?lker İ?ecek Grubu 2008 yılında 18 markaya ulaştı

Güncelleme Tarihi:

lker İecek Grubu 2008 yılında 18 markaya ulaştı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 26, 2008 10:34

?lker, Türkiye'nin en geniş ürün ?eşitliliğine sahip i?ecek grubu olarak iddiasını sürdürürken 2008 yılında 18 markaya ulaştı

Haberin Devamı

?lker İ?ecek Grubu'nun yeni ürünlerinin tanıtılıp, 2008 değerlendirmesinin yapıldığı toplantı ?lker Gıda ve İ?ecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, İ?ecek Grubu Genel Müdürü Şener Astan ve İ?ecek Grubu Genel Müdür Yardımcısı Arzu Gökalp'in katılımıyla ger?ekleşti.

Stratejilerini değişen tüketici tercihlerine cevap verebilmek, ürünlerle pazarda ?eşitlilik yaratarak Türkiye'nin en geniş ürün yelpazesine sahip olmak olarak özetleyen ?lker Gıda ve İ?ecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, yaptığı konuşmada ger?ekleştirdikleri ?alışmaları anlattı.

?rün ?eşitliliği konusunda en büyük motivasyonu tüketiciden gördüklerini belirten Tütüncü "İ?ecek grubumuzun ?eşitliliği, Türkiye gen?liğinin ve dinamizminin yansımasıdır. Bu yansımayla ?lker Türkiye'de yenilik?i i?ecek kültürünün öncüsüdür. İ?ecek Grubu AR-GE, üretim ve pazarlama birimleri de bu beklentilere yanıt vermek üzere yoğun bir ?alışma i?indedir. Bütün bunlara paralel olarak 2008 yılı bizim i?in olduk?a dinamik ge?iyor. Bu ?alışmalarımızın sonu?larını da bugün sizlerle paylaşmak istedik" dedi.

Türkiye i?ecek sektörünün "en fazla ?eşit üreten" önemli bir oyuncusu olduklarını vurgulayan Tütüncü, süt ve sütlü ürünlerin yanında, kola, gazoz, malt i?eceği, meyve suyu, doğal mineralli su, sporcu i?eceği, enerji i?eceği ve buzlu ?ayla her türlü i?ecek talebini karşılar durumda olduklarını söyledi.

Tütüncü, ?lker olarak i?ecek üretiminin 2008 yılında yüzde 11 artışla 676 milyon litreye, toplam cironun da 2008 yılında 738 milyon YTL'ye ulaşmasının hedeflendiğini belirtti.

İ?ecek Grubu Genel Müdürü Şener Astan, Türkiye i?ecek pazarının 3.6 milyar YTL büyüklüğünde olduğunu belirterek şu değerlendirmeyi yaptı:

"Toplam ticarette yüzde 10'luk bir değere sahip olan bu pazarda önemli bir oyuncu olarak biz de 2002 yılından beri varız. Adapazarı Akyazı'daki Della Gıda fabrikamız saatte 200 bin litre dolum, yılda 640 milyon litre üretim kapasitesine sahip."

2007 yılı Şubat ayında Bahar Su Eskipazar tesisini satın aldıklarını hatırlatan Astan, bu yılın Şubat ayında bu tesisin ürünü ?lker Flores Doğal Mineralli Su'yu pazara sunduklarını belirtti.

?lker İ?ecek Grubu Genel Müdür Yardımcısı Arzu Gökalp de toplantıda İ?ecek Grubu'nun yeni ürünlerini tanıtırken, Flores, Maltana, Oranj Portakal-Çilek, Portakal-Mango, Portakal-Ananas, Cola Turka Sıfır Şeker, Chill Out Ice-Tea, Link Limonata, Çamlıca Limonlu ile i?ecek sektöründe yeni segmentler ve ?eşitlemeler yarattıklarını söyledi.

?lker'in Flores markası ile sağlıklı i?ecek pazarı olan doğal mineralli gazlı su pazarına giriş yaptığını belirten Gökalp; "Flores zengin mineral bileşimi ve elementleri korunarak kaynağında şişelenen doğan mineralli bir su. ?lker olarak marka ve dağıtım gücü ile lider konuma gelmeyi ama?lıyoruz. Bir diğer ürünümüz Maltana, Türkiye'de üretilen ilk meyve aromalı malt i?eceği. 2007 yılında fark yaratan, i?inde ger?ek portakal par?acıkları i?eren ilk portakal suyu olan Oranj'a bu sene Portakal-Çilek, Portakal-Mango, Portakal-Ananas tadlarını ekledik. Bu yeni tadları da tüketicinin severek i?eceğine inanıyoruz. Cola Turka Sıfır Şeker, Chill Out İce-Tea, Link Limonata ve Çamlıca Limonlu diğer iddialı ürünlerimiz arasında yer alıyor." dedi. Sadece Flores'e yaptıkları yatırımın 10 milyon dolar olduğunu belirten Gökalp, Flores'in yıllık satış hedefini 80 milyon şişe olarak a?ıkladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!