milyar Euro daha fazla para çıkacak ve ilk banliyö muhtemelen 2037’den itibaren hizmet verecek. Aralarında CSU’lu bazı milletvekilleri ile bağımsız kuruluşların yaptığı hesaplamalar göre ise maliyetin 14 Milyar Euro’ya çıkması bekleniyor. Münih’teki yeni banliyö hattı, maliyetinin bu kadar yüksek olması durumunda 10 milyar Euro’ya mal olan ‘Stuttgart 21’ projesi ve 8.5 milyar Euro’ya mal olan BER’den daha pahalı bir projeye dönüşecek. BR’de yer alan haber yorumda, banliyö hattı maliyetinin her iki büyük ölçekli inşaatı da gölgede bırakmasına rağmen dikkat çekmemesinin sebebi olarak, burada ICE hızlı trenleri veya Berlin’deki gibi kıtalararası uçağın inmeyecek olması gösterildi. Böylelikle maliyeti yüksek banliyö inşaatı kamuoyunun dikkatini çekmedi.
Şimdi Bavyera Eyalet Parlamentosu’ndaki bir araştırma komisyonu banliyö projesini ele alıp inceleyecek. Komisyon, artan maliyetlerin neden yıllarca kamuoyundan gizlendiği ve maliyetin neden arttığını açıklığa kavuşturmaya çalışacak.