Güncelleme Tarihi:
Sempozyumla ilgili a?ıklama ise şu şekilde:
"Zonguldak Karaelmas ?niversitesi ile birlikte düzenlenecek olan 2009 sempozyumunun konusu "medya" olarak
belirlenmiştir. Medyada görünenler kadar görünmeyenlerin de tartışılması ama?lanan 2009 sempozyumu i?in iletişim ve medya araştırmacılarının Zonguldak'ta buluşması, kentin dünyaya a?ık yüzünün paylaşılmasına katkıda bulunacaktır. "İletişim ara?ları" karşılığı olarak gündelik dilimize yerleşen "medya" sözcüğünü bireysel ve kitlesel iletişim ara?larını kapsayacak en geniş bi?imiyle kullanıyoruz. "Toplumsal iletişimi ger?ekleştirmek üzere kullanılan her türlü ara?": yazılı, görsel-işitsel, dijital basın-yayın organları; radyo, televizyon, gazete, dergi, vb. her tür süreli yayının yanı sıra; kitap, fotoğraf, reklam afişleri, kartpostallar, kamuya a?ık panolar, sinema filmleri, yeni iletişim teknolojileri (video filmleri, cep telefonları, internet, bilgisayar ortamları) sempozyumda ele alınabilir. ANA TEMA: *Toplumsal Dönüşümler ve Medya :* Toplumdaki kültürel, politik ve teknolojik değişimler karşısında medya ortamının ne gibi
değişimler-dönüşümler ge?irdiğini inceleyen araştırmacıları biraraya getirmeyi ama?lamaktadır. Bildirilerde incelenen konuların medyada yer alma/almama, görünürlük, konumlandırılma, söylem analizi vb. tartışmalarla "yurttaşlık" ve "etik duyarlılık" a?ısından özen gösterilmesi beklenmektedir.
Ana temanın ?er?evesi aşağıdaki gibidir:
*Popüler medyadaki dönüşümler*: Popüler medya i?eriğindeki değişimlere bakmak, izleyici zevklerindeki dönüşümü tam olarak yansıtmasa da, bir dereceye kadar anlamamıza yardımcı olabilir; tek bir program formatının, örneğin televizyondaki sabah programlarının zaman i?inde ne gibi dönüşümler ge?irdiğine bakılabileceği gibi, toplumdaki farklı ve ?eşitli kesimlerin medyada nasıl temsil edildiği, bu temsillerin zaman i?inde ya da gündemdeki olaylara göre nasıl dönüşüm ge?irdiğine bakılabilir.
*Katılım:* İzleyicinin medya ile edilgenlikten-etkinliğe ya da etkinlikten-edilgenliğe dönüşen farklı ilişki bi?imlerine bakılabilir; okur mektuplarından canlı yayın katılımlarına; forum ortamlarından medyaya malzeme (görsel-işitsel, yazı, vb) sağlama, yarışma programlarına katılım gibi, bütün bu ve benzeri katılımların nasıl süre?ler olduğu, ne öl?üde
bilerek-isteyerek katılımın sağlandığı, ara?sal-ama?sal beklentilerin neler olduğu, vb. incelenebilir.
*Gündelik yaşam:* Medyanın i?eriğinden nelerin gündelik yaşama aktarıldığına bakılabilir; sokak modası, gündelik hitap bi?imleri, selamlaşma bi?imleri, tavır-beden dili, vb. ?eşitli yaş gruplarındaki birlikte dönüşümler, bunların "yadırganandan kanıksanana" (ya da tersine) doğru gelişen süre?leri.
*Yeni gruplaşmalar:* Medya izleyicisi olmak ile bağlantılı olan yeni sosyalleşme ilişkileri; grup haline gelen stüdyo seyircileri, yarışmacılar, gazete-dergi okurları, belirli programların müdavimleri, elektronik ortamdaki gruplaşmalar, vb. medya üzerinden kurulan yeni toplumsal birliktelikler.
*Medyanın güvenilirliği:* Hangi medya teknolojisi, hangi basın-medya kuruluşu, hangi iletişim profesyonelleri
(gazeteci-haberci-yazar-yönetmen-editör-kameraman, vb.), hangi medyatik kişi / kişiler, hangi medya türü, hangi konu-i?erik, vb. güvenilir ya da güvenilmez. Bu konuda zaman zaman kamuoyu araştırmaları yapılır, ancak bu
sempozyumda araştırmacılardan yalnızca verilerin ortaya konması değil, bu verilerin kültürel a?ıdan yorumlanması da beklenmektedir.
*Medya Okuryazarlığı:* Türkiye i?in "eleştirel medya okuryazarlığı" kavramının önemi, gelişmeler ve tartışmalar.
*Yöntem:* Medya ve İletişim araştırmalarında İletişim Bilimleri, Kültür Araştırmaları, Etnografik Çalışmalar ve Antropolojik Çalışmalar arasındaki disiplinlerarası yeni araştırma yöntemleri sorgulanabilir.
Bildiri başlıkları hakkında fikir vermek üzere aşağıda sıraladığımız konular dikkate alınabilir ancak başlıklar bunlarla sınırlı olmak zorunda değildir.
. Toplumsal Bellek: belge niteliğinde tarihin kaydedildiği iletişim ortamları
. Kamusal Alan: kamusal alan olarak medya
. Sanat: edebiyat, müzik, sinema, plastik sanatlar
. Aile, Çocuk, Gen?lik: kuşak farklılıkları
. Toplumsal Cinsiyet: beden politikaları, eril söylemler, dişil söylemler
. Aidiyet/ Kimlik / Temsil: yeni gruplaşmalar, özdeşleşme, ger?eklik, pembe ger?eklik, sanal ger?eklik, siber ger?eklik
. Eğitim: kurum i?i / kurum dışı eğitim, medya okuryazarlığı
. İnsan Hakları, Yurttaşlık: demokratik katılım
. Etik: iletişim etiği, medya etiği
. Çevre Sorunları, Kent Kültürü: doğal kaynaklar, kentleşme
. Madencilik: iş yaşamı ve endüstri ilişkisi
. Spor: bireysel ve kitlesel spor
. Tüketim Kültürü: reklamlar, piyasa temsilleri, vb.
. Belgesel, Sosyal Reklam, Kontra Reklam, vb. alternatif anlatılar
. Medyada i?i?e ge?en türler: bilgi-eğlence (infotainment), diziler,
haberler, vb.
. Globalleşme-küreyerelleşme (glokalizasyon)
. İ?/Dış gö? ve medya: temsil, aktarım, anlatım, etkileşim
. Meslek olarak gazetecilik: gazetecilik eğitimi, örgütlenme
bi?imleri,
. Yaygın Medya: Eğlence medyası, magazinelleşme, haberler
. Yerel ve Bölgesel Medya: özellikle Karadeniz bölgesi
. Medya-siyaset-ticaret ilişkisi: medyanın ekonomi-politiği ve
kültür ilişkileri
. Eğitim, Sağlık, Çevre haberleri, vb. sektörel odaklanmalar
. Eski Medya / Yeni medya: kitaptan internete
. Yeni Medya Teknolojileri: internet ağlarında sanal cemaatler, arama motorları, mobil iletişim-cep telefonu, bilgisayar oyunları, vb.
Sempozyumun ?alışma dili Türk?edir. (Türk kültürleri ve Türkiye bağlamında doğrudan ya da karşılaştırma olanağı arayışındaki "medya ve kültür" konusunda yaptığı ?alışmayı Türk?e sunamayan yabancı meslektaşlar i?in
İngilizce oturumlar düzenlenecektir.)
Zengin görsel malzeme i?eren poster-sunumlar ve sempozyum konusunda ?evrilmiş (belgesel ya da konulu) filmler de değerlendirmeye alınacaktır.
Sempozyum sunuşlarından oluşan bir se?ki basılacaktır.
Sempozyum düzenleme komitesi katılımcıların yol ya da konaklama giderlerine katkıda bulunamayacaktır, ancak düşük fiyatlı konaklama olanağı sağlayacaktır. Konaklama bilgileri daha sonra katılımcılara bildirilecektir.
Zonguldak Karaelmas ?niversitesi'nin yerleşkesi ile ilgili daha fazla bilgi i?in www.karaelmas.edu.tr sitesine bakabilirsiniz.
100-200 sözcükle sınırlı bireysel bildiri özetlerinin ve konu ile ilgili beş anahtar sözcüğün, katılımcıların kısa özge?mişleri ve adresleriyle birlikte en ge? 31 Ekim 2008'e kadar sempoz...@kulturad.org adresine gönderilmesi
gerekmektedir. En az ü?, en fazla dört konuşmacının katılacağı önceden düzenlenmiş oturum önerileri de kabul edilir. Oturum önerisinin özeti, konuşmacıların bildiri özetleri, hepsi i?in beşer anahtar sözcük, onlarınkiyle birlikte oturum başkanı ile (varsa) tartışmacının da kısa özge?mişleriyle, hepsinin adresleri gönderilmelidir. ?zet sunmanın,
sempozyuma katılma niyeti belirttiği varsayılmaktadır.
Daha fazla bilgi i?in www.kulturad.org sitesine bakabilirsiniz."