Güncelleme Tarihi:
İsvi?reli Hero'nun, İspanya Murcia'daki Ar-Ge merkezinde düzenlenen toplantıda konuşan Nasuh ?nal, yaklaşık 300 milyon YTL'lik Türkiye bebek maması pazarının yüzde 28'inin ?lker Hero Baby'ye ait olduğunu anlattı.
?lker'in bebek ürünleri i?inde yüzde 47 ile bebek bisküvisinin ilk sırada yer aldığını aktaran ?nal, biberon mamaları, Ankara'daki fabrikada üretilen tahıllı kaşık mamaları, kavanoz püre mamaları ve bebek bisküvisinden oluşan 4 ana kategoride ürün sunduklarını kaydetti.
Ge?en yıl üretimlerinin yüzde 16'sını ihra? ettiklerini ifade eden ?nal, yine Hero ile işbirliğine giderek kurdukları Ankara'daki tahıllı kaşık mama fabrikasının yanına kavanoz mama fabrikası kuracaklarını belirterek, "20 milyon YTL yatırım yaptığımız bu ikinci fabrikamızı 2008 yılının sonunda Ankara'da kuruyoruz. İleri teknolojiye sahip olacak bu ikinci fabrikada günde 137 bin, yılda 50 milyon adet kavanoz maması üreteceğiz" dedi.
Kavanoz mamasının fiyatını 1 YTL olarak belirlediklerini kaydeden Nasuh ?nal, 2010 yılına kadar kavanoz maması kategorisinde 2,5 kat büyümeyi ve yüzde 64 pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini, 2009 yılında da 10 milyon adet kavanoz maması ihra? edeceklerini kaydetti.
Hero ?st Yöneticisi (CEO) Stefan F. Heidenreich da Türkiye'de "bebeğim i?in en iyi olanı ben pişiririm" anlayışının aşılması gerektiğini, yetişkinlere verilen yemeğin bebek i?in sağlıklı olup olmadığının bilinemeyeceğini belirterek, "Türkiye'nin büyük bir potansiyel olduğunu düşünüyoruz. Bu ama?la Türkiye'ye yatırım yapıyoruz" dedi.
Türkiye'de satılan kavanoz maması fiyatlarının da Avrupa'dan 2 kat fazla olduğunu ifade eden Heidenreich, "Bebek mamasının her zaman makul fiyatta olması lazım. 2 YTL'nin üstünde olursa alınması zor hale gelir. Annelerin her zaman alabileceği fiyatta olması gerekir" dedi.
Hero Grubu Başkan Yardımcısı Rene Banziger ise üretimlerinin her aşamasında gü?lü bir kontrol mekanizmasına sahip olduklarını, 400 kişinin ?alıştığı bir Ar-Ge departmanları bulunduğunu ve bu departmanın tüm dünyadaki Hero şirketlerine hizmet verdiğini dile getirdi.
Banziger, araştırma enstitüleri, hastaneler, üniversiteler ve bilim adamlarıyla sürekli işbirliği i?inde olduklarını ifade ederek, Hero olarak şu anda üretim teknolojileri birimi ile 153, üniversitelerle 47, araştırma merkezleri ile 21 ve hastanelerle 7 farklı proje yürüttüklerini kaydetti.
Toplantının ardından, Ar-Ge merkezindeki mama fabrikası gazetecilere gezdirildi.