Güncelleme Tarihi:
REFİK Anadol’un, eserlerini oluştururken kullandığı malzemeler ne kalem ne fırça ne de klasik tuval. Anadol, sadece verileri, pikselleri ve algoritmik hesaplamaları kullanarak genellikle devasa boyutlarda LED ekranlara düşen akışkan görüntülerle eserlerini oluşturuyor. Bunlar, soyut ve ekrandaki akış esnasında çeşitli şekiller olarak yorumlanabildiği gibi, mimari yapılara da görsel tasarım olarak 3 boyutlu çalışmalar yapıyor. Refik Anadol, klasik görsel sanatlarla yapay zekânın olanaklarını birleştirerek bir tür dijital tablolar, heykeller yapıyor. Anadol, sanat alanında alışılagelmişin dışına çıkarak verileri ve frekansları yapay zekâ ile dijitalleştirerek görünür kılıyor. Sergi Küratörü Alain Bieber, Refik Anadol’u tanıtırken dünyanın pek çok kentinde ünlü sergi salonlarında eserlerinin sergilendiğini, çok çeşitli sanat ödülleri aldığını ifade ederek “Bir eserinin önünde saatlerce duran izleyiciler gördüm” sözleriyle Anadol’un eserlerinin farklılığına dikkati çekti.
VERİ İŞLEM SANATÇISI
Kunst Palast’ta sergilenen Anadol’un devasa veri heykeli ‘Makine Halüsinasyonları-Uydu Simülasyonları’ çalışmasında, Uluslararası Uzay İstasyonu (ISS) Uzay Teleskopları, Hubble ve Madgalena Ridge Gözlemevi (MRO) tarafından elde edilen iki milyondan fazla görüntü kullanılmış, bir tür yapay zekâ bu görüntüleri işlemiş.
Refik Anadol, 1985 İstanbul doğumlu. Bilgi Üniversitesi’ndeki fotoğraf ve video öğreniminden sonra Los Angeles’a giden Anadol (halen orada yaşıyor) medya sanatları ve dizayn öğreniminden sonra bir ‘Veri İşlem Sanatçısı’ olarak dünyaca ünlü tasarımlara imza attı. Halen, California Üniversitesi’nde (UCLA) Dizayn Medya Sanatları kürsüsünde ders veriyor. Sergi Kunst Palast-Ehrenhof 4-5 Düsseldorf adresinde ziyaret edilebilir. 18 yaş altı ziyaretçilere ücretsiz. Giriş ücreti indirimli 9 Euro, normal 12 Euro. 8 Mart’ta açılan sergi 7 Mayıs’a kadar ziyaret edilebilir.