'Made in Türkiye' yükselen değer

Güncelleme Tarihi:

Made in Türkiye yükselen değer
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2011 14:26

FRANKFURT'da "Paperworld" ve "Christmasworld" isimleri altında kağıt, kırtasiye, noel ve hediyelik eşya fuarlarına "Made in Türkiye" logosuyla katılan Türk şirketleri büyük ilgi görüyor.

Haberin Devamı

140 ülkeden 2 bin 100 şirketin katıldığı fuara Türkiye'den iştirak eden 39 şirket ağırlıkla fuarların kırtasiye bölümünde yer alıyor.

ÜRÜNLERİMİZİN ARKASINDAYIZ
'Made in Türkiye' patentli çıkış yapan Türk şirketler "Ülkemizin, ürünlerimizin arkasında duruyoruz. Dış dünya, kalite ürün politikamızı bildiğinden hiç şaşırmıyor. Onlar, hızlı servisimizi ve piyasayı iyi takip ettiğimizi de iyi biliyorlar. Uzakdoğu gerçeğini gören dış dünya Türkiye'deki üretimi önemsiyor. Türkiye lojistik özelliğini iyi kullanmaya başladı. Gelecekten umutluyuz" diye konuştular. 2 Şubat'a kadar sürecek fuara katılan Türkler şunları söylediler:

KALİTEYİ YAKALADIK
Ecem Erdoğan, Mahmut Sümer, Umur Sümer ve Cahit Filik (SMR Platstics, MGY Ofis): Kırtasiye ihracatçıları olarak ürünlerimizde 'Made in Türkiye'yi kullanma konusunda anlaşmıştık. Dış dünya Türkiye'deki üretimi daha çok önemsemeye başladı. Uzakdoğu'da maliyet arttı. Türkiye'nin lojistik özelliğini iyi tanıtıp kullananan kazanıyor. Biz 5-6 gün gibi kısa sürede konteyner ve tırları Avrupa'nın en ücra köşesine ulaştırabiliyoruz. Kaliteyi çok iyi yakalıyoruz. Hizmetteki hızımız da bizim önemli artımız oldu. 'Made in Türkiye'nin yükselen değer olması için çok iyi koşullar var.

KOMŞULARDAN ÇOK TALEP VAR
Ergün Erekli ve Sibel Başer (Saray): Her çeşit defter, klasör, dosya, takvim, ajanda, küp blok üretip Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine ihraç ediyoruz. Nakliyeden kazanmak isteyen özellikle Yunanistan ve İsrail gibi komşu ülkelerimizden çok talep alıyoruz. Ürün kalitenizi yükseltir, müşterinin isteklerine zamanında, eksiksiz cevap verir, ödemede de kolaylık sağlarsanız çok cazip hale gelirsiniz. Türkiye'nin pazarda daha çok söz sahibi olabileceği koşullar var. İyi değerlendirmek lazım.

SİNERJİ YARATTIK
Erol Aykut (Mapi, Eraysan Group): Avrupa'ya yakın olmamız bize önemli bir avantaj. 30 milyon Euro yatırımla Türkiye'nin en büyük kredi kartı tesislerini kurduk. Deneme üretimimiz sürüyor. Master ve Visa'nın güvenlik sertifakaları ve en son teknolojiyle donatılmış tesislerimizde üreteceğimiz akıllı kartlar, banka kartları konusunda iddialı konuma geldik. Her gün yeni ortaklık teklifi alıyoruz. 37 ülkeye yaptığımız ihracatla Türkiye için ciddi bir sinerji yarattık. Avrupa da Türk mallarında üstün kaliteli imajı görmeye ve değer vermeye başladı.

ELAZIĞ'DAN DÜNYA MARKASI
Dursun Çolakoğlu (Le Color): İş hayatına 50 yıl önce Elazığ'da Yeni Harput gazetesiyle başlamıştık. Sonra İstanbul Cağaloğlu'na taşındık. Türkiye'de defterlerde spirali ilk biz kullandık. Bugün artık işadamı, işkadınlarına çok üstün kalitede çanta ve ajanda üretiyoruz. Bu ürünlerin merkezi olarak kabul edilen İtalya'dan şirketlerine ürün verme konumuna geldik. 30 ülkeye 5 milyon dolarlık ihracaat yapıyoruz. Türk ürünlerdeki kendine özgü tasarımların modaya uygun olması, işçiliğinin güzel olması, fiyatının da uygun olması tercih nedeni.

KAĞITTA AVRUPA STANDARDI
Mustafa Seller ve Ömer Sakioğlu (Sedef): Kağıt davetiyelerde tasarımdan imalatına kadar hepsi bize ait. Tasarım Avrupa'ya uygun, kalite Avrupa standartında, fiyat da Avrupa'dan ucuz olursa tercih edilirsiniz. Şimdiye kadar ürettiğimiz kağıdı kendi davetiyelerimizde kullanıyorduk. Son yedi yılda yaptığımız yatırımlarla artık Avrupa davetiye üreten şirketlerin aradığı kağıdı da ihraç ediyoruz. Geçtiğimiz yıl 1,5 milyon dolar ihracaat yaptık. Yarattığımız sinerji artarak devam edecek.

DOĞAL ÜRÜNRLER CENNETİYİZ
Erdal Aktaş (Aktaşlar): Avrupa'ya uygun iş yapıyoruz. Kozalak, dal gibi doğal, kurutulmuş, orman ürünlerinin tedariki çok zaman istiyor. Almanya, Polonya, İtalya, İngiltere ve ABD bizden ürün alan ülkelerin başında geliyor. Avrupalı geçtiğimiz yıllara göre daha tutumlu, daha az ürünü daha hesaplı almak istiyor. Ülkemiz malzeme ve yaratıcılık konusunda çok zengin. Doğal ürünler cenneti. Yeter ki bunları değerlendirmesini bilelim. Ülkemizin her bölgesinden ürün alıyoruz. Talep geçen yıllara göre daha az olmakla birlikte Avrupa vizede zorluk çıkarmasa her şey daha güzel olacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!