”Kriz süresince önemli hatalar yapıldı"

Güncelleme Tarihi:

”Kriz süresince önemli hatalar yapıldı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 26, 2012 15:19

Eski Almanya Başbakanı Gerhard Schröder, Türkiye’nin yerli otomobil projesine ilişkin, ”Yeni bir markanın gelişimine odaklanmaktansa elinde var olanı geliştirmek daha iyi olmaz mı? Otomotiv yan sanayide iyi üretim yapan çalışanlar ve mühendisler var. Ama sizin bu rüyanızı gerçekleştirmenizi isterim” dedi.

Haberin Devamı

Yeni bir markanın gelişimine odaklanmaktansa elinde var olanı geliştirmek daha iyi olmaz mı. Ama sizin bu rüyanızı gerçekleştirmenizi isterim. Haliç Kongre Merkezi’nde Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nce (OYDER) düzenlenen ”Otomotiv Sektörünün Geleceği ve Markalaşmanın Gücü” kongresinde Schröder, otomotiv endüstrisinin Almanya ekonomisinin çekirdeği ve en önemli kalbi olduğunu vurguladı.

2010 yılında Almanya’da otomotiv sektörünün 315 milyar avroluk ciro elde ettiğini, bunun Almanya sanayisinin toplam cirosunun yüzde 20’sini oluşturduğunu belirten Schröder, motor sanayinin en fazla istihdam sağlayan sektörlerden biri olduğunu ve sektörde 700 binden fazla kişinin istihdam edildiğini ifade etti.

Ekonomik kalkınmanın en önemli unsurlarından birinin inovasyon olduğunu vurgulayan Schröder, Almanya’da geçen 5 yılda inovasyona 100 milyar avroluk yatırım yapıldığını ve sadece 2010 yılında 3 binden fazla patent başvurusunda bulunulduğunu belirtti.

Türkiye ekonomisinin geçen yıl çok iyi bir büyüme sağladığını ve dış ticaretinin arttığını belirten Schröder, Avrupa Birliği ülkelerinin Türkiye’nin dış ticaretinin yüzde 50’sini oluşturduğunu ve bunun AB ile ilişkilerin gelişmesi anlamında her iki taraf için de ne kadar faydalı olacağını gösterdiğini kaydetti.

Schröder, siyasi ve ekonomik yönden oldukça zorlu bir dönemden geçildiğini dile getirerek, şunları söyledi: ”Mevcut kriz bize şunu gösteriyor; Avrupa Birliği içerisinde rotamızı yeniden düşünmemiz gerekiyor, AB’nin sürdürülebilir bir geleceği olsun istiyorsak, Avrupa’daki ulusal ekonomilerde reform programlarına ihtiyaç var. Krizler, önlenemez hatta daha zorlu reform programları için önemli bir gerekçe ortaya çıkartıyor ve toplumlarda reform gereklilikleri daha çok takdir görüyor. Üç tane önemli şey görüyorum ve burada da konsolidasyon ihtiyacı ortaya çıkıyor. Çok fazla borçlanan ülkelerde konsolidasyon gerekli. Avrupa Birliği ülkeleri çok daha fazla güçlendirilmeli. Uluslararası rekabetçiliği daha fazla güçlendirilmeli. BRIC ülkeleri artık Avrupa ülkelerine yetişiyorlar.”

Schröder, Almanya’nın ekonomisinin çekirdeğinin ve en önemli kalbinin de otomotiv endüstrisi olduğuna işaret ederek, 2010 yılından itibaren, 2011’in ilk aylarında Almanya’da otomotiv sektöründe konuşulan üretim ve satış rakamlarında hedefe ulaştıklarını ve aştıklarını bildirdi. 315 milyar avroluk bir ciro ile otomotiv sanayisinin 2010 yılında Almanya sanayisinin toplam cirosunun yüzde 20’sini oluşturduğuna işaret eden Schröder, motor sanayisinin de Almanya’da en fazla istihdam sağlayan sektörlerden olduğunu kaydetti.

Schröder, ekonomik kalkınmanın en önemli unsurlarından birinin inovasyon olduğuna değinerek, inovasyon kapasitesinin de Alman iş dünyasının en önemli rekabetçi varlıklarından birisi olduğunu söyledi. Geçtiğimiz 5 yılda Alman otomotiv sektörünün 100 milyar avroluk inovasyon yatırımı yaptığını bildiren Schröder, sadece 2010 yılında 3 binden fazla yeni patent başvurusunda bulunulduğunu dile getirdi. Schröder, kriz süresince önemli hatalar yapıldığına değinerek, ”Bu hatalardan bir tanesi de Yunanistan’ın borç sorununa geç müdahale edildi. Yunanistan’a yardım çok geç yapıldı. Bu da Almanya’nın politika hatasından kaynaklandı” şeklinde konuştu.

”Krizde geç kalındı”
Türkiye’nin Avrupa Asya arasında çok önemli bir ara yüze sahip bulunduğunu dile getiren Schröder, ”Türkiye’nin, Avrupa’nın dünyadaki siyasi duruşunu güçlendirmede çok fazla önemli rolü olacak” dedi. Schröder, Türkiye’nin büyüme rakamlarının çok etkileyici olduğunu, Türkiye’nin dış ticaretinin arttığını, AB’nin Türkiye’nin dış ticaretinin yüzde 50’ sini oluşturduğunu vurgulayarak, ”Bu da AB ile ilişkilerin iki taraf için de ne kadar faydalı olacağını göstermektedir” diye konuştu.

Yerli otomobil...
Bu arada ”Türkiye’nin yerli otomobil projesine” ilişkin bir soruya da Schröder, ”Türk arkadaşlarımın bunu başarmalarını dilerim. Ama birkaç konuya dikkati çekmek isterim. Yeni bir markanın gelişimine odaklanmaktansa elinde var olanı geliştirmek daha iyi olmaz mı? Otomotiv yan sanayide üretim yapan iyi eğitimli çalışanlar ve mühendisler var. Ama sizin bu rüyanızı gerçekleştirmenizi isterim” cevabını verdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!